Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-08, 22:30
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BistroBellman
Registrerade mig just för detta ändamål;

Efter ett telefonsamtal drog jag in mot stan för att ta en Valborgspilsner med gott sällskap förra veckan, vi hamnade på Östermalm. Jag och en bekant ställde oss på varsin sida av baren. Hinner titta mot honom en hundradels sekund innan det blir fullständig tumult med vakter och förskräckta människor, jag springer fram till mitt sällskap för att höra vad som händer. Till min förvåning står Özz ackompanjerad med M Möller och skriker hotfullt. Visar sig att min bekanta råkat stöta till Özz då han skulle beställa; vilket resulterade i en rak höger med blod under ögat (och annat otrevligt).
I deras sällskap finner vi även Bobbo K (ej delaktig i denna krogmisshandel, endast Möller och Özz får den äran), som efter ett tag går fram till min bekanta och talar om att han hanterat situationen bra.
Vad nu det skall betyda. Att han inte ringde polisen eller att han inte slog tillbaka? Beats me.

Tyckte förstås att fanskapen skulle anmälas på plats, min bekanta svarade att man inte kan förvänta sig annat från folk som fått i sig en viss dos kokain.

Va din vän med när dessa preparat inmundigades?
Vore kul på källa !?
Citera
2018-05-09, 16:04
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Özz spårar totalt

https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/jag-hoppas-att-du-har-en-klump-i-magen/

Jag vet inte vart han vill komma, men han slår vilt åt alla håll. Kanske av ren ilska över att Sverige börjar strama åt sin politik, och hans kurd-bröder får svårare att komma hit för livstids försörjning.

Var det Özz som sa något smart i stil med "Alla former av etnisk/nationell identitet är av ondo, jag vill ju bara fortsätta att vara kurd i Sverige!".
Citera
2018-05-09, 16:39
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Özz spårar totalt

https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/jag-hoppas-att-du-har-en-klump-i-magen/

Jag vet inte vart han vill komma, men han slår vilt åt alla håll. Kanske av ren ilska över att Sverige börjar strama åt sin politik, och hans kurd-bröder får svårare att komma hit för livstids försörjning.

Var det Özz som sa något smart i stil med "Alla former av etnisk/nationell identitet är av ondo, jag vill ju bara fortsätta att vara kurd i Sverige!".

Total urspårning. Inte ens signalfel.

"Är jag tillräckligt lönsam för dig?[..........] Flyktingbarn är ju mindre värda än dina barn. Det vet vi ju, för det har du sett till."
Hade vi inte betalat sådan hög skatt så hade jag inte haft några invändningar. Sen missar han att människor har alltid värderats utifrån vad dom kan bidra med, och pengar är en stor del i det. Jobbar Özz gratis? Nope. Och ja, ens egna barn värdesätts absolut högre än andras barn.

"Vad kostar dina barn förresten? Kan man köpa ditt barn? Allt har ju ett pris. [.......] Är det mer eller mindre än på dina bilar, klockor och handväskor?"
Allt har ett pris ja. Glömmer Özz att en del av skatten går till barnen? Varan man köper, en del av summan går till skatt?

"Din gamla mamma belastar vår gemensamma välfärd liiite för mycket just nu. Kan du göra något åt det? Eller har ni inte träffats och hörts av på ett halvår? Ett icke argument. Hon har faktiskt betalat skatt, hon har varit till någon nytta i samhället. Och utdelningen blir sämre och sämre.

På tal om mammor och Mammon...[........] vad tycker du det ska kosta vårt samhälle?" Jämfört mot dina mamma Özz som levt på bidrag? Inget.

"Och min gamle far tog dig dit du ville [.......] Är du bättre än mig eller känner du dig bara bättre? Och bättre i vad? I träslöjd? I att kunna regentlängden eller på att simma?" Bättre på att betala skatten. Özz kan alltid skylla på svågern.

"Eller nej, jag behöver inte din tillåtelse till det, jag skrattar ändå, hela vägen till banken. Förlåt! Det sista var verkligen meningen. Den sätter i gång den svenska avundsjukan." Pengar som borde skattats. Vi är avundsjuka på att du inte känner skam kring detta.

"En klump i magen hoppas jag du har". En liten klump. Som kostar för mig.
Citera
2018-05-09, 20:40
Medlem
Otroligt intressant om kulturkrocken mellan utomeuropeisk skam och kristen skuld.

När Özz mötte Janne: En kulturkrock mellan skam och skuld

https://ledarsidorna.se/2018/04/nar-ozz-motte-janne-en-kulturkrock-mellan-skam-och-skuld/
Citera
2018-05-09, 20:50
Medlem
Så mycket som den apan hatar Sverige: varför i h-e skulle det vara helt otroligt & långsökt att han finansierat en terrorist??? Han ser ut som en & beter sig som en. VARFÖR skulle just han INTE kunna göra det?
Citera
2018-05-10, 12:52
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Så mycket som den apan hatar Sverige: varför i h-e skulle det vara helt otroligt & långsökt att han finansierat en terrorist??? Han ser ut som en & beter sig som en. VARFÖR skulle just han INTE kunna göra det?
Precis så, "men han är ju kurd...", "visst han E ful som stryk men terrorfinansiär näää", "är han muslim ens...?", "inte festliga Özz heller...".
Klart fanskapet har onda avsikter, dags att sluta upp med "svenne-dum-snäll-lättlurad-cuck" approachen gentemot dessa utstuderade mörkermän från helvetet.
Citera
2018-05-10, 13:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0

Citat:
Ursprungligen postat av E-R-N-S-T
Precis så, "men han är ju kurd...", "visst han E ful som stryk men terrorfinansiär näää", "är han muslim ens...?", "inte festliga Özz heller...".
Klart fanskapet har onda avsikter, dags att sluta upp med "svenne-dum-snäll-lättlurad-cuck" approachen gentemot dessa utstuderade mörkermän från helvetet.

Sedan när har kurder gjort gemensam sak med IS? Varför skulle Nujen medvetet ha finansierat ett terrordåd där åtminstone attentatsmannen menade gjordes i IS' namn, när kurderna är ett av de mål IS har bekämpat, och vice versa?

Räcker det inte med att han högst sannolikt anlitat svart arbetskraft, och försöker dölja det på ett patetiskt vis?
Citera
2018-05-10, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sedan när har kurder gjort gemensam sak med IS? Varför skulle Nujen medvetet ha finansierat ett terrordåd där åtminstone attentatsmannen menade gjordes i IS' namn, när kurderna är ett av de mål IS har bekämpat, och vice versa?

Räcker det inte med att han högst sannolikt anlitat svart arbetskraft, och försöker dölja det på ett patetiskt vis?
Kanske hoppades han på att få sitta med som integrationsexpert i TVs morgonsoffor för att senare satsa på en politisk karriär där han kunde få utlopp för sin debattlusta (se UG-intervjun).
Citera
2018-05-10, 13:24
Medlem
Citat:
Ja, det är det som är frågan? Nåväl, det verkar som polis & skattemyndighet inte tycker det verkar ett dugg beklämmande. Go figure...
Senast redigerad av Raven2.0 2018-05-10 kl. 13:28.
Citera
2018-05-10, 13:26
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Kanske hoppades han på att få sitta med som integrationsexpert i TVs morgonsoffor för att senare satsa på en politisk karriär där han kunde få utlopp för sin debattlusta (se UG-intervjun).

Hahaha, han lär nog inte dyka upp i några soffor! Den tiden är nog förbi, han kommer snyfta ut i skvallerpressen. Sen hoppas vi att han e slut. Kan sitta på Gotland å snickra på sitt hus.
Citera
2018-05-10, 13:45
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Jo visst kan det räcka, men glöm inte att fiendens fiende är din vän.
Citera
2018-05-10, 16:59
Medlem
MelPoomenes avatar
Den kurdiska etnonationalisten saknar ett uns av självkritik och är tydlig i sitt svenskhat. Det är klart som rinnande vattten i terroistfinansiärens senaste krönika.

Kurd etnonationaliska
-expressen kan dra åt helvete!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in