2013-03-21, 19:34
Medlem
DoktorEbbas avatar
Simon Arnamo är internationellt efterlyst för mord.
Fallet har varit med i TV3s Efterlyst bland annat.

Nu tycker jag att alla vi spioner, hackers, nyfikna människor och snokare går samman här på fb går samman och hjälper polisen att fånga Simon Arnamo.

Fria tider har en bild på det lilla livet;
http://www.friatider.se/18-aring-dom...oakim-karlsson

NU KÖR VI!
Citera
2013-03-21, 19:36
Medlem
Blefss avatar
Jag tror Thailand som alla andra kriminella.

Typ exemplet är ju bärbaronen från Norrland
Citera
2013-03-21, 20:05
Medlem
TommyTurbos avatar
Imponerande ändå att killen lyckats hålla sig undan. Ytterst få etniska svenskar* som klarar detta och de som gör det har ofta starka ekonomiska resurser och ett kraftfullt nätverk.

Inget talar för att den här killen har ekonomiska resurser eller kraftfullt nätverk därför är jag mer benägen åt att han trycker i någon stuga någonstans, sedan om det är i norden eller Sverige låter jag vara osagt. Oavsett vilket kräver det en stor mental styrka att gömma sig utan ekonomiska resurser och ett bra nätverk. Han är ju dessutom mycket ung.

* = Invandrare har mycket lättare att gömma sig, de sticker oftast tillbaka till hemlandet där de dessutom har medborgarskap så de kan inte lämnas ut och lokala myndigheterna är ovilliga att samarbeta. Utöver detta behärskar de det lokala språket, är de dessutom araber så har de många länder att välja på att gömma sig.
Senast redigerad av TommyTurbo 2013-03-21 kl. 20:10.
Citera
2013-03-23, 11:52
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Någon nasse sitter väl och har gömt hen någonstans i Sverige. Tvekar på att det finns pengar för något annat alternativ.
Citera
2013-03-23, 14:56
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Någon nasse sitter väl och har gömt hen någonstans i Sverige. Tvekar på att det finns pengar för något annat alternativ.

HEN?

Vi är alla medvetna om att det är en han.

Ont: Tror att han lika väl kan vara någonstans i Europa som i Thailand. Ska bli oerhört intressant att veta vad han gjort under tiden han varit borta. Tyvärr är boktiteln "Jag är wanted" redan skapad om jag inte minns fel.
Citera
2013-03-27, 21:31
Medlem
DoktorEbbas avatar
Någon som kan lägga upp lite bilder på pojkspolingen?
Så att det blir lättare för folk att känna igen honom och således tipsa polisen.
Citera
2013-03-27, 21:43
Medlem
Nu var supernollan med i Efterlyst. Ganska härligt uttalande av Polisen att de kommer att jaga honom resten av hans liv. Även om han klarar ett, två eller tre år på lite pengar i Thailand så kommer han hem och får skaka galler till slut.

http://www.tv3.se/efterlyst/efterlys...-f%C3%B6r-mord
Citera
2013-03-27, 22:10
Medlem
Wronskianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo
Imponerande ändå att killen lyckats hålla sig undan. Ytterst få etniska svenskar* som klarar detta och de som gör det har ofta starka ekonomiska resurser och ett kraftfullt nätverk.

Inget talar för att den här killen har ekonomiska resurser eller kraftfullt nätverk därför är jag mer benägen åt att han trycker i någon stuga någonstans, sedan om det är i norden eller Sverige låter jag vara osagt. Oavsett vilket kräver det en stor mental styrka att gömma sig utan ekonomiska resurser och ett bra nätverk. Han är ju dessutom mycket ung.

* = Invandrare har mycket lättare att gömma sig, de sticker oftast tillbaka till hemlandet där de dessutom har medborgarskap så de kan inte lämnas ut och lokala myndigheterna är ovilliga att samarbeta. Utöver detta behärskar de det lokala språket, är de dessutom araber så har de många länder att välja på att gömma sig.

Även jag är imponerad av hur han hanterat situationen. Han såg sig på efterlyst, tog ut pengar, drog utomlands och har lyckats hålla sig gömd ett tag.. Trodde inte det var möjligt för en 18-åring.

Någon måtta på hyllningarna får det dock vara, han lär åka fast inom högst ett par månader. Skulle inte vara helt otroligt om han överlämnar sig till polisen.
Citera
2013-03-27, 22:17
Medlem
Han var tydligen med i svenska motstånsrörelsen. Sök lite på hans namn så hittar man rätt skeva inlägg där de inte tror att han är skyldig osv. Lillgrabben Simon Arnamo kommer garanterat krypande till sist tillbaka till faderslandet
Citera
2013-03-27, 22:22
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wronskianen
Även jag är imponerad av hur han hanterat situationen. Han såg sig på efterlyst, tog ut pengar, drog utomlands och har lyckats hålla sig gömd ett tag.. Trodde inte det var möjligt för en 18-åring.

Någon måtta på hyllningarna får det dock vara, han lär åka fast inom högst ett par månader. Skulle inte vara helt otroligt om han överlämnar sig till polisen.

Måste hålla med om att han skötte sin smitning ganska fint, men samtidigt måste jag påpeka att ingen vet om han är utomlands, norden eller sverige.

Polisen måste ha kollat hans pass för utrikesresor, så antingen har han tagit någon båt mot estland och därifrån tagit sig vidare eller så trycker han som sagt i någon stuga i norrland.

Med tanke på att han var med i en nazistisk grupp så kan de leda till en del kontakter både här och där inom nätverket som nog är villiga att hjälpa honom. Men spekulationer är detta självklart.

Har han tur så håller han sig borta, men det tror jag inte han kan länge då han är internationellt efterlyst, ett misstag i ett land eller bara en rutinkontroll av polis skulle kunna förstöra hans försvinnande, men men..
Citera
2013-03-27, 23:14
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Fler bilder är nog nödvändigt. Som det är nu skulle han kunna bo granne med mig utan att jag fattar något. Lägg till fem kilo, skägg och en klädstil man inte skulle associera honom med så sitter han säkert.

Har han några kända tatueringar? Finns det andra fakta som skulle kunna identifiera honom? Vart har han far och mor? Inte helt otroligt att han på något vis någon gång är i kontakt med dom, kanske till och med träffar dom irl.
Citera
2013-03-27, 23:57
Bannlyst
Tror han åkt utomlands faktiskt, tar ut pengar så han kan betala resan och leva loppan i något annat land
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in