Citat:
Ursprungligen postat av
Avva66
Det räcker med den skrämmande statistiken att över 20% av alla Muslimer i Sverige indirekt stöder terrorism, det är nog så skrämmande. Dessa finner man inom extrema Sunnimuslimska inriktningar.
Men varför diskuteras det så sällan i media?
Jag rekommenderar herr Özz att ta upp det i hans "predikan" Men jag misstänker att han endast kommer att göra bort sej. Han lyckas sällan på med nåt på Svenska, och än mindre på Engelska.
Ta bara hans plumpa karriärsförsök i USA, där han försökte sej på att driva med 911! Vilken jävla idiot!
Men nu är vi helt Ot, så jag lägger nu ned denna diskussion.
Det var jag som igår hängde in "Predikant-Nujen" i den här tråden för diskussion. Satte lunchen i halsen när jag hittade TT-telegrammet spritt i tidning efter tidning. Som vore det den mest självklara sak i världen, att kyrkan i Sverige väljer Özz Nujen som predikant. -"Predikant"?! HÄH?!
(Det fetade):
Just hans
totala brist på fingertoppskänsla på vad som är politiskt-socialt möjligt/lämpligt att skoja om, var det som gjorde mig förvånad när det gällde Svenska Kyrkans val av talare i den planerade mässan i Paris.
Mannen har ju inte bara
en gång gjort bort sig i USA genom att försöka käcka sig om 911 inför publik; han återvänder till USA och gör bort sig en gång till!
(Länk till YouTube finns här i tråden, men jag ids inte leta nu).
Efter att ha sett honom i senaste "Stjärnorna på slottet" litar jag inte på
något som kommer från den mannens käft! Där sitter Özz Nujen och drar uppenbart saftigt kryddade historier om sin barndom, inte minst då den om familjens flykt i den svarta natten, där mamman skulle ha lett sina barn rakt ut på ett fält där de skulle kunnat bli prickade som ankor på ett nöjesfält ungefär. Tror jag inte ett skit på! (Inte Örjan Ramberg heller, av hans kroppsspråk att döma..)
Jag ställde frågan i mitt tidigare inlägg:
Varför kramar Svenska Kyrkan denne charlatan och sagoberättare? Mannen är en bluff, men Sverige vill inte syna honom i sömmarna. Precis som med Sommar-prataren Manuel Knight, mannen som har fejkat ihop ett helt "långfilmsmanus" om sitt liv baserat på hur han som
Special Forces-soldat i USA:s armé räddade Private Ryan -ungefär så... Bluffgubbar båda två. Fattig uppväxt under svåra förhållanden båda två. Nu sagoberättande internationella "predikanter" båda två.
Svensk PK-ism