2012-08-03, 21:15
  #1537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflash12345
Hur är Ipad 3 gällande anpassning? Vad kan man inte anpassa är kanske lättare att fråga?
Har ni märkt lagg någon gång?

Anpassning? Inte mycket. Men varför är det så viktigt att anpassa operativsystemet?

95% av tiden tillbringar man väl i en app? Men det är klart, om man bara vill rådda kring i operativsystemet och tweaka det så vinner Android med 9-1. Men vem vill det? Det är väl apparna som är det viktiga och som ger den så kallade upplevelsen.

Lagg? Ingenting i normalfallet. Men visst, det går att få iPaden att lagga om man verkligen anstränger sig, men det är inget som besvärar normalt. Det flyter på som smält smör i solsken.

Det är förresten roligt att du vågar testa "den andra sidan". Då väger dina argument lite tyngre i framtiden än argumenten från de som totalt snöat in sig på antingen iOS eller Android eller WP och aldrig har testat något annat men ändå tror sig veta bäst.
__________________
Senast redigerad av Enkelfnutt 2012-08-03 kl. 21:24.
Citera
2012-08-03, 22:18
  #1538
Medlem
Tjena!

Någon som vet om det finns ngn app man kan ladda ner så man får flash player eller som ersätter deta?
Citera
2012-08-03, 22:55
  #1539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Anpassning? Inte mycket. Men varför är det så viktigt att anpassa operativsystemet?

95% av tiden tillbringar man väl i en app? Men det är klart, om man bara vill rådda kring i operativsystemet och tweaka det så vinner Android med 9-1. Men vem vill det? Det är väl apparna som är det viktiga och som ger den så kallade upplevelsen.

Lagg? Ingenting i normalfallet. Men visst, det går att få iPaden att lagga om man verkligen anstränger sig, men det är inget som besvärar normalt. Det flyter på som smält smör i solsken.

Det är förresten roligt att du vågar testa "den andra sidan". Då väger dina argument lite tyngre i framtiden än argumenten från de som totalt snöat in sig på antingen iOS eller Android eller WP och aldrig har testat något annat men ändå tror sig veta bäst.

Nej, sant. Men hoppas man kan skapa mappar, byta bakgrund och andra enkla saker?
Jag tycker om både android och iOS. Dock så har jag upplevt att man får mer telefon för pengarna med en android lur, därför kör jag android på mobilen. Ipad verkar vara prisvärd till skillnad från Iphone
Citera
2012-08-03, 22:56
  #1540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Anpassning? Inte mycket. Men varför är det så viktigt att anpassa operativsystemet?

95% av tiden tillbringar man väl i en app? Men det är klart, om man bara vill rådda kring i operativsystemet och tweaka det så vinner Android med 9-1. Men vem vill det? Det är väl apparna som är det viktiga och som ger den så kallade upplevelsen.

Lagg? Ingenting i normalfallet. Men visst, det går att få iPaden att lagga om man verkligen anstränger sig, men det är inget som besvärar normalt. Det flyter på som smält smör i solsken.

Det är förresten roligt att du vågar testa "den andra sidan". Då väger dina argument lite tyngre i framtiden än argumenten från de som totalt snöat in sig på antingen iOS eller Android eller WP och aldrig har testat något annat men ändå tror sig veta bäst.

Föresten, hur är det med utrymme? Jag kommer lägga in en del musik, dock ingen film. Appar kommer laddas ned, räcker en 16gb?
Citera
2012-08-04, 00:47
  #1541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflash12345
Nej, sant. Men hoppas man kan skapa mappar, byta bakgrund och andra enkla saker?
Jag tycker om både android och iOS. Dock så har jag upplevt att man får mer telefon för pengarna med en android lur, därför kör jag android på mobilen. Ipad verkar vara prisvärd till skillnad från Iphone
Ja, man kan göra de enklaste ändringarna, bakgrund, mappar, organisera sina appar. Men det är nästintill allting, kan ha glömt något. Men som Apple-fanboy kan jag hålla med m att iOS är stängt. Men jag gillar det!

Jag hoppas att även du kommer att gilla det! Lycka till, skriv igen om det är något mer du undrar över!
Citat:
Ursprungligen postat av Backflash12345
Föresten, hur är det med utrymme? Jag kommer lägga in en del musik, dock ingen film. Appar kommer laddas ned, räcker en 16gb?
Jag skulle aldrig köra på varken svart iPad, bara WiFi eller 16gb. Det är för att jag helt enkelt vet att någon gång kommer jag överskrida mina tidigare tankar och då kommer helt enkelt 16gb vara för lite. 64gb kan jag tycka att det blir för mycket. Men för tillfället när jag är i sommarstugan utan min egna dator skulle jag inte klagat om iPaden hade 64gb, pga Spotify, film eller helt enkelt alltid ha plats över så att man är säker. Jag skulle helleraldrig köpa utan 3G då jag är 100% att jag skulle ångra mig någon gång på bussen, skolan eller biblioteket eller annan stans. Vit är för att det helt enkelt är snyggast.

Hur blir det? Vit, 3G, minne?
Citat:
Ursprungligen postat av ZivotZ
Tjena!

Någon som vet om det finns ngn app man kan ladda ner så man får flash player eller som ersätter deta?
Går om du jailbreakar, vet dock inga namn. Men det går.
Citera
2012-08-04, 08:00
  #1542
Medlem
Hutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZivotZ
Tjena!

Någon som vet om det finns ngn app man kan ladda ner så man får flash player eller som ersätter deta?

Webbläsaren Puffin visar flash-innehåll.
Citera
2012-08-04, 11:49
  #1543
Bannlyst
Bästa bil- simulator spelet?
Citera
2012-08-04, 16:34
  #1544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Ja, man kan göra de enklaste ändringarna, bakgrund, mappar, organisera sina appar. Men det är nästintill allting, kan ha glömt något. Men som Apple-fanboy kan jag hålla med m att iOS är stängt. Men jag gillar det!

Jag hoppas att även du kommer att gilla det! Lycka till, skriv igen om det är något mer du undrar över!

Jag skulle aldrig köra på varken svart iPad, bara WiFi eller 16gb. Det är för att jag helt enkelt vet att någon gång kommer jag överskrida mina tidigare tankar och då kommer helt enkelt 16gb vara för lite. 64gb kan jag tycka att det blir för mycket. Men för tillfället när jag är i sommarstugan utan min egna dator skulle jag inte klagat om iPaden hade 64gb, pga Spotify, film eller helt enkelt alltid ha plats över så att man är säker. Jag skulle helleraldrig köpa utan 3G då jag är 100% att jag skulle ångra mig någon gång på bussen, skolan eller biblioteket eller annan stans. Vit är för att det helt enkelt är snyggast.

Hur blir det? Vit, 3G, minne?

Går om du jailbreakar, vet dock inga namn. Men det går.

Jag har funderat på en svart, 4g, 32gb. Färgen är det jag fortfarande funderar på
Citera
2012-08-04, 20:23
  #1545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflash12345
Jag har funderat på en svart, 4g, 32gb. Färgen är det jag fortfarande funderar på
Men du överväger ändå mot svart? Tänk på att du inte riktigt kommer upp i de svenska benämningarna på 4G i iPaden. Annars tycker jag att du gjort bra val!

Har en 3G, 32GB och vit själv!
Citera
2012-08-04, 20:51
  #1546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflash12345
Jag har funderat på en svart, 4g, 32gb. Färgen är det jag fortfarande funderar på

Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Men du överväger ändå mot svart? Tänk på att du inte riktigt kommer upp i de svenska benämningarna på 4G i iPaden. Annars tycker jag att du gjort bra val!

Har en 3G, 32GB och vit själv!

Ska du ha en 3e gen iPad (vilket du absolut ska ha) så får du dessvärre köpa en 4G vare sig det fungerar eller ej då den bara finns med 4G eller wifi only. Givetvis kopplar den ändå upp sig på 3Gnätet i sverige men 4G får du vara utan helt och hållet då vi har ett annat nät här mot i USA.

Själv tycker jag att den svart är snyggare och ser mer exklusiv ut, men den vita modellen har ett klart övertag när det gäller att dölja fingeravtryck på kanterna.
Citera
2012-08-04, 22:27
  #1547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiny-Dicksson
Ska du ha en 3e gen iPad (vilket du absolut ska ha) så får du dessvärre köpa en 4G vare sig det fungerar eller ej då den bara finns med 4G eller wifi only. Givetvis kopplar den ändå upp sig på 3Gnätet i sverige men 4G får du vara utan helt och hållet då vi har ett annat nät här mot i USA.

Själv tycker jag att den svart är snyggare och ser mer exklusiv ut, men den vita modellen har ett klart övertag när det gäller att dölja fingeravtryck på kanterna.

Okej, jo men 3g räcker mycket väl. Får bli en svart, det är så mycket snyggare

Har en fråga... Har inte överdrivet mycket pengar just nu, så vore gött att slippa lägga ut 1000kr mer för 32gb och köpa 16gb istället. Jag kommer inte lägga in filmer, det vet jag. Kommer lägga in en del musik dock. Men hur är det med apparna, är de stora?
Jag har i nuläget en HTC Desire med 2gb minne och har aldrig haft problem med överfull telefon.
Citera
2012-08-05, 01:05
  #1548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflash12345
Okej, jo men 3g räcker mycket väl. Får bli en svart, det är så mycket snyggare

Har en fråga... Har inte överdrivet mycket pengar just nu, så vore gött att slippa lägga ut 1000kr mer för 32gb och köpa 16gb istället. Jag kommer inte lägga in filmer, det vet jag. Kommer lägga in en del musik dock. Men hur är det med apparna, är de stora?
Jag har i nuläget en HTC Desire med 2gb minne och har aldrig haft problem med överfull telefon.
Som jag skrev tidigare, jag personligen skulle aldrig valt 16, men känner du att du aldrig kommer över 10, eller kommer ha en tanke att sälja den så kör på 16gb!

De tar inte överdrivet mycket, har Max Payne, Monopol och GTA3 som ligger på 500mb-1.3gb, sedan ät det bara 350 och neråt ungefär!

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in