2014-08-28, 23:57
Medlem
hej igen!

Idag är kanske min sista riktiga pundar dag... det har man ju sagt flera gånger men ska flytta till sthlm (bor i spanien) och börja meta programmet där och förstår att dom e ganska hårda på dig om du torskar på UP... att man kan bli utslängd efter andra positiva osv. lite annorlunda från mitt program här i spanien... är nästan alltid positiv på något och det ända som händer är att de blir besvikna.. det är ju ett toppen program som har lite själv disciplin och en verklig vilja att sluta. men jag vill men saknar den andra biten därför tror jag sverige är bättre för mig. oavsett så här har min "sista" pundar dag sett ut. kl 09.00 slog jag i mig en 0.3 häst. sen vid 11 tiden käkade jag två blodapelsiner och tog min dagliga meta dos på 80mg. det här med att grapefruit potentierar är inte en myt.. har läst en amerikansk doktorsavhandling om ämnet och det står att det stämmer och folk som nyligen börjat med metadon bör avvika. väldigt offT jag vet. sen under dan har jag slängt i mig en 10 stavar o delat på en 0.5g H och 0.3g kola o körde en fet speedball (man skjuter i sig heroinet o laddet samtidigt)

sen nu äntligen till fentanylet. ursäkta all offT men är på så jävla bra humör så ville bara dela med mig.. moderator får ändra om de vill. den första klubban på 400mcg tog jag på bussen och slickade på den som en vanläg kubba. 30 min senare kände jag defiitivt av det otrolig skön body high, men ingen kick eller riktig eufori, mer att jag är på gott humör! ok fråga 1. hur länge borde klubba 1 sitta i? fråga 2. bör jag göra likadant med klubba två (alltså, slicka som vanlig klubba) eller krossa den deen och antingen snorta eller röka på folie (lite av en favorit ) jag vågar inte lösa upp o köra IV då jag gjort det tillräckligt idag..... ledsen att texten blev så lång... paragraf 1 handlar egentligen bara om vilken bra dag jag haft with the druuugs.. sådet går att skippa direkt till paragraf 2. Där frågorna finns och jag hoppas niunderbara fb:are!
Citera
2014-09-06, 22:34
Medlem
lääz_kellys avatar
Tjo! Det är så att jag har 2st 12.5mg plåster liggandes här. Jag har en del Oxy-vana kvar sedan tidigare i veckan, men jag tänkte jag skulle göra det bästa jag kan av lördagen. Går det att svälja båda plåstren som dem är? Eller är det att tugga som gäller? Dem är nämligen rätt stora, så två plåster at once känns lite bökigt.

Tacksam för svar.
Citera
2014-09-22, 19:50
Medlem
x0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Tjo! Det är så att jag har 2st 12.5mg plåster liggandes här. Jag har en del Oxy-vana kvar sedan tidigare i veckan, men jag tänkte jag skulle göra det bästa jag kan av lördagen. Går det att svälja båda plåstren som dem är? Eller är det att tugga som gäller? Dem är nämligen rätt stora, så två plåster at once känns lite bökigt.

Tacksam för svar.

Jag har snusat 25mcg, utan nån märkbar effekt (depå) men är smärtfri iaf, vilket var planen.

12.5mg? Som I milligram? Hade för mig det räknades i mcg, mikrogram. Men jag kan ha fel, ingen direkt vana av preparatet.

Hur som, går det att blanda med mdma? Har tagit ett halvt 50mcg plåster oralt, snusat / tuggat. Och ska inte ta mer, frågan är hur farligt det är överlag att blanda med just mdma
Citera
2014-09-23, 06:20
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x0m
Jag har snusat 25mcg, utan nån märkbar effekt (depå) men är smärtfri iaf, vilket var planen.

12.5mg? Som I milligram? Hade för mig det räknades i mcg, mikrogram. Men jag kan ha fel, ingen direkt vana av preparatet.

Hur som, går det att blanda med mdma? Har tagit ett halvt 50mcg plåster oralt, snusat / tuggat. Och ska inte ta mer, frågan är hur farligt det är överlag att blanda med just mdma

Givetvis var det 2*12.5mcg . Jag som var slarvig. Tuggade på det ena, sedan försökte jag röka det andra men det misslyckades totalt. En riktig skitkväll!
Citera
2014-09-23, 09:47
Medlem
x0ms avatar
Citat:
Givetvis var det 2*12.5mcg . Jag som var slarvig. Tuggade på det ena, sedan försökte jag röka det andra men det misslyckades totalt. En riktig skitkväll!

Jag tuggade ett halvt 50mcg, och plåstra andra halvan på ryggen (diskbråck) och var smärtfri, och är!

Värt att nämna var det första gången jag testade Fentanyl över huvud taget, och satsade inte på rus, utan endast smärtlindring.
Citera
2014-09-28, 21:48
Medlem
negerbarns avatar
Vad är rimligt pris att betala för 10 mg (10 000 mcg) Fentanyl HCl i pulverform?
Citera
2014-10-05, 22:58
Medlem
lääz_kellys avatar
Användning av Fentanyl peroralt.

Alltså, har några funderingar angående fentanyl och dess olika tillverkare.

Tidigare så har jag bara testat Fentanyl Matrifen - bild på förpackning: http://i350.photobucket.com/albums/q418/printscreen011/matrifen_zpse2a2c185.jpg

Då jag har haft ytterst respekt för denna drog så klippte jag ett 50mcg-plåster i 4 bitar, _tuggade_ på det i nån timme, sen fyllde jag på.. Läste någonstans tidigare i tråden att just Matrifens Fenta skulle haft något sorts silikonhinna runt sig? Hursomhelst så tog det timtal innan jag kände någon smak, och jag kan inte påstå att jag fick något märkbart rus - förutom sista gången jag testade (var väl ett halvår sedan), då jag sittandes vid datorn helt plötsligt däckade..minns tyvärr inte dos och hur jag behandlade plåstret i munnen.

Nu har jag fått 2st 75mcg Sandoz-plåster. OP-tolerant som jag är så applicerade jag båda två direkt. Nu efter 2 dygn så tog jag av ett plåster, klippte av det på mitten och stoppade in det i munnen. Nu känner jag smaken direkt.

Det nuvarande plåstret jag har i munnen just nu som använts ca 45 min har jag enbart "behandlat" på ett och samma sätt; tänk er att plåstret ligger som när man ska blåsa en bubbla med ett tuggummi (med klistersidan mot tungan).

Gör jag rätt? Vissa säger "tugga", men jag vet inte riktigt vad som menas med det. När jag bokstavligen tuggade Matrifen-plåstret så blev det bara smulor och jag upplevde inget särskilt rus.

Om det ska snusas; ska "klistersidan" ligga mot läppen eller tandköttet?

Vilka fler sätt går det att behandla peroralt?
Citera
2014-10-06, 09:01
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Nattens text

Herrejävlar vad jag blev fladdrig av ca 37,5mcg Fentanyl... "sög" på plåstret som sagt, ungefär som när man ska blåsa en bubbla med ett tuggummi. Tog ca 90 minuter sen noddade jag bortom denna planet... nån timme senare så somnade jag sittandes.

Måhända att blev det lite för mycket - och jag bör nog vara glad som öht vaknade. Finns ju en anledningen till att det kallas "Drop Dead".
Nåja, ska prova på samma dos ikväll, då man lär ha lite tolerans.
Senast redigerad av lääz_kelly 2014-10-06 kl. 09:04.
Citera
2014-10-06, 11:42
Medlem
LinLins avatar
Citat:
Herrejävlar vad jag blev fladdrig av ca 37,5mcg Fentanyl... "sög" på plåstret som sagt, ungefär som när man ska blåsa en bubbla med ett tuggummi. Tog ca 90 minuter sen noddade jag bortom denna planet... nån timme senare så somnade jag sittandes.

Måhända att blev det lite för mycket - och jag bör nog vara glad som öht vaknade. Finns ju en anledningen till att det kallas "Drop Dead".
Nåja, ska prova på samma dos ikväll, då man lär ha lite tolerans.

Jag har tagit depolan då och då (30mcg) och blivit dåsig. Tänkte testa ett plåster på antingen 25mcg ELLER ett på 50mcg för att somna. Ska jag suga på hela eller klippa upp det först?
Citera
2014-10-06, 12:46
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinLin
Jag har tagit depolan då och då (30mcg) och blivit dåsig. Tänkte testa ett plåster på antingen 25mcg ELLER ett på 50mcg för att somna. Ska jag suga på hela eller klippa upp det först?
Jag har kört 5st Subutex (som delvis blockerar andra opiater + ger korstolerans) från måndag till fredag förra veckan. Med andra ord hade jag _enorm_ opiattolerans. Om du blir dåsig på depolan så skulle jag verkligen avråda dig från att testa Fentanyl. Åtminstone i de doser du nämner.. Testa max 7.5mcg-10mcg..och för Guds skull VÄNTA, i 2-3h, innan du stoppar i dig mer.

Fentanyl är verkligen livsfarligt. Folk som tar för mycket och råkar nodda brukar oftast aldrig vakna igen.
Citera
2014-10-06, 14:50
Medlem
EndGames avatar
"folk som brukar nodda vaknar aldrig igen"

Öh jag brukade suga på 100 mcg plåster på min arbetsplats det värsta som hände var att jag somnade på toaletten vaknade och fick be om ursäkt.

Jag vet inte hur många gånger jag nodda och somnat med 50 eller 100 mcg plåster i truten, Det enda som hände mig var att jag vaknade och mådde som en prins.

Idag är jag dock drogfri sedan länge och uppmuntrar ingen att fastna för fentanyl som jag gjorde. Avtändningen var ett rent helvete.
Citera
2014-10-06, 16:46
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
"folk som brukar nodda vaknar aldrig igen"

Öh jag brukade suga på 100 mcg plåster på min arbetsplats det värsta som hände var att jag somnade på toaletten vaknade och fick be om ursäkt.

Jag vet inte hur många gånger jag nodda och somnat med 50 eller 100 mcg plåster i truten, Det enda som hände mig var att jag vaknade och mådde som en prins.

Idag är jag dock drogfri sedan länge och uppmuntrar ingen att fastna för fentanyl som jag gjorde. Avtändningen var ett rent helvete.

Okej, men antagligen så var du torsk eftersom du sög upp 100mcg-plåster dagligen. LinLink blir dåsig av av depolan 30mg? Du får proppa i dig bra många depolan (som har kass upptagningsförmåga oralt) innan du är i samma nivå som ett 100mcg-plåster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in