2012-09-24, 12:24
Medlem
Jag brukar då och då läsa på diverse kampsportsforum och har även hört att fighters i Gladius MMA i Göteborg får mycket enkla matcher i The Zone Fc, när det kommer på tal om toppmotstånd verkar de ligga i ett fosterställning som Eddy gjorde mot ryssen Aleksander.

Jag tänker fråga er kära flashbackare om det är någon som har tränat där, vilka talanger är påväg att erövra världen i dagsläget?

Vi mma-fans är nog ganska överens om att Besam Yousef har ingenting i UFC att göra enligt vad jag har läst här , fast vi kommer nog att ha fel efter november gissar jag på. Vilka toppmotståndare tror ni The Zone Fc kommer att ge åt Victor Cheng nu då han ska gå titelmatch där?

Jag har misstänkt genom åren som aktivt tävlande i Brasilian Ju Jutsu att de finns ett agg mot klubben och det vore bra att veta varför.
Citera
2012-09-24, 12:56
Medlem
Jag är ordförande på Gladius så visst finns det "flashbackare" som tränar där.

Gladius har haft många framgångar genom åren, med framgångar kommer även kritik och andra missnöjesyttringar. Jag antar att det är en del av att vara framgångsrik.

Av Gladius tävlande så ligger Besam och Victor främst ju nu. Det finns en rätt bred talangpool efter dem, men det tar tid att nå toppen så det tar nog ett tag innan klubben har fler på deras nivå.

I sammanhanget skulle jag även nämna Mikael Knutsson som är en fenomenal grappler och vunnit både FILAs EM och VM.

Vet inte om detta var svar på tal. Jag är förstås partisk i min roll.
Citera
2012-09-24, 13:51
Medlem
Jaha där ser man, kanske Knutsson har övervägt att gå över till MMA i framtiden?
Citera
2012-09-24, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Jaha där ser man, kanske Knutsson har övervägt att gå över till MMA i framtiden?
Hur kul än det hade varit så tror jag inte på det. Han kör grapplingspåret och är mer än nöjd med det.
Citera
2012-09-30, 18:54
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Jag har misstänkt genom åren som aktivt tävlande i Brasilian Ju Jutsu att de finns ett agg mot klubben och det vore bra att veta varför.

Om det är agg mot dom i bjj-världen så är det nog mycket värre i shootfighting-världen på grund av hur August Wallén(gladius nisse) styrt och ställt.
Citera
2012-09-30, 22:32
Medlem
Jag har fortfarande inte riktigt förstått vad det är i August agerande som är kontroversiellt.
Citera
2012-10-02, 10:25
Medlem
Först av allt så går tråden något OT med att handla om August Wallén.

Men det ämnet är både ganska gammalt och "färdigdiskuterat". Enkelt sagt så fanns det en hel del olika påståenden kring August som försvann mer eller mindre helt efter han skrev om det i sin blogg (2007), den intresserade kan läsa mer där:
http://www.fightermag.se/blogg/smaug...n-sista-spiken
Citera
2012-10-02, 12:11
Medlem
Får en känsla av att de som kritiserar August är bittra stockholmare. Det som också är intressant är att varken Gladius MMA eller Pancrase har stabila fighters, möjligtvis Gladius med Cheng och Yousef, dessutom verkar dessa två klubbar vara en bra grund för att gå amatörmatcher.

Återigen borde det finnas en anledning varför August måste lägga ner flera timmar på att skriva sina berättelser, troligtvis måste det vara skvaller eller rykten om att kanske han historia inte stämmer helt korrekt alternativ att det är bittra stockholmare som inte tål att en göteborgare tog hit sporten.
Citera
2012-10-02, 12:57
Medlem
Det här med stabila fighters får man nog definiera om man skall diskutera på ett bra sätt.

Gladius har tävlande från nybörjare till UFC och i princip alla steg därimellan. Klubben producerar fighters på ett "stabilt" sätt.

I mitt första svar på initial frågan skrev jag
"Gladius har haft många framgångar genom åren, med framgångar kommer även kritik och andra missnöjesyttringar. Jag antar att det är en del av att vara framgångsrik."

Här skulle man lätt kunna skriva samma sak om August Wallén.
Citera
2012-10-02, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesperg
Det här med stabila fighters får man nog definiera om man skall diskutera på ett bra sätt.

Gladius har tävlande från nybörjare till UFC och i princip alla steg därimellan. Klubben producerar fighters på ett "stabilt" sätt.

I mitt första svar på initial frågan skrev jag
"Gladius har haft många framgångar genom åren, med framgångar kommer även kritik och andra missnöjesyttringar. Jag antar att det är en del av att vara framgångsrik."

Här skulle man lätt kunna skriva samma sak om August Wallén.

Hilti har fighters som Reza Madadi, Diego Gonzales, Nicklas Bäckström.

Nexus MMA har Alexander Gustafsson, Jonathan Westin, Claes Beverlöf,

Renyi har Tor Troeng, Andreas Ståhl, David Häggström

Gladius har endast Cheng och Yousef (som halkade in på ett bananskal inför UFC i Sverige), möjligtvis Eddy Bengtsson.
Citera
2012-10-02, 13:54
Medlem
Det är som sagt en fråga om vad som anses stabilt och jag tänker inte jämföra med vad andra klubbar har. Men en sak Gladius gör "stabilt" är att producera fighters som tävlar på pro nivå.

Förutom Victor och Besam så går Eddy Bengtsson, Tommy Blom, Per Franklin, Christopher Wassberg, Fredrik Jostelius och Elina Nilsson pro matcher regelbundet.

Utöver det ett gäng till som inte aktivt tävlar längre av olika anledningar, tex August Wallén, Peter Enbom, Jens Östling, Eric Kalseth och Anton Mattsson.

Därtill finns det andra tävlande som tävlar aktivt eller inte för andra klubbar av olika anledningar som antingen fostrats i klubben eller tränat där en tid. Exempel på dem är Alexander Gustafsson, Hamid Corrassani, Åke Bergvall och Joakim Engberg.

Slutligen så finns det ett gäng killar och tjejer som är mer eller mindre nära att gå promatcher och går amatör mma matcher nu. Några av dem gör säkert debut inom en relativ framtid.

Men som sagt, det är vad som definierar uttrycket "stabila fighters"
Citera
2012-10-02, 17:11
Medlem
RedCrabs avatar
Såg nu att Victor Cheng möter Lucio Linhares, nu verkar åtminstone The Zone Fc ha fattat att det är färdiglekt med att matcha enkelt för proffsfighters från Gladius MMA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in