2012-09-20, 23:33
Medlem
huntermcees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Blir bra bilder med iPaden i bra ljus för mig, HDR har inget med bildkvaliten att göra, den förstärker bara färgerna. Inte HD eller något annat tjafs om du nu trodde det.

Sedan finns inte HDR funktionen på The New iPad
Citera
2012-09-21, 00:04
Medlem
Lallo66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Den appen har funnits ett tag.
Har faktiskt inget problem med App Store som många andra verkar ha. Fast har däremot problem med wifin.

Okej, har missat att det fanns en egen app innan. Blev rekommenderad att installera den när jag uppdatera.
Gillar att hämtningarna av podcasts landar direkt till appen istället för i musik.

Vad har du för problem med wifi? Har inte märkt någon skillnad alls faktiskt.
Citera
2012-09-21, 00:42
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallo66
Vad har du för problem med wifi? Har inte märkt någon skillnad alls faktiskt.
Den har väldigt svårt för att hitta mitt nätverk efter att den har varit låst, hade aldrig sådana problem med iOS 5.
Citera
2012-09-21, 01:08
Medlem
Lallo66s avatar
Citat:
Den har väldigt svårt för att hitta mitt nätverk efter att den har varit låst, hade aldrig sådana problem med iOS 5.

Det låter knepigt...
Har hört och läst om att folk inte kan ansluta till sitt nätverk över huvud taget med iOS 6, får bara felmeddelanden när dom försöker koppla upp sig.
Testa att återställa nätverksinställningarna, det har funkat för några stycken. Även om du inte har exakt samma problem så kan det vara värt och testa

Inställningar / Allmänt / Återställ / Återställ nätverksinställningar.
Citera
2012-09-21, 13:53
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Min ljusstyrka var också mycket lägre, men ökade den och tycker att batteriet har hållt mycket längre.
Idag använde jag ipaden mer och tycker som ni andra säger att det går åt lite mindre batteri.
Citera
2012-09-21, 22:49
Medlem
Är det bara jag som får "Programuppdateringen misslyckades" när jag försöker uppdatera till iOS 6? Grymt irriterande.
Citera
2012-09-22, 02:38
Medlem
men vafan är det här.. fick precis hem min nya ipad 3 som jag uppdaterade till iOS 6 direkt. Installerar sedan ett antal appar inklusive den "inbyggda" twitterklienten. Allting går skitbra och jättesmidigt MEN, twitter krashar direkt jag försöker starta det. Har testat i princip allting inklusive en återställning av hela ipaden så detta börjar bli löjligt! Vafan ska jag göra?
Citera
2012-09-22, 03:27
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjoblot
men vafan är det här.. fick precis hem min nya ipad 3 som jag uppdaterade till iOS 6 direkt. Installerar sedan ett antal appar inklusive den "inbyggda" twitterklienten. Allting går skitbra och jättesmidigt MEN, twitter krashar direkt jag försöker starta det. Har testat i princip allting inklusive en återställning av hela ipaden så detta börjar bli löjligt! Vafan ska jag göra?

Hmm konstigt Twitter har funkat fint för mig enda sedan jag uppdaterade till iOS och innan det för den delen. Har även jag iPad 3
Citera
2012-09-22, 17:09
Medlem
Mitt misstroende till ios 6. Finns några rader bak... O de verkar inte bli bättre
http://www.expressen.se/nyheter/aj-faniga-missar-i-apples-nya-kartor/
Citera
2012-09-23, 00:23
Medlem
chilly_c_canes avatar
Jag har en bild i mappen "kamerarulle" som jag vill FLYTTA.
Jag vill alltså inte kopiera den.
Jag vill alltså kunna ta bort bilden från "kamerarullen" utan att den försvinner från nya mappen.
Hur gör man??

Det här är en sån basic sak så det ska man inte behöva be om hjälp med...

Visst finns det mycket bra med iPad men sånt här får mig att riktigt HATA iOS.
Hur gör man??
Citera
2012-09-23, 01:05
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Jag har en bild i mappen "kamerarulle" som jag vill FLYTTA.
Jag vill alltså inte kopiera den.
Jag vill alltså kunna ta bort bilden från "kamerarullen" utan att den försvinner från nya mappen.
Hur gör man??

Det här är en sån basic sak så det ska man inte behöva be om hjälp med...

Visst finns det mycket bra med iPad men sånt här får mig att riktigt HATA iOS.
Hur gör man??
Går inte Sjukt dåligt..
Citera
2012-09-23, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjoblot

Jag hade samma problem.
Gå in och ställ in språket på enheten till engelska, logga sen in på Twitter och därefter ändra språk till svenska igen.
Sen ska allt fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in