2012-10-06, 15:32
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Såg nu att Victor Cheng möter Lucio Linhares, nu verkar åtminstone The Zone Fc ha fattat att det är färdiglekt med att matcha enkelt för proffsfighters från Gladius MMA.

Dom insåg nog att det är svårt att få ett UFC-kontrakt om man bara spöar folk från Baltikum med mer förluster än vinster. Men dom kommer nog aldrig överge taktiken att matcha gladius folk mot någon billig utlänning med väldigt lite erfarenhet. Den här matchningen på deras kommande gala tar nog rekord i mismatch på svensk mark.

http://mmanytt.se/the-zone/the-zone-...s-helin-paara/
Citera
2012-12-17, 22:37
Medlem
Besam Yousef alltså, varför valde UFC honom av alla potentiella welterviktare i Norden?
Senast redigerad av Labanochapelsinen 2012-12-17 kl. 22:39.
Citera
2012-12-17, 22:41
Medlem
RedCrabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Besam Yousef alltså, varför valde UFC honom av alla potentiella welterviktare i Norden?

SMMAF, August Wallen, George Sallfeld , UFC i Sverige är fyra starka anledningar.
Citera
2012-12-18, 10:43
Medlem
Att få ett kontrakt med UFC beror på många saker.

Att UFC kom till Sverige beror på hårt arbete av SMMAF och i synnerhet av August och George.

UFC i Sverige ger upphov till behov av svenskar i UFC och mycket riktigt kontrakterades några stycken svenskar i samband med galan.

De som fick kontrakt var sådana som hade managers som har befintliga kontakter med UFC. Några hade Manos T som manager men Besam kom in via Robbie Olivier som bland annat även har John McGuirie.

Över detta hade de tävlande bra records.

Sammanfattningsvis
1. UFC Sverige via SMMAF-arbete gav ett behov av svenska fighters
2. De fighters som fick kontrakt hade managers med befintliga kontakter med UFC
3. De fighter som fick kontrakt hade bra records.

Besam var en av dem som passade alla kriterier och fick kontrakt.
Citera
2012-12-18, 14:35
Medlem
RedCrabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesperg
Att få ett kontrakt med UFC beror på många saker.

Att UFC kom till Sverige beror på hårt arbete av SMMAF och i synnerhet av August och George.

UFC i Sverige ger upphov till behov av svenskar i UFC och mycket riktigt kontrakterades några stycken svenskar i samband med galan.

De som fick kontrakt var sådana som hade managers som har befintliga kontakter med UFC. Några hade Manos T som manager men Besam kom in via Robbie Olivier som bland annat även har John McGuirie.

Över detta hade de tävlande bra records.

Sammanfattningsvis
1. UFC Sverige via SMMAF-arbete gav ett behov av svenska fighters
2. De fighters som fick kontrakt hade managers med befintliga kontakter med UFC
3. De fighter som fick kontrakt hade bra records.

Besam var en av dem som passade alla kriterier och fick kontrakt.

Jag kan förstå din poäng där iochmed att det vore dumt om endast en manager fick svara för ett hel nations fightcard, jag utgår att Jörgen Kruth hade säkerligen Kasra som manager bland annat då han var aktuellt att gå en match på det kortet.

Däremot fanns det Assan Njie tillgänglig som dock inte hade tävlat i - 77 kg innan.
Citera
2012-12-27, 00:49
Medlem
Jag finner det skumt att IMMAF introducerades samma vecka då UFC skulle ha sin gala i Stockholm, finner även skumt varför UFC valde just Sverige, har det något med att någon från SMMAF ville få lite pengar i plånboken?

Det mest skumma är att Besam fick kontraktet av alla lämpliga kandidater i Sverige,misstänker lite korruption av det hela. Tyvärr så förblir Gladius MMA och deras hemmagala The Zone Fc väldigt skum verksamhet och marknadsföring. Saken är den att ingen av matcherna som Gladius fighters saknar värde och namn.

Jag har iallafall fått mina frågor besvarade och det är det som räknas.
Citera
2012-12-27, 22:25
Medlem
En sak kan jag säga för den som undrar är att förbundsarbete är något som man inte blir rik på eller ens får några pengar alls för. Det är mestadels ideellt arbete.

Jag tror egentligen att du inte vill förstå, utan ser konspirationer där det inte finns några sådana.
Senast redigerad av jesperg 2012-12-27 kl. 22:30.
Citera
2012-12-28, 18:05
Medlem
Förresten, här en nygjord video. Kanske intresserar

http://vimeo.com/56419258
Citera
2012-12-29, 00:41
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesperg
En sak kan jag säga för den som undrar är att förbundsarbete är något som man inte blir rik på eller ens får några pengar alls för. Det är mestadels ideellt arbete.

Jag tror egentligen att du inte vill förstå, utan ser konspirationer där det inte finns några sådana.

Men drivs inte Fighter Centre och Gladius MMA mer eller mindre som företag, relativt vinstgivande sådana dessutom? Ni har ju träning i princip tolv timmar om dagen, är era instruktörer inte avlönade? Jag trodde att både du och August, till exempel, jobbade heltid med klubben och kvitterade lön för det.
Citera
2012-12-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Men drivs inte Fighter Centre och Gladius MMA mer eller mindre som företag, relativt vinstgivande sådana dessutom? Ni har ju träning i princip tolv timmar om dagen, är era instruktörer inte avlönade? Jag trodde att både du och August, till exempel, jobbade heltid med klubben och kvitterade lön för det.
Fighter Centre är ett företag som hyr ut lokaler till klubbar som tränar där (däribland Gladius). De två är olika saker.

Gladius är en ideell förening där instruktörerna är arvoderade, men ingen har lön från klubben. Ingen jobbar heltid med klubben utan det mesta är ideellt arbete.

De pengar klubben genererar går tillbaka till medlemmarna genom tex betalda tävlingsavgifter och resor till tävlingar med mera. Det gör att vi har många aktiva tävlande. Se denna sammanställning för 2012 så ger det en ganska bra bild.
http://www.gladiusmma.com/nyheter/20...2012-i-siffror

Personligen har jag ett "vanligt" som IT-konsult 40 tim i veckan.
Citera
2013-08-01, 17:06
Medlem
ja hörredu Jesper, hur känns det att V*ct** Ch**g kommer att bli åtalad? Kan ju inte vara en bra image , för att inte tala om Marko Gylleland och August Wallen.

Allt började ju så bra för ett par år sedan med Svensk MMA och som grädden på toppen verkar Reza föredra att knycka lite väskor, är detta tacket för att UFC har arrangerat två galor på svensk mark?
Citera
2013-08-01, 18:01
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
ja hörredu Jesper, hur känns det att V*ct** Ch**g kommer att bli åtalad? Kan ju inte vara en bra image , för att inte tala om Marko Gylleland och August Wallen.

Allt började ju så bra för ett par år sedan med Svensk MMA och som grädden på toppen verkar Reza föredra att knycka lite väskor, är detta tacket för att UFC har arrangerat två galor på svensk mark?

Vad har V*ct** Ch**g gjort? Han känns inte som en väskknyckare direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in