Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-09-22, 01:49
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du har rätt, de fick 681 röster. 181 fler än 500.

Sverigedemokraterna fick 339 610 röster. Idag ligger de på en opinionsnivå som motsvarar 500 000 röster eller fler.

Vad ska vi diskutera?

Ja, vad ska vi diskutera? Storleken på ett parti (i sådana fall är väl Socialdemokraterna de stora vinnarna) eller partiernas förslag på lösningar för att 1) säkra svenskarnas etniska integritet och överlevnad, och 2) säkra nationalstatens fortlevnad? I sådana fall är SvP naturligtvis det enda rimliga alternativet.

Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
SvP naturligtvis, idioterna i SD kommer aldrig att vilja genomföra de förändringar som krävs för att rädda det här landet. Trots vågmästarställning så har inte Sd lyckats åstadkomma något av värde under sin tid i riksdagen och man kryper hela tiden närmare de övriga partierna i sjuklövern. Hur kan man allvarligt tro att det här partiet ska kunna åstadkomma något?

En vis man har talat.
Citera
2012-09-22, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Ja vad ska man rösta?

Rösta taktiskt på SD eller rösta via hjärtat på SVP?

Hur tänker ni?

SD kommer jag rösta. Nu eller aldrig!
SvP kommer ALDRIG komma in i riksdagen. Aldrig!!!!!!!!!!!
Glöm det!!!! SvP är lika lyckade som kommunisterna. Dom kommer ALDRIG få igenom sina förslag då de är för extrema.

SD 2014 är det som gäller! Rösta gärna på Gustav Kasselstrand!!!

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-09-22, 02:10
Medlem
ReinsDyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
Glöm det!!!! SvP är lika lyckade som kommunisterna. Dom kommer ALDRIG få igenom sina förslag då de är för extrema.

SD 2014 är det som gäller! Rösta gärna på Gustav Kasselstrand!!!

/ Winston D Thackeray

Jag skulle nog vara försiktig med att säga att SvP aldrig kommer in i riksdagen. Folk sade ju precis samma sak om SD för några år sedan. Jag var själv en av dom som aldrig trodde SD skulle komma in. Men vad hände 2010? Jo SD kom in. Så att SvP inte skulle komma in är nog att snacka lite i nattmössan. Allt eftersom den förda politiken förstör Sverige så kommer folk att radikaliseras och söka sig till extremare partier som SvP.
Citera
2012-09-22, 02:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReinsDyr
Jag skulle nog vara försiktig med att säga att SvP aldrig kommer in i riksdagen. Folk sade ju precis samma sak om SD för några år sedan. Jag var själv en av dom som aldrig trodde SD skulle komma in. Men vad hände 2010? Jo SD kom in. Så att SvP inte skulle komma in är nog att snacka lite i nattmössan. Allt eftersom den förda politiken förstör Sverige så kommer folk att radikaliseras och söka sig till extremare partier som SvP.

Inte konstigt. Vad gjorde SD för uttalanden, politik för många år sedan?
Jag är ingen motståndare till SvP. Men att överväga sin röst till SvP för att kasta ut alla invandrare kommer aldrig hända.

Om SvP ska komma in så måste dom byta politik så den mer anpassad efter vad folket tycker. Visst, den kommer bli lik som SD då.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-09-22, 02:23
Medlem
ReinsDyrs avatar
Citat:
Inte konstigt. Vad gjorde SD för uttalanden, politik för många år sedan?
Jag är ingen motståndare till SvP. Men att överväga sin röst till SvP för att kasta ut alla invandrare kommer aldrig hända.

Om SvP ska komma in så måste dom byta politik så den mer anpassad efter vad folket tycker. Visst, den kommer bli lik som SD då.

/ Winston D Thackeray

Ge det några år till med denna politiken så ska du nog se att SvP kommer in med sin hårda politik. Men jag tror att det ska krävas mycket innan det ska ske, men jag är helt övertygad om att det kommer ske en dag. För en dag så kommer folk att lessna på syltryggarna och dom som inte kan ta för sig i en debatt där dom helt enkelt hade kunnat segra. prakt exempel på det är gårdagens tv debatt mellan JÅ och Ullenmyt. Jå hade kunnat sänka myten flera gånger om, om han bara hade haft lite stake.

ursäkta om det blev ett rörigt inlägg men är man trött så är man
Citera
2012-09-22, 02:26
Medlem
different_trips avatar
SD

Har inget problem med invandrare, men politiken som förs nu är helt av banan.
Citera
2012-09-22, 02:45
Medlem
MrBams avatar
Som jag ser det så finns det bara 1 parti som står upp förr oss svenskar, och det faller mig helt naturligt att rösta på dom. SvP 2014.
Citera
2012-09-22, 02:46
Medlem
murasakis avatar
Självklart SD.

Tänk efter!! Att lägga en röst på SvP är en bortkastad röst då de kommer att hamna under 4% spärren.
Sverige kommer aldrig att överleva om man ska vänta på att SvP ska ha hunnit växa sig stora och verkligen kunna påverka nått. Under den tiden kommer Reinfeldt & CO. hinna förstöra detta land helt och hållet.
Rösta taktiskt, SD är de enda som faktiskt kan påverka dagens politik vare sig du tycker de är mesiga eller ej så gynnar det Sverige mer om du röstar på dem än om du skulle lägga en bortkastad röst på SvP.
Senast redigerad av murasaki 2012-09-22 kl. 02:53.
Citera
2012-09-22, 02:51
Medlem
Judeschweins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Ja, demokrati innebär att varje individ har rätt att säga sin mening, vare sig det är genom att rösta eller att på något annat sätt delta i samhällsdebatten.

Det enda demokrati innebär är att 50%+1 av befolkningen skall ha moralisk rätt att kränka folks rättigheter. Det är allt. Alla har inte rätt att säga sin åsikt alls idag, folk har hamnat i fängelse för hänvisa till att det faktiskt råkar finnas rasskillnader och att man har ifrågasatt antalet döda judar under förintelsen bara för att ta några exempel.
Senast redigerad av Judeschwein 2012-09-22 kl. 02:54.
Citera
2012-09-22, 03:02
Medlem
Judeschweins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
SD

Har inget problem med invandrare, men politiken som förs nu är helt av banan.

Undrar just varför så många är noga med att understryka att man verkligen inte, gud förbjude, inte skulle ha några som helst problem med invandrare. Varför inte bara säga att man ser SD som ett bättre alternativ? Sen kan du väl förklara varför, blir som mer av en diskussion då.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBam
Som jag ser det så finns det bara 1 parti som står upp förr oss svenskar, och det faller mig helt naturligt att rösta på dom. SvP 2014.

Detsamma gäller dig. Du får ju gärna förklara varför du bara ser att just SvP är de som står upp för svenskarna?
Citera
2012-09-22, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Det här landet behöver visserligen ta tillbaka sin demokratiska rätt att tycka och tänka om Sveriges invandringspolitik

Alltså ska sinnessjuka kulturmarxister och genushäxor få ha inflytande över invandringspolitiken och få chans att förgöra det här landet igen menar du, då de även tillhör den demokratiska massan? Fatta att demokrati inte alltid innebär de rätta och bästa resultaten. Folk är giriga dumma och enfaldiga som skulle hugga ner vartenda träd och fiska upp varenda fisk om dom så fick bestämma över det( vilket är precis det som håller på att hända)

Citat:
oavsett vad det står i marxisternas manifest. Däremot tjänar Sverige INGENTING på att ha totalitära och kollektivistiska idioter vid makten (nazister, kommunister och fascister).
Kollektivism har historiskt sett ALDRIG resulterat i frihet och demokrati för människor, vilket bör vara grunden för ett modernt samhälle.

Jävla snömos. Frihet för den ene är förtryck för den andre. Vill vi leva i ett fungerbart samhälle(vilket är just det som har visat sig vara bäst för människan) måste individen lägga sina perverterade begår åt sidan och offra sig för kollektivet. Ett 'modernt' samhälle är precis vad som satt oss i denna situation. Dårar som inte fattar ett skit utav världen får bestämma att det ska välla in patraskfolk från andra sidan jordklotet med sina tribalistiska klanmentaliteter mot nordbons genetisk betingade sekulära individualism och konkurrera ut oss i vårat eget land. Vad är frihet för mona sahlin? Jo att importera fan o hans moster rakt in i ditt vardagsrum. Och du ger henne makten att få inflytande över det.
Senast redigerad av Krigsris 2012-09-22 kl. 03:05.
Citera
2012-09-22, 03:05
Medlem
Citat:

Vad som definierar ett parti som extremt är givetvis tiderna de verkar i. Tror du inte att ju extremare tiderna blir desto mer normala folk kommer se SvP som? Så är det med allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in