2013-05-17, 16:53
Medlem
narutos avatar
Jahapp, nu har man tagit fentanyl-oskulden..

Rökte en pyttedos i vaporiser, helvete vad bra man mådde, alldeles för bra!

Never again, hehe
Citera
2013-05-17, 19:57
Medlem
snoken01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smetOklet
Hehe okej.. Jag har lite svårt att fatta vad du vill komma fram till haha

Hehe, du kände inget rus. No eather did I. Ville väl bara understryka det.
Alla som köper av mig röker det, var väl typ det jag ville komma fram till.

Tugga inte i dig ett helt 50ug plåster på en timme!

Ha det!
Annica
Citera
2013-05-17, 20:25
Medlem
snoken01s avatar
Citat:
Kan man ta en dödlig överdos om man skulle tugga i sig en hel 50 mikrogram/timme direkt?

Funkar Fentanyl bra att ta som rövpanna? Om jag skulle koka först sen spruta upp? Vad är en lämplig dos isf.?

Rövpanna - Stor risk för överdoseringen
Tugga 50 ug på en timme - Stor risk för överdosera.

Lägg 2x2 mm bit under läppen, lite större/en bit till om det inte räcker eller rök en bit på 3x3 mm kasnke?

Dina förslag gör mig mörkrädd och då är inte jag speciellt pryd gällande droger.

Mvh
Annica
Citera
2013-05-18, 23:29
Medlem
Cealooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Kan knåpa ihop en enkel...

Vad är Fentanyl?
Fentanyl o dess derivat är en grupp syntetiska opioider som är ca 100-10 000 ggr starkare än Heroin.

Fentanylderivat?
Det finns många olika sorters fentanyler med varierande styrka. De som förekommer på Läkemedelsverkets lista över narkotikaklassade substanser är;
Acetyl-alfa-metylfentanyl
Alfa-metylfentanyl
Alfa-metyltiofentanyl
Alfentanil
Beta-hydroxifentanyl
Beta-hydroxi-3-metylfentanyl
Fentanyl
Karfentanil
3-Metylfentanyl
3-Metyltiofentanyl
Para-fluorfentanyl
Remifentanil
Sufentanil
Tiofentanyl

I vilka former förekommer Fentanyl?
Vanligen som injektionsvätska, som gel i smärtstillande plåster eller som sugklubbor. På svarta marknaden förekommer det även i pulverform, detta är vanligtvis kraftigt utspätt.

Hur intas Fentanyl?
Injiceras intravenöst, subkutant, subligualt, oralt eller rökes.

Vilka effekter ger Fentanyl?
Det samma som traditionella opiater/opioider, men det krävs avsevärt lägre dos.

Om jag har har tagit en överdos?
Ring 112, motgiftet Naloxon måste ges så fort som möjligt.

Var får jag tag i Fentanyl?
På svarta marknaden förekommer de vanligen som plåster t.ex Durogesic, dessa innehåller vanlig Fentanyl i styrkorna;
12,5 µg/h
25 µg/h
50 µg/h
75 µg/h
100 µg/h

Även olika derivat i pulverform som, som sagt är kraftigt utspädda.

De som finns registrerade i Sverige för medicinskt bruk är Fentanyl, Alfentanil, Remifentanil, & Sufentanil

Hur mycket är en lagom rusdos?
Ca 75 µg vanlig Fentanyl. T.ex så är Karfentanil ca 100 ggr starkare!

Hur mycket en lagom dos av fentanyl är beror helt opch hållet på resistans, vilken sort, hur man tar de, tex skjuter du behövs mindre än om du tuggar eller röker! Och sen de mest självklara så är de oftast väldigt olika från person till person! börja alltid med mycket mycket lite och testa dej fram det är dumt att chansa o kanske dö av de...

Sen måste jag säga att 75ug får mej att undra vad du tänker med... de är rätt mycket...
Citera
2013-05-19, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snoken01
Rövpanna - Stor risk för överdoseringen
Tugga 50 ug på en timme - Stor risk för överdosera.

Lägg 2x2 mm bit under läppen, lite större/en bit till om det inte räcker eller rök en bit på 3x3 mm kasnke?

Dina förslag gör mig mörkrädd och då är inte jag speciellt pryd gällande droger.

Mvh
Annica

Tack för svaren.
Då är det alltså dödlig överdos vid rövpanna och tuggandet?

Är det inte lite väl små bitar att ha under läppen, själva plåstret är ju 3-4 cm så nån enstaka mm låter väldigt lite? Vågar inte börja röka dom än för har ingen erfarenhet av det och vill inte typ slösa bort ifall jag skulle göra fel.

Sist klippte jag som sagt ett plåster i 4 lika stora bitar och tuggade en bit åt gången. Funkade skitbra, lite för bra tom. när jag "däckade" innan jag ens hann tugga klart, sen spydde jag på 2-3 av 4 bitar. Tjockt nice rus, love it!!!!
Citera
2013-05-19, 18:32
Medlem
Cealooths avatar
Citat:
Tack för svaren.
Då är det alltså dödlig överdos vid rövpanna och tuggandet?

Är det inte lite väl små bitar att ha under läppen, själva plåstret är ju 3-4 cm så nån enstaka mm låter väldigt lite? Vågar inte börja röka dom än för har ingen erfarenhet av det och vill inte typ slösa bort ifall jag skulle göra fel.

Sist klippte jag som sagt ett plåster i 4 lika stora bitar och tuggade en bit åt gången. Funkade skitbra, lite för bra tom. när jag "däckade" innan jag ens hann tugga klart, sen spydde jag på 2-3 av 4 bitar. Tjockt nice rus, love it!!!!

Nej de är inte lite Fentanyl är 100-1000 gånger starkare än heroin och morfin...
det behövs väldigt lite! och de är definitivt bättre o ta för lite än för mycket
Börja med rekomendationerna du har fått här o se om de blir lagom annars så tar du lite mer o testar dej långsamt fram!
Citera
2013-05-19, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cealooth
Nej de är inte lite Fentanyl är 100-1000 gånger starkare än heroin och morfin...
det behövs väldigt lite! och de är definitivt bättre o ta för lite än för mycket
Börja med rekomendationerna du har fått här o se om de blir lagom annars så tar du lite mer o testar dej långsamt fram!

Haha okok. Jag skall testa ha under läppen om 3-4 dagar när jag har möjlighet att handla nya plåster.
Citera
2013-05-20, 00:17
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naruto
Jahapp, nu har man tagit fentanyl-oskulden..

Rökte en pyttedos i vaporiser, helvete vad bra man mådde, alldeles för bra!

Never again, hehe
Vad har du för erfarenhet av andra opiater? För jag blir inte så sjukt euforisk av bara fentanyl, snarare helt ångestfri (vilket såklart ibland kan vara jävligt härligt det också).
Citera
2013-05-20, 15:35
Medlem
narutos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad har du för erfarenhet av andra opiater? För jag blir inte så sjukt euforisk av bara fentanyl, snarare helt ångestfri (vilket såklart ibland kan vara jävligt härligt det också).

Det jag testat innan är subutex, oxycontin, kodein & tramadol.

Händer några gånger om året bara, tramadol lite oftare (favorit )

Rökte som sagt i vaporizer, höll det inne så länge jag kunde & blåste ut.
Blev helt underbart avslappnad, varm & mysig i hela kroppen, satt med världens flin och nästan svävade fram, haha

Gött men kort rus, kände suget efter lite mera ganska snabbt..

Aja nu har man testat iaf.
Citera
2013-05-20, 16:11
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Det jag testat innan är subutex, oxycontin, kodein & tramadol.

Händer några gånger om året bara, tramadol lite oftare (favorit )

Rökte som sagt i vaporizer, höll det inne så länge jag kunde & blåste ut.
Blev helt underbart avslappnad, varm & mysig i hela kroppen, satt med världens flin och nästan svävade fram, haha

Gött men kort rus, kände suget efter lite mera ganska snabbt..

Aja nu har man testat iaf.
Antar att du tagit de övriga oralt? För i så fall kan jag förstå att du tycker röka fentanyl är ett stort steg uppåt!

Annars tycker jag oxy ger härligare eufori IV men fentanyl är riktigt jävla härligt det också. Fast jag tycker fentanyl har lite för kort halveringstid, jag hann smälla i mig 10 mg på en dag senaste gången. Den dagen gick alldeles för fort...
Citera
2013-05-20, 16:44
Medlem
narutos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Antar att du tagit de övriga oralt?

Knaprat & snortat ja, har aldrig och kommer aldrig ta något IV
Citera
2013-05-20, 17:32
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Knaprat & snortat ja, har aldrig och kommer aldrig ta något IV
Prova att röka oxy så ska du se på eufori om du nu inte klarar av IV. Ger bättre eufori än fentanyl enligt mig och så slår det såklart snabbare om du röker det jämfört med att knapra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in