Jag valde också svart IPad då tanken var att den skulle användas mycket som filmspelare på resor och sånt. Är riktigt nöjd med den. Men den vita störde inte jättemassor då jag i vintras kollade på en film på en vit ipad.
Så det är nog helt du själv som skall välja färg men om du frågar vilken som är vanligar så tycker jag fler har den vita än den svarta. För att alla köper den vita för att de tycker alla har den svarta :P
Har en iPad 3 wifi 64gb och ofta när den har legat orörd en längre stund, exempelvis över natten, så uppför sig den lite konstigt. Den tappar wifi (både symbolen uppe till vänster och själva uppkopplingen), det går inte att gå in i inställningar (bakgrundsbilden i inställningar syns men inga alternativ, för att sedan efter 30 sekunder senare "krascha" ut till huvudmenyn med ikoner) och jag kan inte stänga av maskinen med att hålla in "vila"-knappen (den upptill) och få upp så att jag kan slide'a "Stäng av". Det enda jag kan göra är en hard reset (hålla in vila- och hemknappen samtidigt), då fungerar den som vanligt igen efter omstart.
Jag har dragit mig för att göra en fabriksåterställning av iOS, men jag antar att det är nästa steg i felsökningen?