Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-12, 15:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderation
Tja, en lösning vore väl att konfrontera Özz och fråga honom vilken buss incidenten inträffade på, för mig veterligen finns det övervakningskameror på bussar.
Bra tänkt. Styr upp det där, du.
Citera
2017-05-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

...Jag menar alltså att det är fullt förståeligt att folk klagar på högljudda samtal i kollektivtrafiken, och att detta kan bli extra irriterande då samtalet förs på ett främmande språk. Kvinnans kommentar är möjligtvis lite väl frän...

...Damen sa inte "du är en sån där brun jävel, jag antar att du inte pratar svenska". Hon anmärkte bara att hon fann det ohövligt att tala på främmande språk på en buss

Jo, det är det som är poängen. Det var just det hon menade. Sådana där tillsägelser får nästan bara blattar. Av folk som inte själva fattar hur det är att bo utomlands. Jag fick en sådan där tillsägelse en gång i Tyskland och bytte omedelbart till tyska och fortsatte mitt ytterst interna och för andra ointressanta resonemang. Efter några minuter blev jag ombedd att byta tillbaka...
Citera
2017-05-12, 17:36
Medlem
Eroticon6s avatar
Han stoppade ner telefonen i fickan istället för att filma "rasisten" som alla verkar göra i såna här historier.
ÖZz är sjukt vidrig, en nationalist-kurd som anklagar alla svenskar och europeer för att vara rasister enbart för att de inte gynna hans egen nationalistiska agenda som rasistkurd. Hoppas man har flyt nån gång och träffar honom på bussen
Citera
2017-05-12, 17:44
Medlem
negrofobens avatar
Özz är ju en välkänd muslimsk kurdisk nationalist som gärna sprider hat och hjälper till att polarisera vårt samhälle.
Denna imaginära händelse lär inte ha några vittnen.
Frågan är om Özz inavlade hjärna själv förstår att detta är ännu en spik i hans egen kista?

Tack i alla fall Özz! Du är en bra valarbetare!
Citera
2017-05-12, 17:59
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Jo, det är det som är poängen. Det var just det hon menade. Sådana där tillsägelser får nästan bara blattar. Av folk som inte själva fattar hur det är att bo utomlands. Jag fick en sådan där tillsägelse en gång i Tyskland och bytte omedelbart till tyska och fortsatte mitt ytterst interna och för andra ointressanta resonemang. Efter några minuter blev jag ombedd att byta tillbaka...

Hänger inte riktigt med. Det där hände mig också i Tyskland. Visserligen var det ett fyllo som klagade, så jag brydde mig knappast. Hur vet du att det var det hon menade, och att det bara är "blattar" som får sådana tillsägelser? Som sagt, är du i utlandet bör du ha förnuft nog att dämpa dig lite i närvaron av andra. Är du i ett lunchrum, tex, är det ytterst ohyfsat att snacka svenska med någon du känner om någon tredje är närvarande som inte kan det språket. På tåg och bussar i USA säger de ofta till dig att hålla mobilsamtal till ett minimum -- man bör således kunna organisera sin vardag så man inte behöver sitta och prata med sin morsa i lokaltrafiken.

Citat:
Av folk som inte själva fattar hur det är att bo utomlands.

Big deal. Då får anpassa dig lite. Jag har spenderat mer tid utomlands än i Sverige. Man behöver inte bli hysterisk bara för att man blir tillsagd. Då hon inte sa något explicit om "blattar", så ser jag heller inte att det är motiverat för Özz att kalla henne "kärring". Om han nu gjorde det.

Edit: för att förtydliga ytterligare, billingvar, så tror jag egentligen inte vi är så oense. Jag ser damens tillsägelse som överdriven och rätt ohyfsad. Sånt kan man sköta diskretare. Däremot tycker jag responsen från Özz är än mer aggressiv, även om den var menad som nått skruvat "skämt", eller kanske inte alls ägde rum.
Senast redigerad av fryskyl 2017-05-12 kl. 18:09.
Citera
2017-05-12, 18:31
Medlem
salty-sailors avatar
antingen så har Özz gjort sig skyldig till olaga hot, eller så är hela, eller delar av krönikan påhittad, vilket betyer att Özz Nujen är fake news, vilket som så har han gjort bort sig.
Citera
2017-05-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Det har aldrig hänt. Nujen ljuger rakt av. Hans fantasi går på tomgång och för att fylla sin krönika fabricerar han. Naturligtvis var ämnet givet. Expressen fortsätter att sjunka i dyn, först Schulman och så den här.

Hur vet du det?
Citera
2017-05-12, 18:45
Medlem
Utbrytarens avatar
Att han hotat en kvinna med misshandel förvånar inte det minsta.
Förhoppningsvis är han polisanmäld.

Snacka om att gräva sin egen grav som namn i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Özz är ju en välkänd muslimsk kurdisk nationalist som gärna sprider hat och hjälper till att polarisera vårt samhälle.
Exakt så, ja. Sjukt att den extremnationalistiske kurdturken kommer så jävla billigt undan detta faktum.

Özz och den enfaldiga "områdesnationella" kurdrörelsen får närmast Sverigedemokraterna eller t.o.m. NMR eller för den delen rester av BSS-gänget att framstå som fromma som lamm...

Hela hans liv handlar om att göra business på följande:
  • Uttrycka hat och ogillande om Sverige och det svenska samhället, om och om igen.
  • Hata Turkiet
  • Glorifiera området Kurdistan (oftast genom att indirekt samtidigt hata Turkiet eller Sverige).
  • Lite ytterligare hat mot Sverige
  • Ännu mera fundamentalistiskt Kurdistanrunkande

Nujens Liv i korthet.

Citat:
Denna imaginära händelse lär inte ha några vittnen.
Nej, och det vet den sliskigt beräknande Özz givetvis. Just därför är han förhatlig. Polisanmälan är dock välkommen.
Citat:
Frågan är om Özz inavlade hjärna själv förstår att detta är ännu en spik i hans egen kista?
Nujen fattar nog inte detta, av skäl du antyder. Eller så njuter han när han gräver sin grav på det här sättet....

Citat:
Tack i alla fall Özz! Du är en bra valarbetare!
Sschh, det kanske är dumt att upplysa den imbecille kurdclownen..
Citera
2017-05-12, 18:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-R-N-S-T
Tack för klargörandet, men faktum kvarstår, Özz är smuts och förtjänar all skit han kan få.

Jag förstår. Och då spelar det ingen roll att det som trådens titel påstår inte är sant?
Citera
2017-05-12, 19:00
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag förstår. Och då spelar det ingen roll att det som trådens titel påstår inte är sant?

Hur vet du det?
Citera
2017-05-12, 19:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Hur vet du det?

Normal kognitiv förmåga. En komiker skriver ett kåseri där han försöker få fram en poäng. Kanske har han fantiserat fram händelsen och kommit på att det skulle bli en bra krönika, kanske inte, men all rimlighet säger att det inte har hänt i verkligheten.

Formuleringen om tjottablängare är endast komisk.

Fattar du inte detta på riktigt är det bara att beklaga en total avsaknad att uppfatta nyanser och sammanhang i text. Sorry.
Citera
2017-05-12, 20:10
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Normal kognitiv förmåga. En komiker skriver ett kåseri där han försöker få fram en poäng. Kanske har han fantiserat fram händelsen och kommit på att det skulle bli en bra krönika, kanske inte, men all rimlighet säger att det inte har hänt i verkligheten.

Formuleringen om tjottablängare är endast komisk.

Fattar du inte detta på riktigt är det bara att beklaga en total avsaknad att uppfatta nyanser och sammanhang i text. Sorry.

Nå, till dess att han erkänner att han hittade på så får man väl lita på de uppgifter som han själv sprider. Egentligen spelar det ingen roll om det är hittepå eller sanning, att skryta med att man hotar en kvinna med allvarligt våld för att hon ska vara tyst är illa, riktigt illa.

Han gör ju inte kurder och andra hedersvåldfolkslag en tjänst. Det här ökar rasismen men visst, är det hans mål så kör på för all del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in