Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Özz spårar totalt
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/jag-hoppas-att-du-har-en-klump-i-magen/
Jag vet inte vart han vill komma, men han slår vilt åt alla håll. Kanske av ren ilska över att Sverige börjar strama åt sin politik, och hans kurd-bröder får svårare att komma hit för livstids försörjning.
Var det Özz som sa något smart i stil med "Alla former av etnisk/nationell identitet är av ondo, jag vill ju bara fortsätta att vara kurd i Sverige!".
Total urspårning. Inte ens signalfel.
"
Är jag tillräckligt lönsam för dig?[..........] Flyktingbarn är ju mindre värda än dina barn. Det vet vi ju, för det har du sett till."
Hade vi inte betalat sådan hög skatt så hade jag inte haft några invändningar. Sen missar han att människor har alltid värderats utifrån vad dom kan bidra med, och pengar är en stor del i det. Jobbar Özz gratis? Nope. Och ja, ens egna barn värdesätts absolut högre än andras barn.
"
Vad kostar dina barn förresten? Kan man köpa ditt barn? Allt har ju ett pris. [.......] Är det mer eller mindre än på dina bilar, klockor och handväskor?"
Allt har ett pris ja. Glömmer Özz att en del av skatten går till barnen? Varan man köper, en del av summan går till skatt?
"
Din gamla mamma belastar vår gemensamma välfärd liiite för mycket just nu. Kan du göra något åt det? Eller har ni inte träffats och hörts av på ett halvår? Ett icke argument. Hon har faktiskt betalat skatt, hon har varit till någon nytta i samhället. Och utdelningen blir sämre och sämre.
På tal om mammor och Mammon...[........] vad tycker du det ska kosta vårt samhälle?" Jämfört mot dina mamma Özz som levt på bidrag? Inget.
"
Och min gamle far tog dig dit du ville [.......] Är du bättre än mig eller känner du dig bara bättre? Och bättre i vad? I träslöjd? I att kunna regentlängden eller på att simma?" Bättre på att betala skatten. Özz kan alltid skylla på svågern.
"
Eller nej, jag behöver inte din tillåtelse till det, jag skrattar ändå, hela vägen till banken. Förlåt! Det sista var verkligen meningen. Den sätter i gång den svenska avundsjukan." Pengar som borde skattats. Vi är avundsjuka på att du inte känner skam kring detta.
"
En klump i magen hoppas jag du har". En liten klump. Som kostar för mig.