Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-14, 21:12
Medlem
Vedklyvens avatar
Vad är Nujen för slags muslim? Döljer han kanske extrema åsikter.

Vad tycker han exempelvis om sin "landsman" kurden Mulla Krekar som sitter i fängelse i Norge för dödshot mot demokratiskt valda politiker.

Har Nujen nån gång utryckt sig kritiskt mot någon muslim? Eller är det bara Sverige o Svenskar som han kritiserar.

Att han ska "predika" i Paris tillsammans med Helle Klein är inte så konstigt. Kurder o Judar verkar va minioriteter som samverkar i strävanden att omvandla Sverige.
Citera
2015-01-14, 21:26
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Vad är Nujen för slags muslim? Döljer han kanske extrema åsikter.

Vad tycker han exempelvis om sin "landsman" kurden Mulla Krekar som sitter i fängelse i Norge för dödshot mot demokratiskt valda politiker.

Har Nujen nån gång utryckt sig kritiskt mot någon muslim? Eller är det bara Sverige o Svenskar som han kritiserar.

Att han ska "predika" i Paris tillsammans med Helle Klein är inte så konstigt. Kurder o Judar verkar va minioriteter som samverkar i strävanden att omvandla Sverige.
Özz Nujen är förmodligen en ateist, som bara är intresserad av småflickor, popularitet och pengar. Inget annat. Sitt folk skiter han i, sedan får han kalla sej för nationalist hur mycket han vill. Jag tvivlar starkt att någon ur hans folkslag anser att han gör något gott för dem.
Citera
2015-01-15, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Det räcker med den skrämmande statistiken att över 20% av alla Muslimer i Sverige indirekt stöder terrorism, det är nog så skrämmande. Dessa finner man inom extrema Sunnimuslimska inriktningar.

Men varför diskuteras det så sällan i media?

Jag rekommenderar herr Özz att ta upp det i hans "predikan" Men jag misstänker att han endast kommer att göra bort sej. Han lyckas sällan på med nåt på Svenska, och än mindre på Engelska.
Ta bara hans plumpa karriärsförsök i USA, där han försökte sej på att driva med 911! Vilken jävla idiot!

Men nu är vi helt Ot, så jag lägger nu ned denna diskussion.

Det var jag som igår hängde in "Predikant-Nujen" i den här tråden för diskussion. Satte lunchen i halsen när jag hittade TT-telegrammet spritt i tidning efter tidning. Som vore det den mest självklara sak i världen, att kyrkan i Sverige väljer Özz Nujen som predikant. -"Predikant"?! HÄH?!

(Det fetade):
Just hans totala brist på fingertoppskänsla på vad som är politiskt-socialt möjligt/lämpligt att skoja om, var det som gjorde mig förvånad när det gällde Svenska Kyrkans val av talare i den planerade mässan i Paris.
Mannen har ju inte bara en gång gjort bort sig i USA genom att försöka käcka sig om 911 inför publik; han återvänder till USA och gör bort sig en gång till!
(Länk till YouTube finns här i tråden, men jag ids inte leta nu).

Efter att ha sett honom i senaste "Stjärnorna på slottet" litar jag inte på något som kommer från den mannens käft! Där sitter Özz Nujen och drar uppenbart saftigt kryddade historier om sin barndom, inte minst då den om familjens flykt i den svarta natten, där mamman skulle ha lett sina barn rakt ut på ett fält där de skulle kunnat bli prickade som ankor på ett nöjesfält ungefär. Tror jag inte ett skit på! (Inte Örjan Ramberg heller, av hans kroppsspråk att döma..)

Jag ställde frågan i mitt tidigare inlägg: Varför kramar Svenska Kyrkan denne charlatan och sagoberättare? Mannen är en bluff, men Sverige vill inte syna honom i sömmarna. Precis som med Sommar-prataren Manuel Knight, mannen som har fejkat ihop ett helt "långfilmsmanus" om sitt liv baserat på hur han som Special Forces-soldat i USA:s armé räddade Private Ryan -ungefär så... Bluffgubbar båda två. Fattig uppväxt under svåra förhållanden båda två. Nu sagoberättande internationella "predikanter" båda två.
Svensk PK-ism
Citera
2015-01-15, 14:25
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Jag ställde frågan i mitt tidigare inlägg: Varför kramar Svenska Kyrkan denne charlatan och sagoberättare?

För att svenska kyrkan vill vara ''hippa'' och tror att dom ska få fler som går dit om dom tar in en ''tv-personlighet'' som Özz.

Dom har fel.
Citera
2015-01-15, 19:58
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
(Det fetade):

Efter att ha sett honom i senaste "Stjärnorna på slottet" litar jag inte på något som kommer från den mannens käft! Där sitter Özz Nujen och drar uppenbart saftigt kryddade historier om sin barndom, inte minst då den om familjens flykt i den svarta natten, där mamman skulle ha lett sina barn rakt ut på ett fält där de skulle kunnat bli prickade som ankor på ett nöjesfält ungefär. Tror jag inte ett skit på! (Inte Örjan Ramberg heller, av hans kroppsspråk att döma..)

Dramatikem i flykten från Turkiet har han med stor säkerhet snott från ett drama som sändes i SRP1 för ett tag sedan. En ung kvinna med kurdisk bakgrund beskrev sin familjs flykt.

Den som är riktigt intresserad kan hitta detta under SRs sajt.
Citera
2015-01-24, 05:14
Medlem
anonymnoss avatar
kan bekräfta att özz dramatiska historia om hur han flydde över bergen är helt påhittad och antagligen snodd. om du frågade honom för tio år sedan så var det en helt annan story. orkar inte dra den här men det var definitivt inte fråga om någon slags människosmuggling utan snarare flygplansbyte och långa väntetider på busshållsplatsen...

kan även bekräfta att özz är väldigt klåfingrig när det kommer till damerna. han har en tendens att charma med sig kvinnor hem efter sina gig och är känd för att ha väldigt svårt att acceptera ett "nej". till den grad att vissa kvinnor har känt sig manade att anmäla. dock har ju den här killen talets gåva, och även pengar, så han har ju klarat sig undan problem så här långt. frågan är bara hur länge till? vet att det fanns något blogginlägg om detta.. ska försöka hitta det..
Citera
2015-01-24, 05:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anonymnos
kan bekräfta att özz dramatiska historia om hur han flydde över bergen är helt påhittad och antagligen snodd. om du frågade honom för tio år sedan så var det en helt annan story. orkar inte dra den här men det var definitivt inte fråga om någon slags människosmuggling utan snarare flygplansbyte och långa väntetider på busshållsplatsen...

kan även bekräfta att özz är väldigt klåfingrig när det kommer till damerna. han har en tendens att charma med sig kvinnor hem efter sina gig och är känd för att ha väldigt svårt att acceptera ett "nej". till den grad att vissa kvinnor har känt sig manade att anmäla. dock har ju den här killen talets gåva, och även pengar, så han har ju klarat sig undan problem så här långt. frågan är bara hur länge till? vet att det fanns något blogginlägg om detta.. ska försöka hitta det..

Vadå för jävla historia om att han flydde över berg och hav? Varför kommer ni på med såna dumma lögner om han och hans familj för? Vi är från samma by och både min och hans familj kom till Sverige som alla andra kurder, via luftvägen. Tror ni att vi är några packåsnor som går över gränser och berg?

Ni snackar så jävla mycket skit fan, hans riktiga namn är inte ens Özz Nujen så bara där failar ni så grovt.
Senast redigerad av KURDISHEN 2015-01-24 kl. 05:31. Anledning: .
Citera
2015-01-24, 05:47
Medlem
subutexs avatar
Skit? Özz drog en historia i svt's "stjärnorna på slottet" om att han med familj flydde över bergen som barn. Det är alltså han själv som fabulerat fram detta, av någon märklig anledning.
Citera
2015-01-24, 05:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av subutex
Skit? Özz drog en historia i svt's "stjärnorna på slottet" om att han med familj flydde över bergen som barn. Det är alltså han själv som fabulerat fram detta, av någon märklig anledning.

Stjärnorna på slottet på SVT, ett program alltså? Var det live eller något typ stand up? Alltså skämtade han? Vet inte vad stjärnorna på slottet är. Men om du tänker efter, han skämtar ju fattar ni väl, han är komiker era ärthjärnor.
Citera
2015-01-24, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KURDISHEN
Stjärnorna på slottet på SVT, ett program alltså? Var det live eller något typ stand up? Alltså skämtade han? Vet inte vad stjärnorna på slottet är. Men om du tänker efter, han skämtar ju fattar ni väl, han är komiker era ärthjärnor.
Här har du länk.
http://www.svt.se/stjarnorna-pa-slottet/se-program/stjarnorna-pa-slottet-sasong-9-avsnitt-3?autostart=true
Citera
2015-01-25, 16:43
Medlem
anonymnoss avatar
fattar inte hur man kan ha mage att ljuga ihop en sån där story om att man behövt fly när det finns riktiga flyktingar i världen som flytt från förtryck.. kanske blev pressen för stor för honom? kan väl även hända att någon producent uppmanat honom att salta en hel del på den där storyn?
Citera
2015-01-25, 20:21
Medlem
dagsmejas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymnos

Han gillar väl svenska tjejer också? Lite komiskt att han verkar vara en player eftersom han ser ut som avkomman från två inavlade getter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in