Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-11, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Har sett denne lille man ute vid flera tillfällen då han krökat med sina komikerkollegor. Özz verkar inte alls skämmas för att gå all in på 18-19 åriga tjejer trots hans höga ålder (40?) riktigt sliskig och försöker verkligen ligga med allt med hjälp av sin kändisstatus, (för lets face it, vad annars har karlen att komma med?) Han var tom så på vid ett tillfälle att småtjejerna bad en person i mitt sällskap att agera pojkvän för att Özz skulle ge sig. Patetiskt!!
Nu hittade jag inlägget!
Citera
2015-01-14, 13:24
Bannlyst
-Nej, nu går det banne mig för långt!

Söndagen den 1 februari skall Özz Nujen i Svenska Kyrkan i Paris hålla en gudstjänst under en mässa med anledning av attacken mot Charlie Hebdon. Detta kan bara inte vara sant?! Att hans side-kick kommer att vara Helle Klein, som ju ändå är präst, uppväger inte denna katastrofala kortslutning hos tänkarkommittén hos Svenska Kyrkan, alltså att skicka Özz Nujen.

Hellre skulle jag sett Mattias Karlsson (SD) på plats i Paris uttrycka vad han känner inför förra veckans attack.
(Nej, jag är inte Sverigedemokrat! Men uppskattar underhållningsvärdet av "offshore-politik")

Tyvärr hittar jag inget på Svenska Kyrkans hemsida som förklarar valet av Özz som predikant i Paris, men noterar att man gärna kramar honom. Varför gör man det?

TT-telegrammet sprids av "alla" svenska tidningar, men jag hittar inga redaktionella kommentarer.
Tagna på sängen?
Lika överraskade som jag över valet av ärkenarcissisten Özz Nujen? Denne skojare i alla bemärkelser..

http://hd.se/inrikes/2015/01/14/svensk-massa-i-paris-efter/
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2600965-svensk-massa-i-paris-efter-terrordad
Citera
2015-01-14, 15:07
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
-Nej, nu går det banne mig för långt!

Söndagen den 1 februari skall Özz Nujen i Svenska Kyrkan i Paris hålla en gudstjänst under en mässa med anledning av attacken mot Charlie Hebdon. Detta kan bara inte vara sant?! Att hans side-kick kommer att vara Helle Klein, som ju ändå är präst, uppväger inte denna katastrofala kortslutning hos tänkarkommittén hos Svenska Kyrkan, alltså att skicka Özz Nujen.

Hellre skulle jag sett Mattias Karlsson (SD) på plats i Paris uttrycka vad han känner inför förra veckans attack.
(Nej, jag är inte Sverigedemokrat! Men uppskattar underhållningsvärdet av "offshore-politik")

Tyvärr hittar jag inget på Svenska Kyrkans hemsida som förklarar valet av Özz som predikant i Paris, men noterar att man gärna kramar honom. Varför gör man det?

TT-telegrammet sprids av "alla" svenska tidningar, men jag hittar inga redaktionella kommentarer.
Tagna på sängen?
Lika överraskade som jag över valet av ärkenarcissisten Özz Nujen? Denne skojare i alla bemärkelser..

http://hd.se/inrikes/2015/01/14/svensk-massa-i-paris-efter/
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2600965-svensk-massa-i-paris-efter-terrordad
Från länken:
Citat:
Gästpredikanter är skådespelaren Özz Nujen
Predikant? Hur välkommen skulle en kristen predikant vara i en Moské?
Och vad kan Özz Nujen om predikning. Hittade de verkligen ingen bättre?
Citera
2015-01-14, 15:16
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Från länken:

Predikant? Hur välkommen skulle en kristen predikant vara i en Moské?
Och vad kan Özz Nujen om predikning. Hittade de verkligen ingen bättre?

Är det sant eller är det nån som trollar???
Citera
2015-01-14, 15:37
Medlem
Ålens avatar
"Hur välkommen skulle en kristen predikant vara i en Moské?"

Du kanske skulle få tummen ur dig och ta reda på det? Läser du koranen står det tydligt att de underkastade (troende Gud) är välkomna av herren som tror på Gud, på den sista dagen, och på att leva ett rättfärdigt liv. Både koranen och många muslimska församlingar erkänner att dessa underkastade är inte bara muslimer utan även judar och kristna och what ever religionstillhörighet. Har själv besökt flera moskéer som sekulär kristen och blivit väl bemött. Tror inte det skulle vara ett problem att predika i en moské som företrädare för kristendomen. Tycker det är en bra manifestation som de försöker få till.

Om man nu inte skulle vara välkommen som kristen predikare i moskeer, hur kommer det sig att Özz då predikar i en kristen? Det borde ju rimligtvis vara förnedring på hög nivå för en muslim om muslimska församlingar nu är så avogt inställda till att själva ta in kristna att predika?

Tycker det är en bra manifestation som man vill få till. Förlöjligar man det hela som vissa gör undrar jag allvarligt om man egentligen vill se en lösning på nånting i frågan överhuvudtaget, faktiskt.
Citera
2015-01-14, 15:40
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Är det sant eller är det nån som trollar???

Nej, det är sant. Varför gnäller du för? Vad är det som är så dåligt? Är det för att du verkligen tar skiten som hände i Frankrike seriöst och vill ha en motkraft emot det, eller möjligen för att du själv är så förblindad av avsky mot element och lösningar som är främmande för dig?
Citera
2015-01-14, 15:54
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Nej, det är sant. Varför gnäller du för? Vad är det som är så dåligt? Är det för att du verkligen tar skiten som hände i Frankrike seriöst och vill ha en motkraft emot det, eller möjligen för att du själv är så förblindad av avsky mot element och lösningar som är främmande för dig?

Undrar om en vanlig hederlig svensk präst skulle vara välkommen i en moské? Den där bergsturken borde ha vett att hålla sig inne. Usch.
Citera
2015-01-14, 16:51
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Undrar om en vanlig hederlig svensk präst skulle vara välkommen i en moské? Den där bergsturken borde ha vett att hålla sig inne. Usch.

Finns ganska många präster ur svenska kyrkan som besöker moskéer. Nujen är en handlingskraftig man verkar det som. Gör i vart fall mer än och sitter och gnyr och tycker på forum. All heder åt honom.
Citera
2015-01-14, 17:22
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Finns ganska många präster ur svenska kyrkan som besöker moskéer. Nujen är en handlingskraftig man verkar det som. Gör i vart fall mer än och sitter och gnyr och tycker på forum. All heder åt honom.
Jag finner det besynnerligt. I Sverige skal vi inte fira skolavslutning i Svenska kyrkan, för hänsyn till Muslimska elever. Är det skitsnack då eller?

Läs detta:

http://www.d-intl.com/2012/10/18/svenska-praster-vet-ingenting-om-islam

Väldigt många Muslimer motsäger sej all annan religion, medan de du tänker på inte gör det.
Muslimer är inte direkt överens om man säger så. Och många Kristna är likadana. Men hyckla på du, och tro att allt är svart eller vitt.
Citera
2015-01-14, 18:21
Medlem
JackTravens avatar
Citat:

Riktig mångsysslare özz

"Komiker" OCH predikant
Citera
2015-01-14, 18:50
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Jag finner det besynnerligt. I Sverige skal vi inte fira skolavslutning i Svenska kyrkan, för hänsyn till Muslimska elever. Är det skitsnack då eller?

Läs detta:

http://www.d-intl.com/2012/10/18/svenska-praster-vet-ingenting-om-islam

Väldigt många Muslimer motsäger sej all annan religion, medan de du tänker på inte gör det.
Muslimer är inte direkt överens om man säger så. Och många Kristna är likadana. Men hyckla på du, och tro att allt är svart eller vitt.

Var har du fått ifrån att jag tror allt är svart eller vitt? Det finns ett sammanhang en sammanslutning där ute där man kan samsas religiösa emellan över trosgränserna. Jag försöker snarare nyansera gängse uppfattning bland många här att muslimer är anti all annan religion. Har inte sagt att det inte finns de muslimer som är emot andra religioner.
Citera
2015-01-14, 19:24
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Var har du fått ifrån att jag tror allt är svart eller vitt? Det finns ett sammanhang en sammanslutning där ute där man kan samsas religiösa emellan över trosgränserna. Jag försöker snarare nyansera gängse uppfattning bland många här att muslimer är anti all annan religion. Har inte sagt att det inte finns de muslimer som är emot andra religioner.
Det räcker med den skrämmande statistiken att över 20% av alla Muslimer i Sverige indirekt stöder terrorism, det är nog så skrämmande. Dessa finner man inom extrema Sunnimuslimska inriktningar.

Men varför diskuteras det så sällan i media?

Jag rekommenderar herr Özz att ta upp det i hans "predikan" Men jag misstänker att han endast kommer att göra bort sej. Han lyckas sällan på med nåt på Svenska, och än mindre på Engelska.
Ta bara hans plumpa karriärsförsök i USA, där han försökte sej på att driva med 911! Vilken jävla idiot!

Men nu är vi helt Ot, så jag lägger nu ned denna diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in