Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-09-22, 03:06
Medlem
MrBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judeschwein
Detsamma gäller dig. Du får ju gärna förklara varför du bara ser att just SvP är de som står upp för svenskarna?
Vad ska SD göra rent konkrent? Vad ska dom göra för mitt fosterland, mina barn, min pappa, min fru osv? Svartskallarna ska ut. Annars kan vi se Sverige falla bit för bit som de redan gör.
Citera
2012-09-22, 03:14
Medlem
HasseBanans avatar
Den som inte är pursvensk ska inte rösta på SvP. SvP är ett parti endast för blonda och blåögda judehatare. SD är ett parti för alla som kraftigt vill begränsa invandringen och förbjuda Islam som religion i Sverige, vilket alla gånger är ett vettigare alternativ.
Citera
2012-09-22, 03:16
Medlem
MrBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Den som inte är pursvensk ska inte rösta på SvP. SvP är ett parti endast för blonda och blåögda judehatare. SD är ett parti för alla som kraftigt vill begränsa invandringen och förbjuda Islam som religion i Sverige, vilket alla gånger är ett vettigare alternativ.
SD är ett parti för dom som vill se Sverige falla lite saktare.
Citera
2012-09-22, 03:24
Medlem
Kommer nog proteströsta på SvP i kommunvalet och SD i riksdagsvalet. Ingen av partierna representerar mina åsikter men är förbannat trött på invandringspolitiken i detta land. Jag vill leva i ett fritt tryggt land med mina landsmän där det är låga skatter och minimalt statligt förtryck. Jag skulle vilja se ett typ "nationalliberalt" parti, ett parti för svenskar och frihet. Någon som kan rekommendera ett dylikt alternativ? Förstår inte varför alla "anti-invandring"-partier alltid ska luta åt vänster :/
Citera
2012-09-22, 03:25
Medlem
Nord88s avatar
SvP. Gäller främst att visa att vi finns där och visa att vi växer och om partier som i vanligt folks ögon ses som väldigt extrema växer så hjälper det också till att normalisera invandringskritiken ännu mer.
Citera
2012-09-22, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBam
SD är ett parti för dom som vill se Sverige falla lite saktare.
Precis, utöver det så är SD positivt till icke-muslimska invandrare och icke-muslimsk invandring, som ska fortgå men i lägre omfattning. Egentligen helt odugligt för att bevara Sverige svenskt. Vi behöver deportering, inte införsel av ytterligare invandrare.

SD är i alla fall ett steg i rätt riktning, men fortfarande otillräckligt.
Citera
2012-09-22, 03:35
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Kommer nog proteströsta på SvP i kommunvalet och SD i riksdagsvalet. Ingen av partierna representerar mina åsikter men är förbannat trött på invandringspolitiken i detta land. Jag vill leva i ett fritt tryggt land med mina landsmän där det är låga skatter och minimalt statligt förtryck. Jag skulle vilja se ett typ "nationalliberalt" parti, ett parti för svenskar och frihet. Någon som kan rekommendera ett dylikt alternativ? Förstår inte varför alla "anti-invandring"-partier alltid ska luta åt vänster :/

Kul att det finns fler libertarianer som faktiskt inser att frihetliga idéer aldrig kommer att få genomslag i ett mångkulturellt samhälle med en enorm import av bidragsberoende valboskap. Jag är väl förmodligen den enda av SvPs medlemmar som har ett österrikiskt perspektiv på ekonomi.

Det känns lite konstigt att gå och dela ut flygblad för partiet när man avskyr det mesta som berör ekonomin i punktprogrammet, men det finns inget bättre alternativ i dagens läge för mig som nationallibertarian.
Senast redigerad av Nord88 2012-09-22 kl. 03:39.
Citera
2012-09-22, 03:37
Medlem
MrBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evighetsbanketten
Precis, utöver det så är SD positivt till icke-muslimska invandrare och icke-muslimsk invandring, som ska fortgå men i lägre omfattning. Egentligen helt odugligt för att bevara Sverige svenskt. Vi behöver deportering, inte införsel av ytterligare invandrare.

SD är i alla fall ett steg i rätt riktning, men fortfarande otillräckligt.
Kan inte kolla pappa i ögonen samtidigt som jag röster nåt annat än SvP, det går inte. Vill jag se pappa kvävas i spyor i eller se han få en värdig död efter alla miljoner han betlat i skatt? Enkelt.
Citera
2012-09-22, 03:39
Medlem
forest79s avatar
Det blir antagligen SvP för mig med eftersom de är det enda parti som har det som krävs.
Som så många redan har sagt, de kan endast bli starkare om fler röstar på dem!
Citera
2012-09-22, 03:49
Medlem
Säg att SD får regeringsmakten om några mandatperioder och då får som de vill: de sänker invandringen till 90% av den nuvarande nivån. Då har hundratusentals nya utomeuropeiska invandrare anlänt och fötts, kanske över en miljon mer än vi har idag. Fler kommer även då, bara i en lägre takt.

Vad gör nu SD med dem? De tror inte på repatriering. De vill göra svenskar av dem, vilket är lika fånigt som att säga att man kan bli en japan.

Negrerna i USA är amerikaner, men de fortsätter också vara negrer. De kan inte sluta vara negrer. Säger man det i SD så blir man utesluten, trots att brottsstatistiken är som den är i USA. Vill SD ha det som i USA?

Det går inte att assimilera människor som inte vill eller kan assimileras. Det kommer nog bli som i "kulturnationalistiska" USA - en mer restriktiv invandring, och ett ständigt flaggviftande, men ändå stora mängder icke-vita. De fortsätter våldta, råna och mörda vita människor trots att de är grundligt amerikaniserade. Redan nu är vita barn i minoritet bland nyfödda där: http://www.nytimes.com/2012/05/17/us/whites-account-for-under-half-of-births-in-us.html?pagewanted=all&_moc.semityn.www och om några decennier är vita i minoritet i hela befolkningen. Kommer USA vara ett trevligt land i framtiden, när det befolkas av negrer, latinamerikaner, kreoler och andra icke-vita? Kan ni ärligt säga det?

Här ges några argument för att rösta på SvP som alternativ till SD: http://www.svenskarnasparti.se/svp-sd/
Citera
2012-09-22, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Kul att det finns fler libertarianer som faktiskt inser att frihetliga idéer aldrig kommer att få genomslag i ett mångkulturellt samhälle med en enorm import av bidragsberoende valboskap. Jag är väl förmodligen den enda av SvPs medlemmar som har ett österrikiskt perspektiv på ekonomi.

Det känns lite konstigt att gå och dela ut flygblad för partiet när man avskyr det mesta som berör ekonomin i punktprogrammet, men det finns inget bättre alternativ i dagens läge för mig som nationallibertarian.
http://www.heretical.com/miscella/rcjoa3b.gif

Illustrerar din poäng rätt bra.
Citera
2012-09-22, 04:01
Medlem
JackBlacks avatar
Du röstar jag varken på SD eller SvP men en smart lösning vore att alla som ville rösta på SvP faktiskt röstade på SD som redan är inne i Riksdagen. Men samtidigt så skickar man in någon form av inofficiell röst till SvP så man kan bevaka stödet. Sen när SvP blivit tillräckligt stora den vägen så berättar man det och då röstar alla på SvP i nästa val och de kommer in i Riksdagen på direkten.

Jag stödjer inte SD eller SvP så detta är bara en idé som jag tänkt på i andra sammahang. Tex Miljöpartiet och Gröna partiet, där det senare inte har en massa flum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in