2012-05-20, 10:08
Medlem
Har googlat men inte funnit.

Har nya Ipad (3, alltså) problem med ljusläckage, back light bleeding eller vad det nu kallas. Ipad 2 har som bekant en del såna problem.
Citera
2012-05-20, 12:03
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjd
Har googlat men inte funnit.

Har nya Ipad (3, alltså) problem med ljusläckage, back light bleeding eller vad det nu kallas. Ipad 2 har som bekant en del såna problem.
Min iPad 2 hade det, fast det var först efter att jag läst om det jag upptäckte det, och det syntes bara om man var i ett kolsvart rum med en helsvart bild - dvs inget realistiskt scenario. Gick precis in i badrummet med min iPad 3, släckte, tog upp en svart heltäckande bild och jag kunde inte se något ljusläckage (mer än att skärmen inte var kolsvart - hela skärmen avger ett visst ljus, men det är homogent spritt över hela skärmen - dvs inga ljusare kanter/fläckar).
Citera
2012-05-20, 21:49
Medlem
rasmusens avatar
Det här med torrents på paddan, funkar det på något "haxat" sätt? Läst lite om det på nätet men alla artiklar/inlägg refererar till sidor som man är beroende av och i te längre finns.

Sen tänkte jag passa på att kolla om det finns något smidigare sätt när det kommer till rättstavningen. Ibland när jag skriver precis som jag vill, vill paddan rätta mig och då måste jag oftast glida ner paddan för att kunna klicka bort rättelsen vilket är sjukt irriterande. Vill ju i ta bort rättningsfunktionen eftersom jag snubblar runt duktigt på tbordet
Citera
2012-05-20, 23:23
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
Det här med torrents på paddan, funkar det på något "haxat" sätt? Läst lite om det på nätet men alla artiklar/inlägg refererar till sidor som man är beroende av och i te längre finns.

Sen tänkte jag passa på att kolla om det finns något smidigare sätt när det kommer till rättstavningen. Ibland när jag skriver precis som jag vill, vill paddan rätta mig och då måste jag oftast glida ner paddan för att kunna klicka bort rättelsen vilket är sjukt irriterande. Vill ju i ta bort rättningsfunktionen eftersom jag snubblar runt duktigt på tbordet
Du menar en bittorrentklient till iPad? Det finns till jailbreakade iPads om jag inte har fel, fast jag förstår inte varför man vill använda en sådan enhet för torrenttankning, det känns inte helt optimalt.

Angående rättstavningen: Inställningar/Allmänt/Tangentbord. Där kan du t.ex. slå av "automatisk korrigering" och "kontrollera stavning".
Citera
2012-05-21, 15:11
Medlem
ledarskaps avatar
Jag kommer troligen att slå till på den tredje generationens padda denna vecka, men har några frågor innan jag bestämmer mig.

1. Videoformatet .mkv stöds inte (vad jag kan se), kan det funka om man jailbreakar?
2. Det ska vara "Upp till 10 timmar batteritid vid webbsurfning via Wi-Fi", men hur länge räcker batteriet egentligen?
3. Jag hittar inte någon butik som har 64gb-versionen (WiFi) inne, varför inte?
4. Finns det en bättre padda på marknaden idag?

Mycket tacksam för svar!
Senast redigerad av ledarskap 2012-05-21 kl. 15:16.
Citera
2012-05-21, 15:25
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
Det här med torrents på paddan, funkar det på något "haxat" sätt? Läst lite om det på nätet men alla artiklar/inlägg refererar till sidor som man är beroende av och i t..........

Har lyckats tanka hem enstaka böcker och ebooks, ej film eller musik genom att köra via www.zbigz.com
Vet inte om nån annan kan få det att funka på nåt sätt. Med enstaka torrents menar jag då att någon lagt ut enbart en bok, inte en samling av många böcker. Kan dock ta tid att få hem det men värt att testa kanske.

Sitter på en vanlig ipad 2, inga jailbreaks eller konstiga saker.
Citera
2012-05-21, 17:36
Medlem
Köpte en till premiären, tänkte först som många andra "Va fan ska jag med en till?" Allt är så smidigt, surfa, spela, se film (streama från PC, underbart!), lyssna på musik, se bilder. Allt är så lätt använt, och snabb.

Använder den varje dag nu när jag tänker efter, snacka om att Apple har lyckats bra.

Sen så köp verkligen smart cover, ipaden och den går hand i hand.

Rekommenderar denna bok app, av Rickard Dawkins, The Magic Of Reality. Fantastiskt fin och bra bok!

http://itunes.apple.com/us/app/the-magic-of-reality/id461771375?mt=8

Sen de bästa spelet enligt mig just nu:
Where's My Water?
http://itunes.apple.com/us/app/wheres-my-water/id449735650?mt=8
Senast redigerad av NastyCrew 2012-05-21 kl. 17:48.
Citera
2012-05-21, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NastyCrew
Köpte en till premiären, tänkte först som många andra "Va fan ska jag med en till?" Allt är så smidigt, surfa, spela, se film (streama från PC, underbart!), lyssna på musik, se bilder. Allt är så lätt använt, och snabb.

Använder den varje dag nu när jag tänker efter, snacka om att Apple har lyckats bra.

Rekommenderar denna bok app, av Rickard Dawkins, The Magic Of Reality. Fantastiskt fin och bra bok!

http://itunes.apple.com/us/app/the-magic-of-reality/id461771375?mt=8

Sen de bästa spelet enligt mig just nu:
Where's My Water?
http://itunes.apple.com/us/app/wheres-my-water/id449735650?mt=8
Hur strömmar du filmen på bästa sätt? Har dock Mac..
Citera
2012-05-21, 17:47
Medlem
Wezt:

Jag använder VLC Streamer.
http://itunes.apple.com/us/app/vlc-streamer/id410031728?mt=8
Citera
2012-05-21, 23:43
Medlem
MobileFreaks avatar
Vilken är att föredra av VLC streamer och Plex?
Citera
2012-05-22, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobileFreak
Vilken är att föredra av VLC streamer och Plex?

Jag testade plex men fick problem med indexeringen, det verkade som att den sorterade filmerna efter taggar och inte filnamnen, och med mycket som man laddar ner är taggar åt sånt helt åt skogen så den sorterade allt väldigt konstigt. Kanske går att ändra på nåt sätt, men jag föredrar vlc streamer alla dar i veckan eftersom den sorterar biblioteket efter filnamn.
Citera
2012-05-22, 16:34
Medlem
irrblosss avatar
Har inte testat vlc streamer, men Plex funkar hur bra som helst för mig. Den indexerar avsnitten rätt och hämtar automatiskt filmomslag och betyg för filmer och enstaka avsnitt ur tv-serier. Man kan även direkt i gränssnittet läsa sammanfattning om både filmer och specifika avsnitt av tv-serier. Vid ett tillfälle indexerade den fel och trodde att tv-serien Touch i själva verket var "A Touch of Frost" eller vad det hette, men det går ändra enkelt i mediabiblioteket i Plex Media Server. En annan fördel är att Plex håller reda på vilka avsnitt man redan sett eller om man sett något till hälften, och kan då återuppta där man sist slutade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in