2005-04-21, 15:05
Bannlyst
Var kan man få tag på Ammoniumnitrat ?? jag har redan sökt och letat och inte hittat det ...
Citera
2005-04-21, 15:41
Bannlyst
Hur är det att beställa från Makab?

http://www.makab.se/order/cart_cashout.asp

Det står att man ska fylla i företag/skola, kan man skriva in sin skola där, och få det man beställt?

Eller skriva in ett påhittat företag?
Citera
2005-04-21, 21:10
Medlem
Jomazis avatar
Du kan som privatperson beställa utrustning men inte kemikalier ifrån MAKAB. Du kan inte "hitta på" ett företag, sådant genomskådas direkt.

Även om du registrerar ett företag så måste du troligen ha F-skattesedel + en massa annat tillståndskit och detta är i stort sett omöjligt, såvida du inte faktiskt har ett företag med en aktiv verksamhet.

Citat, makab försäljn. villkor för privatpersoner:
Försäljning endast mot förskottsbetalning. Vi säljer inga kemikalier till privatpersoner.
Citera
2005-04-22, 01:41
Medlem
petros32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aa-aa
Var kan man få tag på Ammoniumnitrat ?? jag har redan sökt och letat och inte hittat det ...

testa stadium eller intersport, fråga efter kylpåsar. kostar ca 12kr styck. detta borde du ha hittat genom att söka
Citera
2005-04-22, 10:44
Bannlyst
Jo det hittade jag fast äsche nu är jag bara korkad varför frågade jag ens hur många G kan det vara i sånna tror du ?
Citera
2005-04-22, 13:10
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aa-aa
Jo det hittade jag fast äsche nu är jag bara korkad varför frågade jag ens hur många G kan det vara i sånna tror du ?

En kvalificerad gissning på 100 g. Kanske lite mer.
Citera
2005-04-22, 14:44
Medlem
Jomazis avatar
Den jag fick för 9kr innehöll 350g AN.
Citera
2005-04-22, 14:54
Medlem
TomiXs avatar
Diklormetan, var hittar man denna substans? Eller man blir tvungen till att tillverka den själv om man vill åt den?
Citera
2005-04-22, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Diklormetan, var hittar man denna substans? Eller man blir tvungen till att tillverka den själv om man vill åt den?

Det var just det jag hade tänkt köpa från MAKAB, man får ju inte köpa den från nilfelheim, eller SK.
Citera
2005-04-25, 09:40
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Den jag fick för 9kr innehöll 350g AN.

Den köpte du väl inte på intersport? Kan jag inte tänka mig, jag fick punga ut med 15 kronor per påse och de innehöll inte så värst mycket vill jag ju inte påstå. (vägde inte)
Citera
2005-04-25, 13:05
Medlem
Jomazis avatar
klorerade lösningsmedel är hårt reglerade i detta avlånga land. Ozonpajande och cancerframkallande, är argumenten. Så DCM får du inte tag i..... Kanske utomlands, smuggla med en flaska

DCM's attraktiva förmåga att suga till sig HNO3 men inte vatten vore annars guld värd (!)
Citera
2005-04-25, 15:02
Medlem
ankdams avatar
Skulle tippa på att det har med rening av HNO3 att göra. Sug först upp HNO3 ur en nitrat-svavelsyra blandning, sedan separerar du diklormetanen och salpetersyran på något vis som jag inte vet, då erhåller du 100% HNO3, eller menade du nåt annat Jomazi?

Appropå Salpetersyra, vad hette affärerna i danmark som sålde 65% sådan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in