2007-01-21, 21:38
Medlem
hm

Jo men jag vill helst inte beställa för då måste man köpa för minst 500kr och det vill jag helst inte. Bättre om man abra kan dra till nån affär och köpa de tycker jag iaf
Citera
2007-01-21, 22:06
Medlem
Pyrokemis avatar
Apoteket.
Citera
2007-01-21, 22:33
Medlem
Naturvetarens avatar
Alla färghandlar med Alcros sortiment har det eller kan ta in det, gå till dem och fråga vackert. Om de sedan säger att de inte har det eller att det inte finns möjlighet att beställa in så är det liten chans att de talar sanning. Vissa nekar en tom att köpa. Vad jag vet är det däremot mer eller mindre praxis att fråga vad man ska ha det till... (Nej, ingen här kommer ge dig en lista med tips på vad du kan säga. Om du inte kan hitta på något bra borde du kanske inte ha svavel...)
Citera
2007-01-21, 22:39
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #1 Pyrotechnics
Jag tycker inte att dom är så sega..det enda som tar tid är att vänta tills dom har dragit pengarna från kontot.....senaste beställningen jag gjorde därifrån tog ca 1.5 vecka.

Jag betalade via paypal så det drogs direkt. Då får jag hoppas på att det dimper ner en avi under veckan nu då
Citera
2007-01-23, 16:32
Medlem
very dangerouss avatar
http://www.pyrocreations.com

Varför ska man inte beställa stubin där ifrån. tullen?
Citera
2007-01-23, 16:41
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av very dangerous
Varför ska man inte beställa stubin där ifrån. tullen?

För att stubin räknas som explosiv vara och är belags med massa fraktrestriktioner. Det får inte flygas och ska märkas på massa speciella sätt dvs det kostar APA i frakt. Sedan så är säljaren ansvarig för att det är lagligt och då orkar dom inte längre.

Mvh
Citera
2007-01-23, 16:55
Medlem
very dangerouss avatar
Ok. Tack för snabba svar fox 2.
Citera
2007-01-23, 18:17
Medlem
zoccers avatar
...samt för att det klart och tydligt står på sidan om stubiner. "US shipment only on fuse orders!" Kan det vara tydligare?
Citera
2007-01-23, 18:32
Medlem
Alveta_pyromans avatar
Var kan jag få tag på följande: Toluen, Oleum, Natriumbikarbonat (möjligtvis synonym för natriumvätekarbonat) och "Polyisobutylene plasticiser" kan inte svenska namnet på det men jag skulle tro att det är nått som inehåller plast och iso-butanol,
Citera
2007-01-23, 18:40
Medlem
Naturvetarens avatar
Toulen går att beställa på nätet

Oleum får du synta själv eller komma på något annat sätt att få tag på, det är svaveltrioxid löst i svavelsyra (brukar vara 65% SO3) och är synnerligen svårt att få tag på som privatperson. Att få tag på det kommer bli din största utmaning i projektet. Om du kan få tag på vanlig svavelsyra, som är svårt nog, så är det iaf en bit på väg om det inte går med oleum. Hör dig för om båda. Går inget få tag på, då är det synta själv som gäller och där kommer du misslyckas...

Natriumvätekarbonat, kryddhyllan på ICA.

Plastämne får du välja ut ett bra
Citera
2007-01-23, 18:59
Medlem
Alveta_pyromans avatar
ok, då var det den där svaveltrioxiden igen. Hur framställer jag den? på vilken sida kan man beställa toluen?? har letat länge efter en sån sida
Citera
2007-01-24, 10:50
Medlem
Naturvetarens avatar
http://www.nifelheimkemi.se/?s=butiken&from=S&to=%D6&category=21

Där finns toulen. Svaveltrioxid finns massor med information om här, sök!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in