Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-22, 01:55
  #1
Medlem
Purpleswags avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15485456.ab

2 GM
BO runt 20 år



Någon som sett/hört något?
__________________
Senast redigerad av Purpleswag 2012-09-22 kl. 02:00.
Citera
2012-09-22, 02:18
  #2
Medlem
Finns övervakningsfilm på hela händelsen, men skulle väl tydligen inte synas jättebrabra vad det var för gärningsmän. Kom bakifrån och högg ner BO som tydligen är runt 16(?) sen minst tre sparkar i huvudet.
Citera
2012-09-22, 02:40
  #3
Medlem
KingRats avatar
Någon som har någon aning vem offret är?
Citera
2012-09-22, 02:47
  #4
Medlem
Övervakningsfilmen är från den närliggande bankomaten eller finns det fler kameror?

I övrigt så är det här endast 10 - 40 meter ifrån Vallentuna centrums 2 krogar.
Citera
2012-09-22, 03:17
  #5
Medlem
avveliciouss avatar
Också nyfiken, vaknade utav att helikoptern drog förbi. Har mina teorier. Återstår att se vem eller vilka som ligger bakom.
Citera
2012-09-22, 04:11
  #6
Medlem
Enligt Aftonbladet skall BO vara 22 år gammal, och vad jag erfar heter han Joakim. Har dock inte tillräckligt säkra uppgifter för att gå ut med efternamn.
Citera
2012-09-22, 04:32
  #7
Medlem
Trance_Nations avatar
Åkte precis förbi och pratade med polisen, Det enda dom kunde säga var det vi redan vet. Knivskuren man vid midnatt.
Dom börjar röjja upp och åker därifrån nu.
Citera
2012-09-22, 04:50
  #8
Medlem
LiquidSwordss avatar
Så vem blev huggen? Jävla vallentuna, riktigt bottenskrap.
Citera
2012-09-22, 07:46
  #9
Medlem
Vid kvart i tolv kom larmet till polisen om en knivskadad person på Tuna torg. Väl på platsen visade det sig att det i själva verket var skottskador.

En 22-årig man sköts med flera skott på öppen gata i Vallentuna på natten till lördagen. Två gärningsmän på fri fot misstänks för mordförsök.


http://www.dn.se/sthlm/skottskadad-man-i-vallentuna
Citera
2012-09-22, 08:16
  #10
Medlem
DrSpankels avatar
Tråkigt att just Vallentuna ska bli såhär. Växte upp där och hade en riktigt bra barndom/tonår.

Att moppeungdomarna viftar med kniv utanför Pressbyrån eller gymnasiet har man ju hört om men detta låter lite värre. Har dock en känsla av att varken gm eller bo är någon man behöver tycka synd om. Jävla drägg som hänger i centrum om nätterna.
Citera
2012-09-22, 08:31
  #11
Medlem
Intressant.
Igår vid ganska prick 00.00 sprang en snubbe förbi utanför mitt hus. Jag hade just släppt ut katterna på balkongen och stog i dörröppningen för att få lite syre i mej när jag hör någon komma springandes. Det lät väldigt underligt, tunga steg eller något sånt, antingen onykter eller skadad. Jag stog kvar och efter några sekunder ser jag honom, och hör honom, han springer och svär oavbrutet. Jag hör "satansjävlahelveteskit" typ i en enda lång återkommande ramsa.

Min tanke som slog mej då var "jaha och vad har han gjort då", han var mycket mycket upprörd.

Omöjligt att avgöra ålder eller utseende, alldeles för dunkel belysning. Men mörkt klädd, luv-tröja, kanske keps under luvan. Skorna såg nya ut, jumpadojjor, vita, det nästan lös om dom. Över medellängd skulle jag tro, alla gånger 180-190 cm. Smal,möjligen på gränsen till spinkig. Han sprang neråt Västanberga i Vallentuna, jag såg honom nån minut senare långt nere på Ekebyvägen så antingen sprang han till Västanberga eller Nyby eller omkringliggande områden. Västanberga är dock troligt med tanke på hur mycket skit som bor där.

Nu kan det här lika gärna vara en snubbe som varit hemma hos sin tjej i Norrgården och han blivit dumpad av henne eller något liknande men jag fick en otrevlig vibb av det hela så det fastnade i mitt sinne.

Så om övervakningsfilmen visar någon lite längre lirare med väldigt vita skor kanske polisen ska söka runt Västanberga med omnejd efter gärningsmannen.
Citera
2012-09-22, 09:16
  #12
Medlem
Spreztozcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufflix
Enligt Aftonbladet skall BO vara 22 år gammal, och vad jag erfar heter han Joakim. Har dock inte tillräckligt säkra uppgifter för att gå ut med efternamn.

Är det någon som vet efternamn på BO? Har en skrämmande tanke att det är en bekant till mig.

Vad har Vallentuna blivit för jävla tillhåll förresten..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback