Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-25, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Bojkotta föreställningen !

Det kräver mer än så. Kurden får betalt av dina skattepengar för att spela i en föreställnig där du hånas.

Som att det inte räckte med att finansiera en islamist..
Citera
2018-02-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Det kräver mer än så. Kurden får betalt av dina skattepengar för att spela i en föreställnig där du hånas.

Som att det inte räckte med att finansiera en islamist..
Jag menar bara att vi skall göra det motstånd vi kan göra inom lagens råmärken. Vi skall ju inte själva begå brott. Då är det bojkott som gäller.
Citera
2018-02-25, 19:31
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Terroristfinansiären är på TV4 nyhetsmorgon och snackar skit om Sverige och svenskarna igen.
Kurden ska tydligen vara med i uppsättning av Strindbergs HEMSÖBORNA.

http://www.stadsteatern.goteborg.se/pa-scen/2017-2018/hemsoborna/

Etablissemanget i Sverige måste förintas.

TV4:a verkar ha haft någon sorts supportjippo i helgen för kurden, hans s.k. standup har sänds två gånger plus mystrams i nyhetsmorgon.
Citera
2018-02-26, 12:52
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det spekulerades om det i en annan tråd och kan ha att göra med det namn de som kurder tvingas ha som turkiska medborgare. Jag tvivlar på att just Özz lever på bidrag. Han har rätt feta inkomster.

Özz får likt Schyffert skattefinansierade och kommunala uppdrag exempelvis betalar diverse kommuner terroristfinansiären för att komma och sätta upp sin föreställning. Özz har levt på gatan som den tattare han är om han inte haft statens uppbackning.
Citera
2018-03-01, 11:07
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Media är så lyckliga över att Özzet spelar teater i Hemsöborna. Men varför tar de inte upp Akilov?
Citera
2018-03-02, 16:16
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Jag menar bara att vi skall göra det motstånd vi kan göra inom lagens råmärken. Vi skall ju inte själva begå brott. Då är det bojkott som gäller.
Sen när har det blivit olagligt att göra sig av med hälsofarliga element på vederbörligt ekologiskt vis?
Citera
2018-03-02, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Media är så lyckliga över att Özzet spelar teater i Hemsöborna. Men varför tar de inte upp Akilov?
I etc var det en del frågor om Akilov.
Citera
2018-03-02, 17:01
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
För det första så är Özz en våra största komiker/skådisar/personligheter just nu så sluta prata dynga om honom, dessutom så är han fruktansvärt snygg och sympatisk person.
Citera
2018-03-02, 21:31
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-R-N-S-T
För det första så är Özz en våra största komiker/skådisar/personligheter just nu så sluta prata dynga om honom, dessutom så är han fruktansvärt snygg och sympatisk person.

Han är en sann Sverigevän också. Det är därför som han får spela med i Hemsöborna.
Citera
2018-03-03, 07:34
Medlem
Jag ser att Nujens klan medlemmar har hittat hitt och hejar friskt på terrorfinansiären. Att kalla Özz för begåvad skådespelare är som att kasta skit på riktiga skådespelare. Jag efterlyser ett roligt klipp ifrån denna komiker då jag själv aldrig sett nåt. och hans personlighet är så genom usel och falsk så man mår illa.
Citera
2018-03-03, 20:50
Medlem
spoilers avatar
"Postmodern metateater med klar buskisvarning"

http://www.bt.se/kultur/postmodern-metateater-med-klar-buskisvarning/
Citera
2018-03-04, 08:14
Medlem
Den högt aktade teaterrecensenten Tomas Forser recenserar Hemsöborna i Dagens Nyheter. Om Kurdens insats skriver han så här:

Citat:
Özz Nüjen må vara en ståuppkomiker med kvaliteter. Men som skådespelare är han i denna föreställning inte lyckad med sitt spel rakt ut mot publiken i stela positioner och med repliker som alltför ofta skränas fram och saknar luft mellan orden.

Tomas Forser skulle aldrig skriva rent ut att en skådespelarinsats är värdelös skit men sådan är i alla fall innebörden av det jag citerar ovan.

https://www.dn.se/kultur-noje/scenrecensioner/scenrecension-hemsoborna-saknar-liv-och-dramatik/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in