Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-14, 17:50
  #673
Medlem
Durogesic plåster, hur löser man upp sådana på bästa sätt om man hade velat ha ur allt?
Citera
2018-06-14, 19:09
  #674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantannorlunda
Hej jag behöver råd. Har brukat (såklart missbrukat) fentanyl i.v dagligen i drygt en månad nu. Jag inser att jag måste sluta och har gjort några futtiga försök. Dock får jag sjukt konstiga besvär efter ett dygn utan. Vrålont i magen, illamående, huvudvärk,törst,svettningar/frossa om vartannat och kan inte äta. Får också en djävulsk värk i hela kroppen.
Är allt det här symtom på abstinens? Jag har nu en viss mängd plåster kvar och tänker inte beställa nya. Hur trappar jag ner på ett vettigt sätt? Har kört lösta plåster i natriumklorid. Ska jag byta intagssätt till att börja med? Typ snusa/tugga eller använda dem som det är tänkt? Tyvärr har toleransen ökat snabbt och den mängd jag är uppe i nu skulle jag nog ha dött av för en månad sen.
Hur mycket skulle du säga att man får ur plåsterna om man använder natriumklorid? Funkar det bra på de plåster som INTE är gel?
Citera
2018-06-22, 22:12
  #675
Medlem
Vad är symtomen på fentanyl överdos? Kräks man?
Citera
2018-06-23, 10:17
  #676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minigrisunge
Vad är symtomen på fentanyl överdos? Kräks man?
Kräkas kan du göra ändå, det är vanligt att det händer när folk som är ovana tar opi, eller när vana får i sig en för stor dos. Bara det är absolut inget tecken på överdos
Citera
2018-06-25, 00:18
  #677
Medlem
Tja!

Har ett Fentanyl plåster av märket actavis Depotplåster 100 mikrog/timme. Köpte av en vän. Har ganska hög tolerans på opiater som oxy, tram etc etc i höga doser. Nu till min fråga om jag sätter på mig plåstret bara så rakt upp och ner på överarmen kommer jag "känna" något? Eller måste man hålla på skjuta röka etc? Tacksam för svar
Citera
2018-06-25, 10:36
  #678
Medlem
Sten-Ulphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minigrisunge
Vad är symtomen på fentanyl överdos? Kräks man?
Kräks gör många som sagt utan att ha överdoserat. Noddar man hejvilt och knappt är kontaktbar så är man ganska nära.
Citera
2018-06-25, 10:38
  #679
Medlem
Sten-Ulphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuret1
Tja!

Har ett Fentanyl plåster av märket actavis Depotplåster 100 mikrog/timme. Köpte av en vän. Har ganska hög tolerans på opiater som oxy, tram etc etc i höga doser. Nu till min fråga om jag sätter på mig plåstret bara så rakt upp och ner på överarmen kommer jag "känna" något? Eller måste man hålla på skjuta röka etc? Tacksam för svar
Klipp små bitar som du tuggar på och känn efter ett tag innan du tar en ny bit. Så kan du ju göra tills du känner dig nöjd.
Citera
2018-06-25, 11:58
  #680
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuret1
Tja!

Har ett Fentanyl plåster av märket actavis Depotplåster 100 mikrog/timme. Köpte av en vän. Har ganska hög tolerans på opiater som oxy, tram etc etc i höga doser. Nu till min fråga om jag sätter på mig plåstret bara så rakt upp och ner på överarmen kommer jag "känna" något? Eller måste man hålla på skjuta röka etc? Tacksam för svar
Nej om du bara sätter på dig plåstret så kommer du inte att bli svängd,man blir bara"frisk".
Citera
2018-06-25, 16:54
  #681
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minigrisunge
Vad är symtomen på fentanyl överdos? Kräks man?
Hej! Av egen erfarenhet, när jag tagit fentanyl (spray) + benzo och Imovane, är att jag somnade först. Sedan vaknade jag av att jag harklade mig, att det liksom rann ner slem mot luftrören.
Sedan märkte jag att jag hade andnings svårigheter och kändes som att muskulaturen i bröst, luftrör och svalg hade dragit ihop sig.... Pupillerna var små, i kontrast mot där benzo brukar göra pupillerna större.

Ingen kräk-känsla alls! Bara att man var tvungen att... tänka på när man andas. Efter ett par timmar försvann det där.
Motsvarande har skett med MAF utan mix med sömntablett, och då kände man sig först hög och härlig, men sedan kom, andnings-svårigheter och man var tvungen att tänka på att andas... Det var MAF, mycket svårdoserat.. Tog ett par timmar innan det började lättna... Förstår inte varför det tog sådan tid, men berodde kanske på att även mer mediciner var involverade.

Dock så vid At'n av Furanylen ... Där jag fick fylla på var 2-3 timme... Så kräktes jag när det var slut. Och jag fick också andningssvårigheter då, eller hyperventilerade och trodde jag blivit förgiftad, men så var inte fallet. Stesolid lindrade At'n något, men den var hemsk, gick dock över efter kanske 3 dagar. Men det var alltså vid AT'n som jag kräktes.

Pupillerna drar ihop sig, andningsobehag och hjärt-bultande eller att du råkar somna lite sker vid överdos, enligt min erfarenhet. (Dock känns det först skönt, men sedan rätt så obehagligt... och man vill skriva sina sista ord.)
Citera
2018-06-27, 16:37
  #682
Medlem
CheesecakeLovers avatar
Hur vanligt är det med användande av Fentanyl analog sprayerna nu för tiden? Vet att det inte är lika lätt att köpa längre men såg på nyheterna att användandet ändå ökar. Använder själv en analog spray sen circka ett år tillbaka. Körde nu senast en månad varje dag tills dom tog slut men blev inte sjuk efter. Däremot märkte jag att jag får betydligt sämre effekt av Opioder och Opiater än innan. Kan det vara för att jag gått på sprayen?
Citera
2018-06-27, 17:01
  #683
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheesecakeLover
Hur vanligt är det med användande av Fentanyl analog sprayerna nu för tiden? Vet att det inte är lika lätt att köpa längre men såg på nyheterna att användandet ändå ökar. Använder själv en analog spray sen circka ett år tillbaka. Körde nu senast en månad varje dag tills dom tog slut men blev inte sjuk efter. Däremot märkte jag att jag får betydligt sämre effekt av Opioder och Opiater än innan. Kan det vara för att jag gått på sprayen?
Ja toleransen ökar snabbt på fentanyl och dess analoger.
Citera
2018-06-27, 17:25
  #684
Medlem
CheesecakeLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja toleransen ökar snabbt på fentanyl och dess analoger.

Men sabbar det opiodreceptorn?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback