Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-03-04, 14:27
Medlem
purkatunks avatar
Att livebranchen står inför en kris nu i Coronavirustider då folk helt enkelt väljer bort att sitta ihopträngda med andra, är ju ingen direkt nyhet och jag gissar på att Özz tid som underhållare för publik därmed i princip är över. Att sitta och flina i olika tevesammanhang kan han ju måhända göra en tid framöver men jag tror att den nedåtpekande kurvan som började efter hans samröre och hantering av Akilov nu iom Corona är dödsstöten. Vilket givetvis är glädjande.
Citera
2020-03-07, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carnefice
Özz Nujens humor borde väl handla om Nujens ekonomiska transaktioner (skattebrott...) rörande den på svensk mark värste terroristen i historien, islamisten Rakhmat Akilov? Och inte om någon kort, hårig, misslyckad skattebrottslig Akilov-kopplad kurd i största allmänhet?

Om jag inte visste bättre skulle jag tro att du uppskattade just skatter.

Man kan tänka sig att ÖZZ själv skämtar om det eller att han utsätts för s k roasting av några
av sina kolleger eller att någon ung lovande framåt ståuppkomiker hittar på ett lämpligt skämt.
för att få lite uppmärksamhet och skjuts i karriären. Vänta och se !

Eftersom jag vet bättre tror jag inte att du har någon humor.
Citera
2020-03-07, 21:04
Medlem
Ograsts avatar
Han var med i efter fem på TV4 här om dagen. Han sa sig vara utsatt för strukturell rasism. Konstigt att så många kurder lyckats väldigt bra i Sverige, trots denna strukturella rasism.
Citera
2020-03-08, 19:00
Medlem
https://youtu.be/kZ7919zdjhU

Özz lyckas hitta ett sätt att vända Corona till att handla om rasism.
Citera
2020-03-08, 23:30
Medlem
zurfarns avatar
Just nu tror jag han sitter hemma hos systern och funderar på hur de ska undvika mediapublikation om deras vidlyftiga svarta affärer på den lilla orten Tingstäde på Gotland.

Jag tror Özz svettas.

Om inte kan han ju svara här i tråden som han läser.
Citera
2020-03-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Om jag inte visste bättre skulle jag tro att du uppskattade just skatter.

Man kan tänka sig att ÖZZ själv skämtar om det eller att han utsätts för s k roasting av några
av sina kolleger eller att någon ung lovande framåt ståuppkomiker hittar på ett lämpligt skämt.
för att få lite uppmärksamhet och skjuts i karriären. Vänta och se !

Eftersom jag vet bättre tror jag inte att du har någon humor.
Roasting om Nujens Akilov-transaktioner skulle kunna bli intressant humor. Finns roasting kvar i Sverige? Fanns ju tv-program tidigare och ibland var det kul. Roastning av Nujen kan bli lite roligt.
Får vänta och se...
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Han var med i efter fem på TV4 här om dagen. Han sa sig vara utsatt för strukturell rasism. Konstigt att så många kurder lyckats väldigt bra i Sverige, trots denna strukturella rasism.
Sa han detta? Utvecklade han saken? Låter nämligen orealistiskt att han skulle vara utsatt för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Myofusion
https://youtu.be/kZ7919zdjhU

Özz lyckas hitta ett sätt att vända Corona till att handla om rasism.
Samtidigt pågår ju rasism kopplat till corona - fråga kineser och kinesiska turistgrupper i Europa... Lite damage control-varning när Nujen blandar och ger och drar in corona - men han försöker väl också hitta en del nya ämnen, för att kunna överleva som "komiker" och tjäna pengar, det lär inte räcka med att upprepa uttjatade och olönsamma koncept som svenskar vs rasism, SD:s politik eller hans gamla "varumärke" överhårig, kort, kurdisk komiker i Sverige...

Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Just nu tror jag han sitter hemma hos systern och funderar på hur de ska undvika mediapublikation om deras vidlyftiga svarta affärer på den lilla orten Tingstäde på Gotland.

Jag tror Özz svettas.
Özz kan ju göra som minst en gång tidigare, alla minns Josefsson-programmet: hänvisa allt som har med Tingstäde att göra till svågern RD...
Citera
2020-03-13, 21:17
Medlem
Ograsts avatar
Nu Coronahärjar han på twitter på ett aggressivt sätt.
Citera
2020-03-13, 22:26
Medlem
Citat:
Nu Coronahärjar han på twitter på ett aggressivt sätt.
Vem eller vilka riktar Özz Nujen udden på? Tycker han att det är Sverigedemokraterna, svensk rasism, nationalism, högerkrafter som ligger bakom även coronaviruset och dess utbredning, eller vad menar han?

Kan du ge exempel på tweets rörande detta?
Citera
2020-03-13, 23:51
Medlem
Özz Nujen via Instagram och Twitter om corona:
Citat:
Sluta gnäll. Blir du sjuk så blir du.
https://www.friatider.se/gardell-backar-efter-coronakritik-men-ozz-tycker-folk-ska-sluta-gnalla-och-fokusera-pa-klimatkrisen
Citat:
Vänsterkomikerna Jonas Gardell och Özz Nujen "är ansvarslösa" som fortsätter sina föreställningar, anser bland annat M-politikern Hanif Bali. Nu väljer Gardell att ställa in – men Özz har en annan inställning.
"Sluta gnäll. Blir du sjuk så blir du", skriver den kurdiske profilen.
Citera
2020-03-14, 13:37
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Vem eller vilka riktar Özz Nujen udden på? Tycker han att det är Sverigedemokraterna, svensk rasism, nationalism, högerkrafter som ligger bakom även coronaviruset och dess utbredning, eller vad menar han?

Kan du ge exempel på tweets rörande detta?

Han vevar på ett otrevligt sätt emot moderaten och twittraren Faw Azzat. Nu såg jag dock att han raderat friskt för att inte framstå som den svinpäls han är.
Citera
2020-03-14, 14:17
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Özz Nujen via Instagram och Twitter om corona:https://www.friatider.se/gardell-backar-efter-coronakritik-men-ozz-tycker-folk-ska-sluta-gnalla-och-fokusera-pa-klimatkrisen
Özz hade en diskussion på Twitter med Hanif, slutade med att Özz inte hade några mer motargument än att blocka honom.

😂
Citera
2020-03-15, 00:02
Medlem
Citat:
Han vevar på ett otrevligt sätt emot moderaten och twittraren Faw Azzat. Nu såg jag dock att han raderat friskt för att inte framstå som den svinpäls han är.
Har sett det nu - Özz Nujen agerar väldigt märkligt, han är riktigt pinsam. Det började med att Faw Azzat twittrade "Hoppas @ozznujen och Jonas Gardell kollar på statsministerns presskonferens nu. "Ställ in alla event som inte är direkt nödvändiga". Nujen kommenterade då Azzat med "...populister som dels förstör sjukvårdssystemet med privatiseringar, säljer ut apoteken o attackerar kulturutövare som försöker följa regler..." - på detta skrev Azzat:
Citat:
Hade faktiskt förväntat mig att du tog dagens presskonferens på allvar och tog ditt moraliska ansvar men tydligen inte. Money talks.
Topplocket gick då på Nujen, han började bli löjligt aggressiv. Hans första svar var:
Citat:
Du är dum i huvudet på riktigt va? Fakta, kunskap och källkritik verkar verkligen inte vara populisters starka sida? Är det på riktigt viktigare för dig att piska upp en panik och även på det hat och hot mot kulturutövare som försöker göra rätt för sig?
Hon svarade:
Citat:
Det enda rätta du kan göra för dig och alla andra i den här kris-situationen Sverige befinner sig i just nu är att ställa in dina shower.

Men men, kalla mig dum i huvudet du.
Nujen på det:
Citat:
Men ge dig nu. Du kollar ju inte ens länken. Du kollar inte upp fakta. Nej istället skiter du i fakta. Du lyssnar inte på experter. Folkhälsomyndigheten går med regeringen ut och sätter lagar och direktiv. Allt detta bryr du dig inte om, utan fortsätter sprida panik och lögner.
Azzat svarade med:
Citat:
Säg det till alla som befinner sig i Italien!
Citat:
Allt jag vill är helt ärligt att bara, i den mån det går, be folk att tänka på de personer i riskzonen för att drabbas av allvarliga komplikationer av Corona-viruset. Där ingår begränsning av sociala kontakter i stora folkmassor.

Du reagerar på ett obegripligt sätt.
Nujen avslöjade då ännumer vad han går för (människor som drar kortet härmed är....över i det här läget gör sig inte bara fåniga utan är som regel ganska obegåvade):
Citat:
Du är inte ärlig. Inte alls. Hade du varit ens en gnutta ärlig hade du läst länken. Men så jobbar inte du tydligen. Härmed är detta samtal och min respekt för dig över.
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Özz hade en diskussion på Twitter med Hanif, slutade med att Özz inte hade några mer motargument än att blocka honom.

😂
Özz Nujens varumärke detta - så fort han blir för kort i rocken i sakfrågor eller i största allmänhet i samtal i sociala medier: fegar han ur genom block-kortet. Alla kan se hur han gör bort sig på detta sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in