Citat:
Ursprungligen postat av
Linda.Hermosa
Jag har två kanske lite dumma frågor.
1. Varför sitter han Özz inte i fängelse?
2. Varför ligger inte tråden under aktuella brott?
/Linda.
Inga frågor är dumma, det vet du väl?

Jag är inte säker på att jag är rätt person att försöka svara på dina två, ytterst befogade, frågor, men slänger i alla fall ur mig nånting. I tur och ordning:
(1) För att media, alltså den som beskrivs som 'main stream', har bestämt sig för att göra Özz Nujen till en kurdisk svensk som bör hyllas, skyddas och kramas. Msm har fullständigt struntat i de två viktigaste och grundläggande funktionerna för journalistiken, nämligen
att granska och att rapportera.
Fast nog borde väl det svenska rättsväsendet kunna se till att han och hans familj blir lagförda för de brott och överträdelser de genom åren har gjort sig skyldiga till? -så tänker kanske någon ända tills denne inser att det svenska rättsystemet inte är rättvist. Det
är korrupt men eftersom det blir kraftig offt att diskutera ämnet så lämnar jag det.
(2) Här blir det lite marigt att svara. Försöker jag svara dig så går jag offt. Svarar jag dig inte så är jag oartig, oförskämd och sån vill jag inte bli uppfattad. Ett litet försök:
Om du med "tråden" syftar på den om Nujen-Akilov, så är det många som undrat över det. Kanske är det för moderatorerna/admin alldeles för lite brottsligt att
ekonomiskt stödja en efterlyst person, en person som drygt ett år efter det ekonomiska stödet från Özz Nujens familj, blir den värste massmördaren i modern tid?
Jag vet inte.