Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-11, 14:27
Medlem
Smegmas avatar
Synd att det var jag som sett detta skäggmongo prata turkiska på bussen med sin mamma för då hade jag gjort något i stil med detta.

https://www.youtube.com/watch?v=rKwwB9P_0PQ
Citera
2017-05-11, 14:41
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Gapade och skrek för att han pratade i telefon? Jag tror inte ens han sa så. Han påstod i sin krönika att han sa så men det är nog påhitt i syfte att göra någon sorts poäng.

Tramsig trådstart.

Han påstod att han talade i "vanlig samtalston", men det är nog mer en kulturell åsikt hur det låter.
De flesta svartskägg brukar skrika i luren så det hörs ungefär ett kvarter i stadsbrus.
Det är för dom normal samtalston.
Citera
2017-05-11, 15:04
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Han påstod att han talade i "vanlig samtalston", men det är nog mer en kulturell åsikt hur det låter.
De flesta svartskägg brukar skrika i luren så det hörs ungefär ett kvarter i stadsbrus.
Det är för dom normal samtalston.
Min erfarenhet är att en del pratar så men långtifrån alla. Verkar det troligt att han satt på bussen/tåget/whatever och skrek i luren till morsan? Du är ingen raketforskare om jag får gissa.
Citera
2017-05-11, 15:12
Medlem
Smegmas avatar
Det som är fel och jävligt PK är ju att skäggturken får skriva en artikel om detta i expressen - det ÄR JU HAN som har blivit trakasserad...

Fy fan!
Citera
2017-05-11, 15:13
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Nu skall jag lägga feminisproblemglasögonen på nästippen mansplaina det ni inte förstår: Özz vill skriva det gkamla budskapet om att "Patriarkatet har alltid varit likadant" genom pilsnersfilmscitatet och genom det samma liksom förevisa sin djupa språklig-kulturella kompetens. Det måste han Hgöra om han inte skall ses som en husblatte av sina egna kolleger.Özz konstruerar liksom den nivå av vithet (alltså inte färgen utan Kawesa menar, vad menar hon? googla och copy-paste ditt eget svar här:__________________________ ) som krävs för att man skall få vara med och leka "Allas lika värde" i stockholms hippaste dyraste stadxsdel. 0m man vill visa för folk att man kan deras kultur och känner dem väl tror jag alla kan komma på sätt som är bättre än att härma deras sedan länge döda förfäder. Det kan bli konstig stämning.
Citera
2017-05-11, 15:21
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Min erfarenhet är att en del pratar så men långtifrån alla. Verkar det troligt att han satt på bussen/tåget/whatever och skrek i luren till morsan? Du är ingen raketforskare om jag får gissa.

Kan jag mycket väl tänka mig efterson folk reagerade, normal samtalston på kurdiska uppgår till c:a 110 decibel.
Jag antar att de tar i lite extra för att den andra personens telefon befinner sig på långt avstånd.
Är min herre möjligtvis "raketforskare" själv?

(FB) Varför måste invandrare prata så jävla högt? (sammanfogad tråd / Mod)
Senast redigerad av pe11e 2017-05-11 kl. 16:18. Anledning: tillägg
Citera
2017-05-11, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Kan jag mycket väl tänka mig efterson folk reagerade, normal samtalston på kurdiska uppgår till c:a 110 decibel.
Jag antar att de tar i lite extra för att den andra personens telefon befinner sig på långt avstånd.

Ja, när man hör motparten dåligt så tror man att man behöver höja rösten, gäller både i mobil och över större avstånd.
Citera
2017-05-11, 15:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Fake historia som aldrig inträffat, Özz Nüjen är lika trovärdig som valfri 22 årig krönikörska som berättar om brandmän och grabbgäng på resa.
Citera
2017-05-11, 15:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Det här var lite väl surrealistiskt. Vissa tror på allvar att texten är ett erkännande till brott. Vissa andra anar att det kanske inte har skett, men då blir han anklagad för lögn.

Det är ett kåseri era kretiner.
Citera
2017-05-11, 15:45
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Synd att det var jag som sett detta skäggmongo prata turkiska på bussen med sin mamma för då hade jag gjort något i stil med detta.

https://www.youtube.com/watch?v=rKwwB9P_0PQ

Tack för den länken. Jag har aldrig sett efterspelet eller vetat bakgrunden till personerna. Bilden klarnar.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det här var lite väl surrealistiskt. Vissa tror på allvar att texten är ett erkännande till brott. Vissa andra anar att det kanske inte har skett, men då blir han anklagad för lögn.

Det är ett kåseri era kretiner.

Nej, han sprider hat.
Citera
2017-05-11, 15:51
Medlem
Ziayas avatar
Kära vänner på flashback. Ni ska inte tror att Özz verkligen sa så där. Det krävs ingen hög logik, bara lite förnuft, för att inse att han inte skulle erkänna att han sa så i en krönika, då det är olaga hot. Kvinnan blev kränkt av att han sa ifrån och polisanmälde.

Özz är en provokatör.
Citera
2017-05-11, 15:56
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Kära vänner på flashback. Ni ska inte tror att Özz verkligen sa så där. Det krävs ingen hög logik, bara lite förnuft, för att inse att han inte skulle erkänna att han sa så i en krönika, då det är olaga hot. Kvinnan blev kränkt av att han sa ifrån och polisanmälde.

Özz är en provokatör.

Det hade knappast vart ngt problem.
Olaga hot = vardagsbrott = nedlagt
(kod 291?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här