2013-10-22, 14:16
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proteinftw
Nu råkar ju gladius ha ett brunbälte som ska åka o jobba för ATOS i USA.

Mikael Knutsson?
Citera
2013-10-22, 14:19
Medlem
proteinftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Mikael Knutsson?

Nej.

http://www.gladiusmma.com/nyheter/20...amt-mot-toppen

Grappling Academy och Gladius har tydligen gått ihop för ett tag sen, och vad jag förstått det så håller GAs tränare Paulo Sandsten BJJ-passen nu.
Har hört mkt bra om honom så kommer bli intressant att se om gladius kommer prestera bättre framöver.
Senast redigerad av proteinftw 2013-10-22 kl. 14:21.
Citera
2013-10-22, 14:24
Medlem
Citat:
Nu råkar ju gladius ha ett brunbälte som ska åka o jobba för ATOS i USA.

Menar du Knutsson som åkte ut första dagen i ADCC så är det inte direkt mycket att skriva hem om jämfört med tex Finfou uppe hos Allstars. Och pratar vi GI och internationell klass så är Prana BJJ dom som håller absolut högst klass att dom dessutom alliance affilierad innebär att dom regelbundet har svart bälten där att ta lärdom av.

Att representera gladius måste jämförelsevis vara som att 'to be the only guy on the outside of an inside joke'

Och vilket enormt misstag av grappling academy f.ö, och att bli bäst i sverige? Lycka till finns människor hos Prana som fortsätter dom utvecklas i den takt dom gjort så är det pallplatser nästa mundials.

Och Hammarström's vision kommer man inte komma i närheten av eftersom dom där har flera års försprång.
Senast redigerad av dip 2013-10-22 kl. 14:28.
Citera
2013-10-22, 14:27
Medlem
proteinftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Menar du Knutsson som åkte ut första dagen i ADCC så är det inte direkt mycket att skriva hem om jämfört med tex Finfou uppe hos Allstars. Och pratar vi GI och internationell klass så är Prana BJJ dom som håller absolut högst klass att dom dessutom alliance affilierad innebär att dom regelbundet har svart bälten där att ta lärdom av.

Att representera gladius måste jämförelsevis vara som att 'to be the only guy on the outside of an inside joke'

Och vilket enormt misstag av grappling academy f.ö, och att bli bäst i sverige? Lycka till finns människor hos Prana som fortsätter dom utvecklas i den takt dom gjort så är det pallplatser nästa mundials.

Och Hammarström's vision kommer man inte komma i närheten av eftersom dom där har flera års försprång.

Återigen är det inte Mikael Knutsson jag menar utan Paulo Sandsten som tävlar för ATOS.

Han skall alltså instruera för ATOS i USA.
Källa: http://www.gladiusmma.com/nyheter/20...paulo-sandsten

Kan inte uttala mig sammanslagningen med gladius är ett misstag eller ej men vad jag vet så har det gått väldigt bra för GA tidigare och att det skulle gå sämre bara för att de har slagit ihop med en annan klubb kan jag tyvärr inte se.

Säger inte att prana skulle vara dåliga såklart, de är mkt duktiga! Men nu diskuterar vi gladius
Senast redigerad av proteinftw 2013-10-22 kl. 14:36.
Citera
2013-10-22, 14:38
Medlem
Citat:
Återigen är det inte Mikael Knutsson jag menar utan Paulo Sandsten som tävlar för ATOS.

Han skall alltså instruera för ATOS i USA.
Källa: http://www.gladiusmma.com/nyheter/20...paulo-sandsten

Kan inte uttala mig om det är ett misstag eller ej men vad jag vet så har det gått väldigt bra för GA tidigare och att det skulle gå sämre bara för att de har slagit ihop med en annan klubb kan jag tyvärr inte se.

Säger inte att prana skulle vara dåliga såklart, de är mkt duktiga! Men nu diskuterar vi gladius

GA har absolut noll att tjäna på att slå sig ihop med Gladius förutom att få tillgång till deras lokaler, vinstintresset i det hela ligger helt och hållet på Gladius sida av bordet, man har här tänkt åkt snålskjuts på en visionär.

Och det är rätt tydligt att det är stressen och avundsjukan över det Hammarström spenderat 10år på att bygga som tvingat fram detta samarbete.

Gladius är och förblir ett skämt som aktörer på den svenska mma-scenen inte mycket mer än en billig punchline. Så varför en ansedd klubb skulle vilja ge sig ilag med vinstintresse drivna grisar som Jesper Gunnarsson och dåren August Wallén är helt oförståeligt.
Citera
2013-10-22, 14:43
Medlem
proteinftws avatar
Citat:
GA har absolut noll att tjäna på att slå sig ihop med Gladius förutom att få tillgång till deras lokaler, vinstintresset i det hela ligger helt och hållet på Gladius sida av bordet, man har här tänkt åkt snålskjuts på en visionär.

Och det är rätt tydligt att det är stressen och avundsjukan över det Hammarström spenderat 10år på att bygga som tvingat fram detta samarbete.

Gladius är och förblir ett skämt som aktörer på den svenska mma-scenen inte mycket mer än en billig punchline. Så varför en ansedd klubb skulle vilja ge sig ilag med vinstintresse drivna grisar som Jesper Gunnarsson och dåren August Wallén är helt oförståeligt.

Ja det gäller väl att hålla tummarna för att GA+Gladius löser sig snyggt för tyckte att GA hade en schysst chans på den svenska BJJ scenen med sin new-school stil. De var definitivt värdiga konkurrenter till Prana då de faktiskt har vunnit över dom några gånger.
Citera
2013-11-03, 12:14
Medlem
Vad jag vet så är Gladius i Halmstad endast ett ANABOLA gym, alla som tränar där tar säkert anabola.
Har själv tränat där och av dom man har sett tar alla anabola
Citera
2013-11-21, 22:59
Medlem
[quote=dip|45787986]GA har absolut noll att tjäna på att slå sig ihop med Gladius förutom att få tillgång till deras lokaler, vinstintresset i det hela ligger helt och hållet på Gladius sida av bordet, man har här tänkt åkt snålskjuts på en visionär.

Gladius är och förblir ett skämt som aktörer på den svenska mma-scenen inte mycket mer än en billig punchline. Så varför en ansedd klubb skulle vilja ge sig ilag med vinstintresse drivna grisar som Jesper Gunnarsson och dåren August Wallén är helt oförståeligt.[/QUOTE

Tjena, jag tränar på Gladius och att GA inte har något att tjäna på att slå sig ihop med oss är rent jävla skitsnack, har du en aning om hur många tävlingar inom grappling och BJJ vi slutar som bästa klubb i?
Att kalla en av dem som gjort mest för MMA i Sverige dåre är ren okunnighet.
Citera
2013-11-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kodorovic
Tjena, jag tränar på Gladius och att GA inte har något att tjäna på att slå sig ihop med oss är rent jävla skitsnack, har du en aning om hur många tävlingar inom grappling och BJJ vi slutar som bästa klubb i?
Att kalla en av dem som gjort mest för MMA i Sverige dåre är ren okunnighet.

Få se lite meriterande underlag från ADCC , Mundials eller Abu-Dhabi Pro. Det är 'ovidkommande' att Wallén promotat mma i sverige då det inte alls säger något om hans lämplighet eller kompetens som instruktör, utan enbart är talande för att han är bra på att prata.

Sen kan vi igen återvända till hur 'trovärdigt' det är att agera arrangör för sina egna events och kunna handplocka matchningar.

Eller så kan du vänligen sluta slösa min tid bara.
Citera
2013-11-21, 23:32
Medlem
Citat:
Få se lite meriterande underlag från ADCC , Mundials eller Abu-Dhabi Pro. Det är 'ovidkommande' att Wallén promotat mma i sverige då det inte alls säger något om hans lämplighet eller kompetens som instruktör, utan enbart är talande för att han är bra på att prata.

Sen kan vi igen återvända till hur 'trovärdigt' det är att agera arrangör för sina egna events och kunna handplocka matchningar.

Eller så kan du vänligen sluta slösa min tid bara.

Låt de 4 matcherna till helgen stå för hur duktig coach August är.
Jag ska erkänna att jag har mina egna funderingar om The Zone, MEN Gladius är fortfarande en av Sveriges bästa klubbar, ha i åtanke att Alexander Gustaffson har tränat en en period i sin karriär på Gladius, bara det talar för sig själv. Vi producerar fighters på alla nivåer och tävlar i alla nivåer.
Citera
2013-11-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kodorovic
Låt de 4 matcherna till helgen stå för hur duktig coach August är.
Jag ska erkänna att jag har mina egna funderingar om The Zone, MEN Gladius är fortfarande en av Sveriges bästa klubbar, ha i åtanke att Alexander Gustaffson har tränat en en period i sin karriär på Gladius, bara det talar för sig själv. Vi producerar fighters på alla nivåer och tävlar i alla nivåer.

Ja, och August coachade han i hans enda förlust på avslut med en briljant gameplan som gick ut på att gå på nedtagningar på en NCAA champ.
Citera
2013-11-23, 20:43
Medlem
RedCrabs avatar
Per Franklin fick se sig besegrad iallafall, Sveriges bästa klubb va?

Inväntar Besams förlust snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in