Flashback bygger pepparkakshus!
2013-09-20, 00:21
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galaxy100
Tony Vandalen Olsson (Karl Värme) skrev 16 juli "Skönt med frihet!!! " på sin facebook...

https://www.facebook.com/tony.v.olsson

Citera
2013-11-12, 17:01
Medlem
Quarrels avatar
Efterlyst tar upp fallet: https://www.facebook.com/EfterlystTV...52084075877214
TV3 i morgon kl 21:00
Citera
2013-11-13, 21:26
Medlem
En har alltså sluppit straff, är det Tony då eller?..

Varför? Varför mördade dom honom? Någon som vet?
Citera
2013-11-13, 23:24
Medlem
Luspankens avatar
Har inte läst denna tråd så mycket men såg detta nyss på Efterlyst och har läst lite om det på andra sidor. Är den där Simon gripen?

Han ser så sjukt kaxig ut på bilden, usch vilket avskum
Citera
2013-11-13, 23:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luspanken
Har inte läst denna tråd så mycket men såg detta nyss på Efterlyst och har läst lite om det på andra sidor. Är den där Simon gripen?

Det framgick av Efterlyst som du tittade på nyss att han fortfarande är på fri fot.
Citera
2013-11-14, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luspanken

Det finns en tråd på Brott o brottsbekämpning om honom: https://www.flashback.org/t2107170.
Citera
2013-12-03, 21:25
Medlem
MrsDiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Det finns en tråd på Brott o brottsbekämpning om honom: https://www.flashback.org/t2107170.

I och med att han fortfarande är på fri fot vill jag uppmana folk att gå in på tråden som jag citerar.
Citera
2013-12-04, 18:47
Medlem
Kan någon upplysa om vem denne Joakim Karlsson var i relation till gärningsmännen? Meningsmotståndare?
Citera
2013-12-04, 20:53
Medlem
HerrVesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasp101
Kan någon upplysa om vem denne Joakim Karlsson var i relation till gärningsmännen? Meningsmotståndare?
Offret var en ökänd kriminell narkoman med aggressivitetsproblem. Han kände dock inte sina banemän utan de stötte på varandra av en slump och som det gärna går när testosteronstinna bråkstakar möts så utmynnade det i slagsmål med dödlig utgång.
Citera
2014-01-25, 00:31
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrVessla
Offret var en ökänd kriminell narkoman med aggressivitetsproblem. Han kände dock inte sina banemän utan de stötte på varandra av en slump och som det gärna går när testosteronstinna bråkstakar möts så utmynnade det i slagsmål med dödlig utgång.
Dina slutsatser är felaktiga lilla vesslan offret var inte dömd för något nämnvärt brott och om du vill jämföra Cannabis med herion så varsågod .
Det olustliga är att du svartmålar den döde medans kallar några mördare för " Bråkstakare"
Citera
2014-01-25, 02:01
Medlem
HerrVesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Dina slutsatser är felaktiga lilla vesslan offret var inte dömd för något nämnvärt brott och om du vill jämföra Cannabis med herion så varsågod .
Det olustliga är att du svartmålar den döde medans kallar några mördare för " Bråkstakare"
Offret var dömd flera gånger för brott, allt ifrån stölder, snatterier, hot och andra småbrott. En vad man i polissvenska kallar för källarpundare. Det är fakta och inte svartmålning. Jag är en stark motståndare till det oerhört svenska och korkade fenomenet att man inte får säga något negativt om en död och då särskilt inte en mördad. En spade är dock en spade och en gris är en gris även om man sätter en frack på den!

Och för att du inte ska ges möjlighet till mer trams: Nej, jag tycker inte att det var rätt att han blev dödad. Däremot är jag också realist och inser att det inte var vem som helst som blev dödad utan det var en olycklig kombination av aggressiva typer där offret drog det kortaste strået. Det hade lika gärna kunnat vara tvärtom.

Dessutom undrar jag vad du har för belägg för att påstå att det var flera mördare, såvitt utrett är det väl bara en som hållit i mordvapnet?
Citera
2014-01-25, 16:58
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrVessla
Offret var dömd flera gånger för brott, allt ifrån stölder, snatterier, hot och andra småbrott. En vad man i polissvenska kallar för källarpundare. Det är fakta och inte svartmålning. Jag är en stark motståndare till det oerhört svenska och korkade fenomenet att man inte får säga något negativt om en död och då särskilt inte en mördad. En spade är dock en spade och en gris är en gris även om man sätter en frack på den!

Och för att du inte ska ges möjlighet till mer trams: Nej, jag tycker inte att det var rätt att han blev dödad. Däremot är jag också realist och inser att det inte var vem som helst som blev dödad utan det var en olycklig kombination av aggressiva typer där offret drog det kortaste strået. Det hade lika gärna kunnat vara tvärtom.

Dessutom undrar jag vad du har för belägg för att påstå att det var flera mördare, såvitt utrett är det väl bara en som hållit i mordvapnet?
Egentligen har det ingen större betydelse hur digert offrets brottsregister var i detta fall . Då detta varit till syns helt oprovecerat . Källarpundare möjligtvis på din länsmansvenska ja . Hade det varit rentav en uppgörelse hade jag nog inte ens reagerat . Hur vet du att JK var en aggressiv filur? Känner flera runt om honom som uppger tvärtom . Vore intressant och veta vad du bygger detta på?
Det var förvisso en som högg honom ja det vet vi alla . Trots det fanns två medgärnigsmän som var ytterst inblandade i mordet .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in