om du inte orkar mortla så blir det nog att beställa från nån kemileverantör.
men om du ändå ger dig på att mortla träkol så är det rekomenderat att göra eget träkol då det kolet ger ett mer snabbrinnande svartkrut.
en guide för kolning finns här: http://www.infernolabs.co.uk/basics/charcoal/index.htm
det stämmer bra att aktivt träkol inte funkar något vidare.
Hmm länken funkar inte! jag vet inte nåt kemiförteg kan du nåt? kemiföretagen säljer ju typ bara aktivt träkol
Lägg i plastburk tillsammans med en större mängd muttrar eller dylikt, skaka tills du tröttnar. Är du kille så lär det ta tid, och när du skakat länge nog så har du fått ett fint pulver.
Bara att separera ifrån muttrar o större bitar med en sil (durkslag) och därefter skaka pulvret så att större bitar "flyter" upp. Svårt är det inte.
Vadå är kille? skakar tjejer bättre? vad ska man ta för platsburk?
jo 200 eller vad det är e en del om man bara beställer träkol.
Jag kom på en sak som kanske inte ger ett fint kol som mortling skulle ge, men man kan ju riva kolbitarna i en mandelkvarn, och för att det inte ska damma så mycket kan man ju fästa en plastpåse med gummisnoddar i mynning på mandelkvarnen. Är man inte nöjd utan vill ha det mer finmalet kan man kanske köra det i en mixer.
Alla ni som säger att det går att få tag på ammoniumklorid,bariumnitrat eller va fan och svavel. Vad har ni för apotek?? Där jag bor vet dom inte ens vad det är och när de söker i datorn så hittar de inget...!!!!
Alla ni som säger att det går att få tag på ammoniumklorid,bariumnitrat eller va fan och svavel. Vad har ni för apotek?? Där jag bor vet dom inte ens vad det är och när de söker i datorn så hittar de inget...!!!!
Det heter andra saker i deras register, sen säljer dom inte farligare saker (typ brännbara näsdukar) till olämpligt folk vilket brukar vara smä snorungar som knappt når över disken.
Det heter andra saker i deras register, sen säljer dom inte farligare saker (typ brännbara näsdukar) till olämpligt folk vilket brukar vara smä snorungar som knappt når över disken.
Tackar tackar, men nu är det så att jag knappast är någon liten skitunge som har tänkt att bränna ner en skola..!!!!!
Jag ringde apoteket och frågade om svavel, de sa att de hade men att det bara såldes till personer som använde det inom yrket
så egentligen borde det inte gå att få tag på det på något apotek(om inte yrket kräver svavel). konstigt nog går det iaf.
vart kan man köpa elementråd (kanthal) motståndskabel/tråd på clas ohlson så har de utgått sa dem och kjell Co finns inte här i växjö eller närheten man kan ju besätlla men då kostar frakten 100kr och tråden 29kr
För helvete har du inte råd med 100kr för 5M tråd? Bor du i husvagn och jobbar extra som tidningsbud för att ha råd med att besöka mcdonalds en gång varannan månad?