Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-10-20, 18:18
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
Du kan alltid konvertera dig till Jude.
Du kan alltid integrera dig som Japan.

/ Winston D Thackeray
Nej det kan du aldrig göra, förstår Du aldrig någonsin kommer en japan se dig som en japan, aldrig.

EDIT: Varför ser israeler ner på svarta judar då?
Senast redigerad av vonmanstein 2012-10-20 kl. 18:23.
Citera
2012-10-20, 18:21
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
Splitting words.. Men wise gentleman har rätt. Svensk innebär naturligt accepterad som svensk. Av Svensk härkomst däremot är att man är av en viss ras.
Varför kan alla bli svenskar men ingen kan bli japan?
Citera
2012-10-20, 18:23
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Splitting words.. Men wise gentleman har rätt. Svensk innebär naturligt accepterad som svensk. Av Svensk härkomst däremot är att man är av en viss ras.
SD talar aldrig om någon separat "svenskhet av härkomst" och definitivt inte som någon "ras".

De talar om svenskhet som värderingar enkom.

inte ställer upp på detta synsätt på svenskhet
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-10-20 kl. 18:26.
Citera
2012-10-20, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Nej det kan du aldrig göra, förstår Du aldrig någonsin kommer en japan se dig som en japan, aldrig.

EDIT: Varför ser israeler ner på svarta judar då?

Jag talar om Japan. Inte etnisk japan.

Det har jag ingen aning om.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-20, 18:31
Medlem
Autochthons avatar
Citat:

Jo, men nu leker ju du också med ord. Alla kan bli svenskar, dock icke "av svensk härkomst" - d.v.s. dessa svenskar tillhör inte den etnicitet som vi förr betecknade med just ordet svensk.

Det var en gång en "svensk", en svensk, en svensk-svensk, och så Bellman...
Citera
2012-10-20, 18:31
Bannlyst
Sådan jävla löjlig pseudodebatt ni håller på med att man blir alldeles matt.
"Öhh, en kannibalneger från Kongo kan bli svensk, men han kan aldrig bli etnisk svensk, för det har Jimmie Åkesson sagt".

Vem fan bryr sig? Sverige ska bebos av vita svenskar som delar samma genetik, blodslinjer och historia som vi, precis som det alltid har gjort. Vi ska varken ha neger-svenskar, arab-svenskar eller kines-svenskar i det här landet, diskussionen blir således fullkomligt ointressant.
Tycker ni att mångkultur och "assimilerade negrer" är så jävla kul så kan ni väl flytta till en förort i Brasilien eller USA ett par månader och komma tillbaka sedan.

Jag kan inte för mitt liv förstå varför det är så vansinnigt viktigt att inkludera främmande folkslag från andra sidan jorden i vår svenskhet. Vad är vitsen liksom? Vad för gott kan någonsin komma ut av det?
Citera
2012-10-20, 18:44
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Jag talar om Japan. Inte etnisk japan.

Det har jag ingen aning om.

/ Winston D Thackeray
Ja men är du ingen etnisk japan så är du ingen japan
Citera
2012-10-20, 18:47
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Sådan jävla löjlig pseudodebatt ni håller på med att man blir alldeles matt.
"Öhh, en kannibalneger från Kongo kan bli svensk, men han kan aldrig bli etnisk svensk, för det har Jimmie Åkesson sagt".

Vem fan bryr sig? Sverige ska bebos av vita svenskar som delar samma genetik, blodslinjer och historia som vi, precis som det alltid har gjort. Vi ska varken ha neger-svenskar, arab-svenskar eller kines-svenskar i det här landet, diskussionen blir således fullkomligt ointressant.
Tycker ni att mångkultur och "assimilerade negrer" är så jävla kul så kan ni väl flytta till en förort i Brasilien eller USA ett par månader och komma tillbaka sedan.

Jag kan inte för mitt liv förstå varför det är så vansinnigt viktigt att inkludera främmande folkslag från andra sidan jorden i vår svenskhet. Vad är vitsen liksom? Vad för gott kan någonsin komma ut av det?
Hur ser SvP på rashybrider?
Citera
2012-10-20, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ja men är du ingen etnisk japan så är du ingen japan

Vad är etnisk japan då?

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-20, 19:30
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Vad är etnisk japan då?

/ Winston D Thackeray

Jag tycker du kränker Japaner när du skriver med litet j! Anser du att Svenskarna är så mycket bättre?
Citera
2012-10-20, 19:43
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Hur ser SvP på rashybrider?

Positivt. De ämnar blanda ut svenskar med ostasiater för att öka svenskarnas IQ. Det står klart och tydligt i partiprogrammet.
Citera
2012-10-20, 19:46
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Varför kan alla bli svenskar men ingen kan bli japan?

Det är svårare att bli japan för att de har en tradition av obefintlig utomasiatisk arbetskraftinvandring + att Sveriges kultur är ljusår ifrån Japansk. Svårt, kanske omöjligt. Men en kines t.ex. skulle nog kunna bli japan utan större problem (precis som en finne kan bli svensk ganska enkelt).

Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
SD talar aldrig om någon separat "svenskhet av härkomst" och definitivt inte som någon "ras".

De talar om svenskhet som värderingar enkom.

inte ställer upp på detta synsätt på svenskhet

Right.. Så de definierar svenskar likadant som mig. Villkoret för svenskhet är ganska enkelt: att bli accepterad som svensk av en majoritet av svenskarna (utan några som helst "anti-fördomstänkande" eller diverse självhjärntvättningar från respektive svensk som "röstar" om kandidaten är svensk eller inte). Jag pratar självklart om ett abstrakt test, inte ett verkligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Autochthon
Jo, men nu leker ju du också med ord. Alla kan bli svenskar, dock icke "av svensk härkomst" - d.v.s. dessa svenskar tillhör inte den etnicitet som vi förr betecknade med just ordet svensk.

Det var en gång en "svensk", en svensk, en svensk-svensk, och så Bellman...

Mm.. alltså. Det är som sagt "splitting words". Jag pratar lite mer exakt om svensk identitet. Ta t.ex. negern i detta youtube-klipp. Han tror han är norrman, men lägg märke till hans kroppspråk, hans sätt att uttrycka sig hans sätt att tänka etc. Trots att han kan norska rätt bra så är han så uppenbart en somalie (och har inte fått jobb på 15 år i Norge som konsekvens). Denna person skulle inte klassas som norsk med SDs definition (eller min).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in