2013-03-14, 20:01
  #2509
Medlem
Osakasuns avatar
Jag har världens otur! Satt och snurrade med en iPhone-hörsnäcka med ipaden i knät och råkade givetvis träffa glaset precis bredvid "hem-knappen", så en spricka spred sig över hela jävla skärmen. Vad kostar det att byta glas?

Täcker drulleförsäkringen dessa typer av skador?
__________________
Senast redigerad av Osakasun 2013-03-14 kl. 20:34.
Citera
2013-03-15, 08:50
  #2510
Medlem
notna157s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakasun
Jag har världens otur! Satt och snurrade med en iPhone-hörsnäcka med ipaden i knät och råkade givetvis träffa glaset precis bredvid "hem-knappen", så en spricka spred sig över hela jävla skärmen. Vad kostar det att byta glas?

Täcker drulleförsäkringen dessa typer av skador?


Det är ju inte ett billigt ingrepp på ipaden. Jag har sett priser från 1500 till 2000kr. Hur illa är sprickan?
Kolla med försäkringsbolaget om vad som gäller. Självrisken kan vara ganska hög också, så frågan är om du sparar mycket på det. En drulleförsäkring ska väl annars täcka allt, inklusive skador man orsakat själv genom att tex kasta iväg ipaden.

Men jag blev lite nyfiken på skadan. Du tappade alltså bara hörsnäckan på ipaden, och en stor spricka uppstod? Det krävs nog en jävla otur för att det ska hända!!
Citera
2013-03-15, 19:28
  #2511
Medlem
Osakasuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notna157
Det är ju inte ett billigt ingrepp på ipaden. Jag har sett priser från 1500 till 2000kr. Hur illa är sprickan?
Kolla med försäkringsbolaget om vad som gäller. Självrisken kan vara ganska hög också, så frågan är om du sparar mycket på det. En drulleförsäkring ska väl annars täcka allt, inklusive skador man orsakat själv genom att tex kasta iväg ipaden.

Men jag blev lite nyfiken på skadan. Du tappade alltså bara hörsnäckan på ipaden, och en stor spricka uppstod? Det krävs nog en jävla otur för att det ska hända!!

Haha, ja. Jag satt och viftade med en hörsnäcka, samtidigt hade jag min iPad i knät. Plötsligt träffade hörsnäckan "hem-knappen" (vad heter denna knappen egentligen? Den sitter som bekant längst ner på iPaden), och sprickan uppstod precis bredvid denna knappen och spred sig över hela skärmen. Det ska dock noteras att den fortfarande går att använda utan problem, men risken att fler sprickor kan uppkomma är ju högre nu, därför skulle jag vilja få den fixad. Jag ska kolla med mitt försäkringsbolag.
Citera
2013-03-15, 21:58
  #2512
Medlem
notna157s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakasun
Haha, ja. Jag satt och viftade med en hörsnäcka, samtidigt hade jag min iPad i knät. Plötsligt träffade hörsnäckan "hem-knappen" (vad heter denna knappen egentligen? Den sitter som bekant längst ner på iPaden), och sprickan uppstod precis bredvid denna knappen och spred sig över hela skärmen. Det ska dock noteras att den fortfarande går att använda utan problem, men risken att fler sprickor kan uppkomma är ju högre nu, därför skulle jag vilja få den fixad. Jag ska kolla med mitt försäkringsbolag.

Låter sjukt konstigt. Jag kanske ska sluta vifta med saker i närheten av iPaden nu. Kan gå fel... Hoppas det går bra med försäkringsbolaget!

Btw, jag kallar det också hemknapp. Har den ett officiellt namn?
Citera
2013-03-16, 17:58
  #2513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notna157
Låter sjukt konstigt. Jag kanske ska sluta vifta med saker i närheten av iPaden nu. Kan gå fel... Hoppas det går bra med försäkringsbolaget!

Btw, jag kallar det också hemknapp. Har den ett officiellt namn?

Home button tror jag är det officiella namnet .
Citera
2013-03-19, 19:48
  #2514
Medlem
Letar efter något liknande men till ett bättre pris, ca 4-800 kr.

http://www.iphonebutiken.se/mikael-lund-showcase-ipad-1641.html

Någon som kan ge lite tips?
__________________
Senast redigerad av Trillionen 2013-03-19 kl. 20:23.
Citera
2013-03-20, 11:39
  #2515
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillionen
Letar efter något liknande men till ett bättre pris, ca 4-800 kr.

http://www.iphonebutiken.se/mikael-lund-showcase-ipad-1641.html

Någon som kan ge lite tips?

Ebay kan du säkert hitta något kul. Där är priserna oftast betydligt lägre.
Citera
2013-03-20, 12:45
  #2516
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillionen
Letar efter något liknande men till ett bättre pris, ca 4-800 kr.

http://www.iphonebutiken.se/mikael-lund-showcase-ipad-1641.html

Någon som kan ge lite tips?


Kolla även dx.com skickar allt fraktfritt och skriver gåva på paketen så det är ingen skatt. Köpt därifrån flera gånger och tar ett par veckor men är lätt värt det då priserna är extremt låga.
Citera
2013-03-20, 18:15
  #2517
Medlem
Cuprinols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Kolla även dx.com skickar allt fraktfritt och skriver gåva på paketen så det är ingen skatt. Köpt därifrån flera gånger och tar ett par veckor men är lätt värt det då priserna är extremt låga.
Man får dock tänka på att set är svårt att hitta äkta läder på kinasidorna.
Citera
2013-03-20, 18:25
  #2518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonkröök
Ebay kan du säkert hitta något kul. Där är priserna oftast betydligt lägre.

Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Kolla även dx.com skickar allt fraktfritt och skriver gåva på paketen så det är ingen skatt. Köpt därifrån flera gånger och tar ett par veckor men är lätt värt det då priserna är extremt låga.

Citat:
Ursprungligen postat av Cuprinol
Man får dock tänka på att set är svårt att hitta äkta läder på kinasidorna.

Beställde från iphonebutiken istället. Bäst att köpa något som håller... En fråga bara, håller den verkligen fast ipaden på ett säkert sätt?
__________________
Senast redigerad av Trillionen 2013-03-20 kl. 18:45.
Citera
2013-03-20, 20:13
  #2519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Home button tror jag är det officiella namnet .

Apple kallar det Home Button så antar att den heter det!
Citera
2013-03-21, 22:20
  #2520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakasun
Jag har världens otur! Satt och snurrade med en iPhone-hörsnäcka med ipaden i knät och råkade givetvis träffa glaset precis bredvid "hem-knappen", så en spricka spred sig över hela jävla skärmen. Vad kostar det att byta glas?

Täcker drulleförsäkringen dessa typer av skador?

Åååhhhh, det suger. Och kanske än mer när man betänker hur olika skador det blir från gång till gång.

Min padda gled ur knät när jag satt på muggen - en liten nysning fick den att glida ner på klinkersgolvet och landa på ett hörn. Resultat blev ett antal tunna men långa sprickor i glaset. Det var för två år sedan och den var försäkrat så jag fick en ny. Men - jag fick behålla den trasiga som jag asap skaffade skydsfilm till. Nu har min dotter den och den fungerar felfritt.

På jobbet tappade en av mina anställda en padda (med det magnetiska locket som enda skydd) i trappen och inför en andlös publik studsade den ned för en halv våning. Enda skadan var ett krokigt hörn där även glaset krossats, men inga övriga sprickor. Den fungerar minst lika bra som innan.

Tur och otur avgör helt enkelt hur det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in