2012-04-14, 22:20
Medlem
complexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLindberg
Tjena,

Är det någon som har en aning om någon affär i stockhomstrakten som kan ligga med en iPad 3 64GB 3G på lager? Har letat som en besatt under dagen och börjar nu fundera på att ge upp och beställa en istället. Problemet är att jag vill köpa den imorgon och inte vänta en sekund för länge.

Mr. Übergoogler, kan du hjälpa mig?

Tack på förhand!

Tyvärr verkar det vara väldigt dammsugit överallt, har 16gbwifi iPad3 och den är ju hur grym som helst men kanske inte är stort NOG på det stora hela
Citera
2012-04-15, 12:47
Medlem
BlondinBalles avatar
Som ni vet så laddas inte iPaden när man ansluter den till en vanlig USB-port, måste vara en med extra kräm i.
Tror ni den här adaptern är till för att lura iPaden att ladda ändå om än att det kommer ta otroligt lång tid? http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/tillbehor-till-surfplattor/ipad/laddare-kablar/usb-laddadapter-till-ipad-p92206
Jag har inte haft någon iPad/iPad2 men var det samma sak med dom? Tänker på om produktbeskrivningen bara inte är uppdaterad.
Citera
2012-04-15, 13:00
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Som ni vet så laddas inte iPaden när man ansluter den till en vanlig USB-port, måste vara en med extra kräm i.
Tror ni den här adaptern är till för att lura iPaden att ladda ändå om än att det kommer ta otroligt lång tid? http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/tillbehor-till-surfplattor/ipad/laddare-kablar/usb-laddadapter-till-ipad-p92206
Jag har inte haft någon iPad/iPad2 men var det samma sak med dom? Tänker på om produktbeskrivningen bara inte är uppdaterad.
När du talar om att den inte laddar via USB-porten så klargör jag här att den laddar långsamt på Windowsmaskiner (även om det står att den inte laddar), men den laddar både snabbt och bra på Mac-datorer.
Kjell-grejen gör nog varken till eller från, det tar lång tid att ladda med en sådan på windowsmaskiner också.
Väggkontakt är mycket bättre, iPaden syncar automagiskt när du laddar så om du är på samma WLAN som din dator.
Citera
2012-04-15, 13:06
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
När du talar om att den inte laddar via USB-porten så klargör jag här att den laddar långsamt på Windowsmaskiner (även om det står att den inte laddar), men den laddar både snabbt och bra på Mac-datorer.
Kjell-grejen gör nog varken till eller från, det tar lång tid att ladda med en sådan på windowsmaskiner också.
Väggkontakt är mycket bättre, iPaden syncar automagiskt när du laddar så om du är på samma WLAN som din dator.

Skillnaden kan bara ligga i USB 2.0 eller USB 3.0. Senarenämnda gör att det går snabbare och det spelar ingen roll om det är Mac eller Windows..
Citera
2012-04-15, 13:08
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Skillnaden kan bara ligga i USB 2.0 eller USB 3.0. Senarenämnda gör att det går snabbare och det spelar ingen roll om det är Mac eller Windows..
Det där förstod jag inte ett jota av. Har du lust att utveckla ditt skumt skrivna värdelösa inlägg?
Citera
2012-04-15, 13:12
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:

Nu tror jag inte detta är samma sak som på min Nexus S, men där iafall så har jag en funktion nu(ej officiell) där vanligtvis när man pluggar in den i datorn så laddar den inte med samma styrka,dels för den blir en usb lagringsenhet. Men med funktionen jag har avaktiverar man usb funktionen inne i root systemet så att när du pluggar in i datorn laddar den med samma styrka som i vanligt vägguttag.

Tror det är liknande på ipaden, inte alls precis, men något åt det hållet.. ? I dont know,
Laddar gör jag vanligtvis genom väggen ändå, tar ändå så långt tid genom datorn, så varför ens besvära sig.
Citera
2012-04-15, 13:26
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Nu tror jag inte detta är samma sak som på min Nexus S, men där iafall så har jag en funktion nu(ej officiell) där vanligtvis när man pluggar in den i datorn så laddar den inte med samma styrka,dels för den blir en usb lagringsenhet. Men med funktionen jag har avaktiverar man usb funktionen inne i root systemet så att när du pluggar in i datorn laddar den med samma styrka som i vanligt vägguttag.

Tror det är liknande på ipaden, inte alls precis, men något åt det hållet.. ? I dont know,
Laddar gör jag vanligtvis genom väggen ändå, tar ändå så långt tid genom datorn, så varför ens besvära sig.

Hade varit underbart med en sån lösning för Ipaden.

Stylewars: Det är bara 2 olika versioner av usbs. 3.0 är snabbare än 2.0 såklart. Nu snackar jag som någon expert men det är jag verkligen inte. Klart är dock att helt nya datorer har den nya tekniken och där kan det funka att ladda(som sagt, spelar ingen roll om det är Mac eller Windows) Ipaden men som ovan skrev så varför ens vilja ladda den på datan när man kan göra det i strömuttaget? Ha en Ipad hängandes på min laptop en längre tid kan bli irriterande..
Citera
2012-04-15, 13:34
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Hade varit underbart med en sån lösning för Ipaden.

Stylewars: Det är bara 2 olika versioner av usbs. 3.0 är snabbare än 2.0 såklart. Nu snackar jag som någon expert men det är jag verkligen inte. Klart är dock att helt nya datorer har den nya tekniken och där kan det funka att ladda(som sagt, spelar ingen roll om det är Mac eller Windows) Ipaden men som ovan skrev så varför ens vilja ladda den på datan när man kan göra det i strömuttaget? Ha en Ipad hängandes på min laptop en längre tid kan bli irriterande..
Det där stämmer inte alls. Appledatorer kan ge upp till 500mA extra till iPhones, iPads, Superdrives mm. Det kan inte windows.

USB 3.0/2.0 har inget med det att göra alls.
Citera
2012-04-15, 14:42
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Det där stämmer inte alls. Appledatorer kan ge upp till 500mA extra till iPhones, iPads, Superdrives mm. Det kan inte windows.

USB 3.0/2.0 har inget med det att göra alls.

Okej nu har jag talat med en Apple-tekniker. Hans förklaring var att det handlar om highpower och lowpower-usbs . Alla Apple-datorer har highpower men idag så har alla nya datorer highpower även hos Windows. Angående USB 2.0 eller 3.0 så sa han att 3.0 generellt är snabbare men har inget med strömtillförseln att göra. Så jag ursäktar om jag villselett någon..
Citera
2012-04-15, 15:35
Medlem
Wosps avatar
Jag tycker att alla enheter laddar sämre ur datorn. Känner av det med min iPhone. Har inte direkt tänkt på att det tar längre tid men tycker att batteriet går åt fan så mycket fortare då. Har inte funnit någon anledning att testa att ladda paddan ur datorn.
Citera
2012-04-15, 18:41
Medlem
ChristerOstbages avatar
Jag har en fråga angående GarageBand på iPaden:

När man spelar in t.ex gitarr så slutar den spela in efter ett tag och börjar spela upp. Hur får man den att fortsätta spela in tills man själv avslutar?
Citera
2012-04-15, 20:34
Medlem
Tja, är det någon som vet om Apple har några planer på att göra en kraftigare laddare till Ipad 3gen än den nuvarande på 10W? Eller är det någon som vet om man bara kan maila dom om intresse-frågor som inte är relaterade till support?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in