2013-03-24, 13:18
Medlem
Hej. Jag ska införskaffa min första iPad och används den till navigering på sjön. Detta kräver ju att den har GPS. Försöker att förstå hur detta funkar med iPad. Ta tex IPad 4 3g, det står på netonets sida att den inte har navigation. Vad innebär detta? Jag behöver riktig gps och inget trianguleringstjafs. Vilken iPad ska jag köpa?
Citera
2013-03-24, 15:43
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herropperman
Hej. Jag ska införskaffa min första iPad och används den till navigering på sjön. Detta kräver ju att den har GPS. Försöker att förstå hur detta funkar med iPad. Ta tex IPad 4 3g, det står på netonets sida att den inte har navigation. Vad innebär detta? Jag behöver riktig gps och inget trianguleringstjafs. Vilken iPad ska jag köpa?

Du behöver köpa en 3G för att få möjlighet att använda dig av navigeringsfunktioner. Om du vill använda din iPad för navigering på sjön får du kanske kosta på dig en bra app för det. Det finns en som heter "På sjön HD" som fått bra betyg och är gratis, men huruvida den är bra eller inte törs jag inte svara på då jag själv inte brukar använda kartfunktionen så ofta på min iPad.
Citera
2013-03-24, 21:42
Medlem
Tjena!

Går det att montera in ett minneskort i paddan för att utöka minnet?
Citera
2013-03-24, 22:51
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newfagz
Tjena!

Går det att montera in ett minneskort i paddan för att utöka minnet?
Nej, det går inte.
Citera
2013-03-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herropperman

Som redan sagts, endast 3G-versionen har GPS.

Seapilot verkar vara populär, den kostar iofs 399 men kan nog vara värt. Det är den jag tipsat min pappa om i sommar iaf.
Citera
2013-03-26, 22:51
Medlem
Osakasuns avatar
Vilken app använder ni för att se på film? Jag använder goodplayer, vilken jag inte är nöjd med.
Citera
2013-03-27, 00:01
Medlem
tallanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakasun
Vilken app använder ni för att se på film? Jag använder goodplayer, vilken jag inte är nöjd med.
AVPlayerHD alternativt Plex.
Citera
2013-03-27, 01:25
Medlem
DTWKs avatar
Citat:
VLCStreamer funkar riktigt bra men inte särskilt snygg gränssnitt.
Citera
2013-03-29, 05:07
Medlem
Deluxe.s avatar
Citat:
"It's playing"
Citera
2013-03-29, 14:39
Medlem
mphummers avatar
avplayer HD tycker jag funkar bäst av alla jag har testat. Använder även plex och netflix.
Citera
2013-04-06, 22:57
Medlem
Hur är det att rendera filmer på ipaden(1080p)? Filerna ligger på 2-4 gb som ska fixas till.

Funderar på att skaffa en till sommaren o vore perfekt att fixa filmer till youtube då datorn inte pallar med.
Senast redigerad av KundvagnMedGrot 2013-04-06 kl. 23:32.
Citera
2013-04-09, 10:47
Medlem
Phrees avatar
Någon som känner till en app som stödjer Java, dvs. utan jailbreak då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in