2012-04-11, 18:08
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Jag har kollat bland annat gamla avsnitt av The Shield och lite nyare avsnitt som släppts nyligen av andra serier och jag märker inget problem. Tycker att den är riktigt skön att sitta och kolla film på i kombination av "Smart cover" som jag köpt till.

Även skönt att man kan flytta runt den lättare en en PC, kolla film vid matbordet, när man lagar mat, på muggen. Detta gör att jag hellre kollar film på den en på min stationära PC eller min laptop för den delen.

Vad kostar ett smartcover 250?

Ang filmvisning, ser det konstigt ut, eller det gör det ju alltid lite på 4.3 skärm om man kollar på 16:9 filmer, men det ser i helhet bra ut att kolla på film? Iochmed att skärmen är så pass skarp så känns det som det kommer bli fett ändå,oavsett kanterna .
Citera
2012-04-11, 22:11
Medlem
rasmusens avatar
Citat:
Blev kvalitén sådär för dig? Jag körde 720p och den var helt perfekt tyckte jag. (hur perfekt nu en 720p blir på en iPad på 9.7")
Dock kan jag se lite lagg ibland när jag tittar, men det är det man får leva med den iPaden inte har något bra avkodningssystem till .mkv etc.

Testade att kolla lite längre nu. Är ganska säker på att det är avsnittens kvalitet som är flaskhalsen, testade även på datorn och TVn och det vart samma där, ev lite sämre på paddan men jag sitter ju mycket närmre bilden så skavankerna blir tydligare. Ska testa med en HD film senare också..

Tänkte på en annan grej.. Hur upplever ni kvalitén på exempelvis youtube eller andra streams som typ svt play? Upplever det ganska pixligt och suddigt. Jämförde med min kollegas ipad2 och han hade kristallklar bild. Vi båda använde oss av iPhone hotspot, dock körde han med sin äldre iPhone vilket inte stödjer nyare bluetooth, alltså kommer han inte upp i samma hastigheter, något som borde försämra det ganska rejält för honom.
Citera
2012-04-11, 22:52
Medlem
notna157s avatar
Hur fungerar det med irdbehandlingsprogram (Pages, Microsoft Office,etc) på iPad? Kan man föra över dokumenten till en dator trådlöst eller måste man gå in via iTunes och fixa det? Kan man kanske maila filer?
Vill gärna veta eftersom jag köper antingen iPad eller dator snart och vill ha möjligheten att skriva dokument på paddan och föra över till dator. Annars blir det en dator.

Jag är också intresserad av ett trädlöst tangentbord som fungerar. Är Apples egna tangentborg kompatibelt med iPad eller bara mac?
Citera
2012-04-12, 00:15
Medlem
tOpOffs avatar
Är AVPlayerHD bästa appen för att streama hdfilmer över wifi? Eller är airvideo ett bättre alternativ?
Citera
2012-04-12, 04:15
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Vad kostar ett smartcover 250?

Ang filmvisning, ser det konstigt ut, eller det gör det ju alltid lite på 4.3 skärm om man kollar på 16:9 filmer, men det ser i helhet bra ut att kolla på film? Iochmed att skärmen är så pass skarp så känns det som det kommer bli fett ändå,oavsett kanterna .

Ja något runt de, kommer inte riktigt ihåg men i vart fall värd pengarna.

Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
Testade att kolla lite längre nu. Är ganska säker på att det är avsnittens kvalitet som är flaskhalsen, testade även på datorn och TVn och det vart samma där, ev lite sämre på paddan men jag sitter ju mycket närmre bilden så skavankerna blir tydligare. Ska testa med en HD film senare också..

Tänkte på en annan grej.. Hur upplever ni kvalitén på exempelvis youtube eller andra streams som typ svt play? Upplever det ganska pixligt och suddigt. Jämförde med min kollegas ipad2 och han hade kristallklar bild. Vi båda använde oss av iPhone hotspot, dock körde han med sin äldre iPhone vilket inte stödjer nyare bluetooth, alltså kommer han inte upp i samma hastigheter, något som borde försämra det ganska rejält för honom.

Jag har faktiskt inte testat svt play men har kollat en hel del på youtube och jag upplever många gånger att bilden faktiskt är för bra när jag sitter på wi-fi i alla fall, har inte testat när jag har använt telefonen som hotspot. Varför upplever jag bilden för bra ? Jag sitter för det mesta på riktigt segt wi-fi vilket gör att det är för bra kvalité på youtube så att den vill stanna för att ladda ibland, skulle vilja att man kunde göra som på datorn och gå ner i kvalité när man behöver det, 360 eller 420 p skulle oftast räcka för mig istället för att kolla i hd.

Citat:
Ursprungligen postat av notna157
Hur fungerar det med irdbehandlingsprogram (Pages, Microsoft Office,etc) på iPad? Kan man föra över dokumenten till en dator trådlöst eller måste man gå in via iTunes och fixa det? Kan man kanske maila filer?
Vill gärna veta eftersom jag köper antingen iPad eller dator snart och vill ha möjligheten att skriva dokument på paddan och föra över till dator. Annars blir det en dator.

Jag är också intresserad av ett trädlöst tangentbord som fungerar. Är Apples egna tangentborg kompatibelt med iPad eller bara mac?

Det går att köpa pages och motsvarande program för power point och liknande för 70 kr st. Du kan som jag förstår det spara i Office format om du vill och sedan maila det som du själv behagar.

Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Är AVPlayerHD bästa appen för att streama hdfilmer över wifi? Eller är airvideo ett bättre alternativ?

Jag har aldrig testat att streama film med av player (går det ens ???)
I vart fall så använder jag vlc streamer till detta och det funkar riktigt fint.
Senast redigerad av Wosp 2012-04-12 kl. 04:19.
Citera
2012-04-12, 19:29
Medlem
Hej

Är det någon skillnad på laddtiden när jag laddar ipaden med laddaren som jag fick med till iphonen jämfört med laddare som följde med ipaden?

Jag har nämligen tappat bort laddare som jag fick med ipaden och laddar nu med iPhone laddare och upplever det som att det tar längre tid så jag tänkte höra om någon sitter med fakta angående detta

Mvh svartbil
Citera
2012-04-12, 19:45
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
Hej

Är det någon skillnad på laddtiden när jag laddar ipaden med laddaren som jag fick med till iphonen jämfört med laddare som följde med ipaden?

Jag har nämligen tappat bort laddare som jag fick med ipaden och laddar nu med iPhone laddare och upplever det som att det tar längre tid så jag tänkte höra om någon sitter med fakta angående detta

Mvh svartbil
Ja, iPhone-laddaren ger väl bara 1 A om jag minns rätt, medan iPad-laddaren klarar att lämna 2 A. Rent teoretiskt borde det ta dubbelt så lång tid att ladda iPaden med iPhone-laddaren, dessutom har jag för mig den bara laddar när den är i viloläge om den får under 2 A.
Citera
2012-04-12, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
Hej

Mvh svartbil

Lite logiskt tänkande kanske....?

Ser dessa två laddare likadana ut? Nej......

Är de lika stora? Nej......

Varför det då? Bara för skojs skull? Nej....

Kan det vara för att de är olika kraftiga, för de ska ladda olika saker, där den ena har större/mer batteri, vilket kräver kraftigare laddare, vilket i sin tur kräver annan design och storlek på laddaren? Jaaaaaaaaaaa......

Ser du, det var väl inte så svårt...

Eller, om det var för knepig så kan man ju bara läsa innantill på laddarna så står det ju hur mycket laddström de kan ge, och upptäcka att de har olika kapacitet....

Dr Tinnitus
Citera
2012-04-12, 20:54
Medlem
MobileFreaks avatar
Min iPhone-laddare och iPad-laddare ser exakt likadana ut. Ni kanske tänker på den nyare modellen av iPhone-laddare som är mycket tunnare?

Det enda sättet jag kan veta vilken av mina laddare som är till vad är genom att läsa på den lilla texten som finns på de, iPadens kan ge 11W och iPhonens omkring 5W om jag inte missminner mig.
Citera
2012-04-12, 22:35
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Lite logiskt tänkande kanske....?

Ser dessa två laddare likadana ut? Nej......

Är de lika stora? Nej......

Varför det då? Bara för skojs skull? Nej....

Kan det vara för att de är olika kraftiga, för de ska ladda olika saker, där den ena har större/mer batteri, vilket kräver kraftigare laddare, vilket i sin tur kräver annan design och storlek på laddaren? Jaaaaaaaaaaa......

Ser du, det var väl inte så svårt...

Eller, om det var för knepig så kan man ju bara läsa innantill på laddarna så står det ju hur mycket laddström de kan ge, och upptäcka att de har olika kapacitet....

Dr Tinnitus

Hehe läst att laddar man ipaden från 0 - 100% avstängd så ska det ta minst 7timmar.
Tänkt då med svagare laddare, woooh 14 timm shiit
Citera
2012-04-13, 03:15
Medlem
Tjena,

Är det någon som har en aning om någon affär i stockhomstrakten som kan ligga med en iPad 3 64GB 3G på lager? Har letat som en besatt under dagen och börjar nu fundera på att ge upp och beställa en istället. Problemet är att jag vill köpa den imorgon och inte vänta en sekund för länge.

Mr. Übergoogler, kan du hjälpa mig?

Tack på förhand!
Citera
2012-04-14, 18:23
Medlem
jabbe91s avatar
Någon som kan rekommendera några bra spel som är gratis?
Även finns det någon ordbehandlingsapp som är gratis??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in