2018-03-03, 23:33
Medlem
purplepotions avatar
Jag var sugen på att prova Fentanyl. Jag har tänkt ta fentanylplåster och jag har även tänkt administrera dom på det sättet dom är gjorda för, alltså sätta plåstret på huden och inte injecera eller röka. Detta för att då vet jag vad jag köper och får i mig och minskar risken att överdosera.

Jag har en hyfsat hög tolerans redan. Blir skön efter ungefär 80mg OxyContin oralt. Jag undrar nu då om någon sitter på lite kunskap om omvandling av doser från Oxikodon oralt till Fentanyl transdermalt?
Vilket fentanylplåster (25/50/75/100ug) ger samma effekt** som en 80mg OxyContin som tas oralt när fentanylplåstret administreras "transdermalt" (dvs. sätts på huden - så som det är tänkt att man ska ta dom)?

**PS; jag förstår att fentanylen ger ett bra mycket längre rus än Oxy, det jag menar med "samma effekt" är styrkan på ruset

Tackar i förhand för hjälpen
///Purple
Citera
2018-03-10, 15:11
Medlem
Coke0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplepotion
Jag var sugen på att prova Fentanyl. Jag har tänkt ta fentanylplåster och jag har även tänkt administrera dom på det sättet dom är gjorda för, alltså sätta plåstret på huden och inte injecera eller röka. Detta för att då vet jag vad jag köper och får i mig och minskar risken att överdosera.

Jag har en hyfsat hög tolerans redan. Blir skön efter ungefär 80mg OxyContin oralt. Jag undrar nu då om någon sitter på lite kunskap om omvandling av doser från Oxikodon oralt till Fentanyl transdermalt?
Vilket fentanylplåster (25/50/75/100ug) ger samma effekt** som en 80mg OxyContin som tas oralt när fentanylplåstret administreras "transdermalt" (dvs. sätts på huden - så som det är tänkt att man ska ta dom)?

**PS; jag förstår att fentanylen ger ett bra mycket längre rus än Oxy, det jag menar med "samma effekt" är styrkan på ruset

Tackar i förhand för hjälpen
///Purple

Är en ganska van brukare av opiater, har brukat sub i 3-4år och andra olika saker. Kan säga att jag tugga ett flertar plåster och fick ett så litet rus att det var sjukt. Finns så mycket bättre saker att lägga pengar på än plåster.
Citera
2018-03-11, 20:07
Medlem
Hur löser ni upp fentanyl plåstren?
Citera
2018-04-01, 01:18
Medlem
champagne-showerss avatar
Aldrig testat fentanyl men nästintill alla andra opis förutom heroin då.

Ätit mycket oxy i mina dagar och på en dos runt 100mg för att nodda och må riktigt bra.

Vill inte testa fenta och kommer inte att göra det. Men har fått flera abstral 200ug tabletter av en kompis, vill bara höra hur pass jävla starka är dom jämfört med oxy?
De flesta här pratar bara om plåster..
Ska nog sälja dem vidare men ingen aning om pris eller liknande heller..

Men säg att jag ska ta fenta i russyfte, hur pass står sig en 200ug tablett under tungan i jämförelse med tex oxycontin 100mg nasalt? Skulle jag behöva hela, halva eller verkligen bara skrapa av skitlite och göra en lina utav det?

Vill bara få en klarare bild utav det, men jag tänker nog fan avstå från att ta det själv. Oxy/sub känns tillräckligt jävla lurigt så detta är inget jag är sugen på.

må väl kamrater.
Citera
2018-04-05, 08:33
Medlem
gultregns avatar
Om jag tuggar lite plåster så brukar jag få svårare att sova.

Är det någon som har tips eller erfarenheter för att sova bättre på det? Hyfsat "safe" bör det ju också vara.
Citera
2018-04-21, 18:42
Medlem
billinge1992s avatar
Vet inte om detta hör hemma här, men det är trots allt om Fentanyl. Jag har en relativt bred erfarenhet av att använda och köpa/sälja Opiater, både i tablettform och - inte. Men även om det ibland har varit lite svårare att hitta säljare med Oxy eller liknande är Fentanyl något jag i stort sett ALDRIG har varit ens nästan nära på att få tag i. Jag har i 3-4:e ledet blivit erbjuden att köpa något enstaka plåster med väldigt långt mellanrum, är detta ni andra känner av också, att utbudet för det är väldigt litet, eller är kretsarna som använder plåster små?
Citera
2018-04-23, 16:38
Medlem
gultregns avatar
Vad kan det vara för halveringstid om man tar små bitar under tungan (motsvarande ett halvt 25 mg fentanylplåster under tungan.) Är det 72 timmar som gäller för det också?
Citera
2018-05-04, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pollyanna
Har gått igenom tråden och det är den ena efter den andra som försvinner från fb, antagligen döda allihop. Skrämmande. Det är som att folk skriver några gånger och sen sker det oundvikliga förr eller senare: överdosen. Snälla sök hjälp eller bara bestäm dig för att sluta och inte bli inte nästa offer att läsa om i tidningen. Styrkekramar från lilla mig.

satt också och tänkte på det. Hälften slutar skriva helt abrupt.
Citera
2018-05-04, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
satt också och tänkte på det. Hälften slutar skriva helt abrupt.

https://www.rmv.se/om-oss/forskning/aktuell-statistik/

Sedan 2014 har 422 personer dött av fentanyl och fentanylanaloger. Till detta finns säkert ytterligare några i ett mörkertal. Det är väl ganska troligt att ganska många av dessa avlidna har haft konton på Flashback. Säkert över 100 och kanske till och med flera hundra. Flashback är centralpunkten för att läsa och skriva om dessa ändå ganska marginella substanser. Har man ett intresse så är det här man hänger. Många dör dessutom framför skärmen.
Citera
2018-05-04, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnorkig
https://www.rmv.se/om-oss/forskning/aktuell-statistik/

Sedan 2014 har 422 personer dött av fentanyl och fentanylanaloger. Till detta finns säkert ytterligare några i ett mörkertal. Det är väl ganska troligt att ganska många av dessa avlidna har haft konton på Flashback. Säkert över 100 och kanske till och med flera hundra. Flashback är centralpunkten för att läsa och skriva om dessa ändå ganska marginella substanser. Har man ett intresse så är det här man hänger. Många dör dessutom framför skärmen.

framför skärmen? Man somnar/noddar ju. Inte så att man är helt vaken och abrubt dör.
Citera
2018-05-04, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
framför skärmen? Man somnar/noddar ju. Inte så att man är helt vaken och abrubt dör.

Menar du att man inte kan nodda eller somna framför skärmen? Det händer hela tiden. Man ramlar av stolen, man ramlar av soffan, man sjunker ihop på golvet, man har datorn på magen i sängen, osv. Finns hur många fall som helst.

Vissa gånger tar det längre tid, man andas sämre och sämre för att tillslut sluta helt. Andra gånger går det fortare, man slutar tämligen direkt och dör med flaskan i handen.
Citera
2018-06-05, 16:01
Medlem
zero414s avatar
Om man använder en analog spray men inte får nån effekt, är det för att det är dålig produkt eller för att man tagit för låg dos? Använder en analog som heter 2-Methyl-Maf och får ingen opiod effekt alls. Kört med den i två veckor nu och enda som händer är att den tat bort abstinens besvär från andra opiater och att jag blir lite piggare. Hsr förvarat flaskorna i sluten påse i en låda i en lägenhet. Kan den vara så att värmen "förstört" effekten på sprayen?
I början av året använde jag samma produkt och fick då riktig opiod effekt så jag bodde och fick världens klåda. Nu när jag tat 2-5 spray per dos händer det knappt nåt. Några vänner har provat och det är samma för dom. Om jag spär ut med medicinsk sprit tror ni det blir bättre effekt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in