2012-11-22, 12:55
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Drog precis i mig 350mcg IV och jag känner ingenting. Hög tolerans? Ja. Dags att skjuta 350 mcg till? Ja.

35 ug är ju inte mkt så.
Senast redigerad av Slingshot 2012-11-22 kl. 12:57.
Citera
2012-11-22, 13:55
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
35 ug är ju inte mkt så.
inte 35 utan 350 ug/mcg.
Citera
2012-11-22, 13:56
Medlem
auriels avatar
Citat:
35 ug är ju inte mkt så.
100-150ug fentanyl motsvarar 10 mg morfin iv, im eller sc. Så visst kan man dra på mer. Som jämförelse till detta kan man säga att det motsvarar 20 mg morfintablett eller 10 mg oxynorm kapsel. Har en bra konverteringsabell. Finns bra på nätet.
Citera
2012-11-22, 14:08
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
inte 35 utan 350 ug/mcg.
µg kan skrivas som mcg, microgram.
Beror helt på vilken tolerans man har. Innan operation kan man få fentanyl i doser som 50-100µg men har man tolerans så kan man lätt tiodubbla det. Det är bara att prova sig fram. Har slagit i mig massor av fentanyl och kan säga att är ett jävla stickande.
Citera
2012-11-22, 14:12
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auriel
100-150ug fentanyl motsvarar 10 mg morfin iv, im eller sc. Så visst kan man dra på mer. Som jämförelse till detta kan man säga att det motsvarar 20 mg morfintablett eller 10 mg oxynorm kapsel. Har en bra konverteringsabell. Finns bra på nätet.
Sedan utgår de konverteringstabellerna ifrån den smärtlindrande effekten, inte vad man behöver för ett rekreationellt rus. Problemet med fentanyl är att andningsdepression är närmre tillhands än andra opioider vid högdoseringar i syfte att få ut ett euforiskt rus.

Men men, får se hur det går för mig nu. Jag har en PVK i armen med en pump naloxon redo utifall att det skulle gå "överstyr" vid återdoseringarna.
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
µg kan skrivas som mcg, microgram.
Jo jag vet, påpekade bara att jag tog 10 ggr mer än Slingshot skrev.
Citera
2012-11-22, 14:16
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Sedan utgår de konverteringstabellerna ifrån den smärtlindrande effekten, inte vad man behöver för ett rekreationellt rus. Problemet med fentanyl är att andningsdepression är närmre tillhands än andra opioider vid högdoseringar i syfte att få ut ett euforiskt rus.

Men men, får se hur det går för mig nu. Jag har en PVK i armen med en pump naloxon redo utifall att det skulle gå "överstyr" vid återdoseringarna.

Vid en klockren överdos finns inte en chans att du hinner lägga ner din fentanylpump, ta upp den med naloxen och trycka i dig den. Faktum är att du kanske inte ens hinner ta ur fentanylpumpen.
Det bästa är att ha en nära vän där.....
Citera
2012-11-22, 14:18
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Menade 350 ug förstås, men fyll på med max 50 ug - 100 ug i taget nu tills du känner något nu när du redan har tagit 350 ug o ta det jävligt lugnt nu m8.
Senast redigerad av Slingshot 2012-11-22 kl. 14:24.
Citera
2012-11-22, 14:20
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Vid en klockren överdos finns inte en chans att du hinner lägga ner din fentanylpump, ta upp den med naloxen och trycka i dig den. Faktum är att du kanske inte ens hinner ta ur fentanylpumpen.
Det bästa är att ha en nära vän där.....
Jo jag har en vän i närheten utifall att det skulle gå åt helvete därför jag har allting klart för mig utifall att det skulle behövas.
Citat:
Menade 350 ug, men fyll på med 100 ug i taget tills du känner något nu när du redan har tagit 350 ug.
Är uppe i ~600ug och känner mig lite smått avslappnad, inte så mycket mer. Jag kommer som mest öka till 1 mg totalt (ökar nu med 50ug intervaller var 3-4e minut). Får jag inte ett bra rus av det ger jag upp.
Senast redigerad av Denom 2012-11-22 kl. 14:23.
Citera
2012-11-22, 14:25
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Jo jag har en vän i närheten utifall att det skulle gå åt helvete därför jag har allting klart för mig utifall att det skulle behövas.

Är uppe i ~600ug och känner mig lite smått avslappnad, inte så mycket mer. Jag kommer som mest öka till 1 mg totalt (ökar nu med 50ug intervaller var 3-4e minut). Får jag inte ett bra rus av det ger jag upp.

OK, sedan är det faktiskt inte alla som får någon eufori alls överhuvudtaget utav fentanyl.

Så får du inte det är det ju bara att lägga ner.
Citera
2012-11-22, 14:26
Medlem
xanax99s avatar
Citat:

Det är klokt det....

Såg oxå att du tänkte ta samma dos igen, detta är generellt en jävligt dålig ide....
(Skriver eg inte till dig nu denom utan mer till andra pappskallar som inte vet vad de pysslar med)
Du skrev visserligen att du inte kände någonting på din första och då bör du vara safe, men annars är Slingshots approach betydligt bättre. Dvs fyll på med 33-max 50% av originaldosen, detta pga att gränsen för överdos är så djävulskt snäv vad gäller fentanyl, heroin, oxy och även dolcontin faktiskt.
Citera
2012-11-22, 14:27
Medlem
Denoms avatar
Citat:
OK, sedan är det faktiskt inte alla som får någon eufori alls utav fentanyl.
Jag har fått rejäl eufori utav fentanyl och midazolam, fast då hade jag en läkare bredvid mig i och för sig. Så det är inte någonting jag hade fått för mig att göra hemma, naloxon eller ej.
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Det är klokt det....

Såg oxå att du tänkte ta samma dos igen, detta är generellt en jävligt dålig ide....
(Skriver eg inte till dig nu denom utan mer till andra pappskallar som inte vet vad de pysslar med)
Du skrev visserligen att du inte kände någonting på din första och då bör du vara safe, men annars är Slingshots approach betydligt bättre. Dvs fyll på med 33-max 50% av originaldosen, detta pga att gränsen för överdos är så djävulskt snäv vad gäller fentanyl, heroin, oxy och även dolcontin faktiskt.
Jag fyllde på med 250 mcg istället, vilket jag i och för sig var medveten om hade kunnat orsaka andningsdepression. Trots att jag har naloxon redo att få IV några sekunder efter en eventuell OD är det jag gör fortfarande inte den bästa idén. Därav ingenting jag rekommenderar någon att prova på.
Senast redigerad av Denom 2012-11-22 kl. 14:30.
Citera
2012-11-22, 14:29
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Jag har fått rejäl eufori utav fentanyl och midazolam, fast då hade jag en läkare bredvid mig i och för sig. Så det är inte någonting jag hade fått för mig att göra hemma, naloxon eller ej.

Okej vet du vilken dos du fick då?

Edit: Nej fy fan fylla på så som du gjorde nyss hade jag aldrig vågat.
Senast redigerad av Slingshot 2012-11-22 kl. 14:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in