Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-03, 18:48
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Jag tror att familjen Nujen + Akilov = Drottninggatan.

Du det är faktiskt en bra teori du har, även om den är galen, fantastisk och intressant, men dock inte utopisk.

Men jag förutsätter dock att vårt SÄPO faktiskt har kontroll på det mesta när det gäller terrorism, både för att deras egen kunskap och skicklighet är stor (Dan Eliasson har inte varit där)!

Jag tror också att dom har speciell kontroll på vissa personer som han har kopplingar till, både privat och yrkesmässigt. Dels hans familj och dels hans yrkesmässiga kontakter, där man säkert kan vaska guldkorn...

Personligen har jag alltid tyckt han är ett äckel och inte blir det bättre när han visar upp sig hos Janne Josefsson, där han totalt gjorde bort sig.
Citera
2018-05-04, 08:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Vad är det å vara stolt över? Ett land som inte finns lol.

Finns ju flera folk som saknar egna länder. Svenskarna håller ju på att förlora sitt eget. Özz vore ok om han fullständigt höll på att han är kurd, bara kurd och inget annat. När den här kurden påstår att han är svensk också så kan han dra åt...Han och de flesta invandrare har tillåtits att få vara oförskämda mot svenskarna. Vi är unika och Özz har ingenting med oss som folk att göra.
Citera
2018-05-05, 19:19
Medlem
Bert Karlsson meddelar att han fått in tips om att även de tre nya gripna terroristerna kan kopplas till Özz på Gotland. Han återkommer med mer information.
Citera
2018-05-05, 19:29
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Bert Karlsson meddelar att han fått in tips om att även de tre nya gripna terroristerna kan kopplas till Özz på Gotland. Han återkommer med mer information.

Jag är inte ett dugg förvånad! Man kan säga mycket om Bert genom åren, men nuförtiden verkar han ha kött på benen när han uttalar sig. Så det blir spännande att få veta mer.
Citera
2018-05-08, 00:48
Medlem
SvaMp_s avatar
Totalt jävla flamad på sin tweet

https://twitter.com/ozznujen/status/989379726589480960

Tror hans strategi är att vänta ut det och hoppas folk glömmer. Alltså den här människan ska banlysas från samhället, just att han är en sån lögnare.
Citera
2018-05-08, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

säga vad man vill om Bert Karlsson,men oftast har han sunt förnuft,en bristvara idag.
Det här kommer jag att följa med stort intresse.
Citera
2018-05-08, 11:16
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Totalt jävla flamad på sin tweet

https://twitter.com/ozznujen/status/989379726589480960

Tror hans strategi är att vänta ut det och hoppas folk glömmer. Alltså den här människan ska banlysas från samhället, just att han är en sån lögnare.

Smått fascinerande hur han verkligen tror att detta kommer att blåsa över. "Bara jag låtsas som det regnar tillräckligt länge kommer det att försvinna".

Virtanen körde samma taktik när han blev uthängd som våldtäktsman av Cissi.

Det gick väl sådär...

Özz verkar om möjligt ännu trögare.

Han springer verkligen och gömmer sig under kjolarna hos de få stollar som fortfarande stöttar honom: Henvänstern, F!, Lars Ohly, Arnstad och en handfull till. Stabila människor som man verkligen vill ha vid sin sida när det krisar, eller hur
Citera
2018-05-08, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Jag tror att familjen Nujen + Akilov = Drottninggatan.
Ja, jag ser inte detta som omöjligt. En normal människa hade mått fruktansvärt dåligt och känt skuld över att man indirekt finansierat en terrorist. Ett aggressivt utåtagerande av det här slaget känns mindre trovärdigt om man nu verkligen är oskyldig och inte sympatiserar med gärningen. Özz agerande får mig att misstänka att det kan finnas mer än bara skattebrott bakom.
Citera
2018-05-08, 19:44
Medlem
BistroBellmans avatar
Registrerade mig just för detta ändamål;

Efter ett telefonsamtal drog jag in mot stan för att ta en Valborgspilsner med gott sällskap förra veckan, vi hamnade på Östermalm. Jag och en bekant ställde oss på varsin sida av baren. Hinner titta mot honom en hundradels sekund innan det blir fullständig tumult med vakter och förskräckta människor, jag springer fram till mitt sällskap för att höra vad som händer. Till min förvåning står Özz ackompanjerad med M Möller och skriker hotfullt. Visar sig att min bekanta råkat stöta till Özz då han skulle beställa; vilket resulterade i en rak höger med blod under ögat (och annat otrevligt).
I deras sällskap finner vi även Bobbo K (ej delaktig i denna krogmisshandel, endast Möller och Özz får den äran), som efter ett tag går fram till min bekanta och talar om att han hanterat situationen bra.
Vad nu det skall betyda. Att han inte ringde polisen eller att han inte slog tillbaka? Beats me.

Tyckte förstås att fanskapen skulle anmälas på plats, min bekanta svarade att man inte kan förvänta sig annat från folk som fått i sig en viss dos kokain.
Citera
2018-05-08, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BistroBellman
Registrerade mig just för detta ändamål;

Efter ett telefonsamtal drog jag in mot stan för att ta en Valborgspilsner med gott sällskap förra veckan, vi hamnade på Östermalm. Jag och en bekant ställde oss på varsin sida av baren. Hinner titta mot honom en hundradels sekund innan det blir fullständig tumult med vakter och förskräckta människor, jag springer fram till mitt sällskap för att höra vad som händer. Till min förvåning står Özz ackompanjerad med M Möller och skriker hotfullt. Visar sig att min bekanta råkat stöta till Özz då han skulle beställa; vilket resulterade i en rak höger med blod under ögat (och annat otrevligt).
I deras sällskap finner vi även Bobbo K (ej delaktig i denna krogmisshandel, endast Möller och Özz får den äran), som efter ett tag går fram till min bekanta och talar om att han hanterat situationen bra.
Vad nu det skall betyda. Att han inte ringde polisen eller att han inte slog tillbaka? Beats me.

Tyckte förstås att fanskapen skulle anmälas på plats, min bekanta svarade att man inte kan förvänta sig annat från folk som fått i sig en viss dos kokain.

Låter som aset/apan.
Hade Özz & Måns ett gig på stället?
Citera
2018-05-08, 20:48
Medlem
BistroBellmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VlaadDracuu
Låter som aset/apan.
Hade Özz & Måns ett gig på stället?

Tvivlar på't. Det hela utspelade sig på Vassa Eggen, finns inget sådant utrymme vad jag vet.
Ingen i sällskapet hade f.ö. sett dem förrän olyckan var framme.
Citera
2018-05-08, 22:11
Medlem
SvaMp_s avatar
Nån som vet vad status är på hans syster? Hon ska ju tydligen vara med i advokatsamfundet och där nu vara under utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in