Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-10-08, 20:38
Medlem
trailblasers avatar
Jag har en fråga till er som håller på SVP.

Det är så att min barndomsvän har en svensk mamma och en iransk pappa. Skulle han få vara kvar i Sverige om SVP bestämde?
Citera
2012-10-08, 20:45
Bannlyst
Att lägga sin röst på SVP är att lägga sin röst på svartingen Reinfeldt och hans multikulturella Sverige.

Att lägga sin röst på SD är att visa att man vill ha till en förändring i invandringen. Sen krävs det tyvärr att 50.1% av de röstberättigade röstar på SD för att vi ska få till stånd en förändring, då vi i landet Sverige saknar etablerade partier som kan tänka sig att stödja SD i invandrarfrågor. I Danmark har de ju dess bättre andra partier som förstår det danska folkets vilja och därför samarbetar med Danskt Folkeparti.

Men i Sverige så finns det ju ingen chans att de tre mest invandrarvänliga partierna, moderaterna, centern och miljöpartiet skulle samarbeta med SD. Och även om socialdemokraterna och vänstern tog in mindre invandrare under deras tid vid makten så kommer inte heller de att samarbeta med SD. Då återstår Folkpartiet och Kristdemokraterna men inte ens dom skulle våga att samarbeta med SD trots att FP en gång i tiden under en mycket kort period nästan var för en mindre invandring. KD kanske skulle kunna luras med med löften om att få tillbaka kristna värderingar i landet, de vi förlorat med alla dessa år med muslimvännen och negerättlingen Reinfeldt vid makten.
Citera
2012-10-08, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag har en fråga till er som håller på SVP.

Det är så att min barndomsvän har en svensk mamma och en iransk pappa. Skulle han få vara kvar i Sverige om SVP bestämde?
Det finns inga uttalade riktlinjer om vad som ska hända med rasbastarder (som ju är den korrekta benämningen). Det som är klart är att endast människor av det västerländska genetiska arvet ska kunna uppbära svenskt medborgarskap.

Det finns en hel rad med lösningar som kan komma på fråga. Allt ifrån att din barndomsvän och de i liknande situation helt enkelt kan få stanna i Sverige så länge det rör sig om ett litet antal individer som inte utgör något hot mot det svenska folket och deras bevarande och överlevnad eller att de får stanna i landet fast under andra premisser än den pursvenska befolkningen. Andra lösningar som kan komma i fråga är förstås repatriering med tvång eller frivillig återvandring med incitament (morötter) till sådan.

Det finns med andra ord en hel hög med åtgärder som kan tänkas komma i fråga. Det är dock inget som man bör lägga fokus på i dagsläget. Istället bör fokus riktas mot de stora, övergripande och viktigare frågorna. Som att ta makten, avsätta förrädarna, stoppa invandringen och sparka ut de 1,5 miljoner främlingar (eller vad det nu är) som redan uppehåller sig här.

Tveksamma fall bör och ska bedömas individuellt av experter när den tiden kommer. På så vis får alla en rättvis bedömning och inte en bedömning som bygger på godtycklighet.
Citera
2012-10-08, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McIlroy
Att lägga sin röst på SVP är att lägga sin röst på svartingen Reinfeldt och hans multikulturella Sverige..
Tvärtom. Att lägga en röst på SvP är att markera att man inte tolererar skadligt och svenskfientligt trams som "assimilation" "invandringsbromsar" och "öppen svenskhet" och en markering för att man vill ha ett vitt och svenskt Sverige som bebos och styrs av svenskar.

Det är ingen som tror att vi kommer komma in i riksdagen 2014, det är ingen som förväntar sig något sådant helt enkelt eftersom det inte kommer att hända. Men på sikt kan Svenskarnas Parti och den radikala nationalismen bli en maktfaktor och en folkrörelse i Sverige - och det är idag som vi bygger grunden.
Citera
2012-10-08, 20:58
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Att lägga sin röst på SVP är att lägga sin röst på svartingen Reinfeldt och hans multikulturella Sverige.

Att lägga sin röst på SD är att visa att man vill ha till en förändring i invandringen. Sen krävs det tyvärr att 50.1% av de röstberättigade röstar på SD för att vi ska få till stånd en förändring, då vi i landet Sverige saknar etablerade partier som kan tänka sig att stödja SD i invandrarfrågor. I Danmark har de ju dess bättre andra partier som förstår det danska folkets vilja och därför samarbetar med Danskt Folkeparti.

Men i Sverige så finns det ju ingen chans att de tre mest invandrarvänliga partierna, moderaterna, centern och miljöpartiet skulle samarbeta med SD. Och även om socialdemokraterna och vänstern tog in mindre invandrare under deras tid vid makten så kommer inte heller de att samarbeta med SD. Då återstår Folkpartiet och Kristdemokraterna men inte ens dom skulle våga att samarbeta med SD trots att FP en gång i tiden under en mycket kort period nästan var för en mindre invandring. KD kanske skulle kunna luras med med löften om att få tillbaka kristna värderingar i landet, de vi förlorat med alla dessa år med muslimvännen och negerättlingen Reinfeldt vid makten.

Att SD är det enda rimliga alternativet är jag medveten om. Däremot så tror jag inte att SD behöver majoritet för att få till stånd en förändring. Vi vet att sjukövern består av ryggradslösa politiker, varje morgon när de går till kontoret så slickar de pekfingret och håller upp det för att se vart vinden blåser. När den dagen kommer då de fattar att motståndet mot invandringen är stor som den egentligen är så kommer de vara de första som hakar på den nya samhällsutvecklingen. Det gäller att ha tålamod. SD har endast varit i riksdagen i två år. Ett kompakt motstånd det första perioden räknade nog alla med. Men tider förändras, det kommer det även att göra i invandringsfrågan om vi ger det tid, och stödjer SD vid valurnorna.
Citera
2012-10-08, 21:01
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det finns inga uttalade riktlinjer om vad som ska hända med rasbastarder (som ju är den korrekta benämningen). Det som är klart är att endast människor av det västerländska genetiska arvet ska kunna uppbära svenskt medborgarskap.

Det finns en hel rad med lösningar som kan komma på fråga. Allt ifrån att din barndomsvän och de i liknande situation helt enkelt kan få stanna i Sverige så länge det rör sig om ett litet antal individer som inte utgör något hot mot det svenska folket och deras bevarande och överlevnad eller att de får stanna i landet fast under andra premisser än den pursvenska befolkningen. Andra lösningar som kan komma i fråga är förstås repatriering med tvång eller frivillig återvandring med incitament (morötter) till sådan.

Det finns med andra ord en hel hög med åtgärder som kan tänkas komma i fråga. Det är dock inget som man bör lägga fokus på i dagsläget. Istället bör fokus riktas mot de stora, övergripande och viktigare frågorna. Som att ta makten, avsätta förrädarna, stoppa invandringen och sparka ut de 1,5 miljoner främlingar (eller vad det nu är) som redan uppehåller sig här.

Tveksamma fall bör och ska bedömas individuellt av experter när den tiden kommer. På så vis får alla en rättvis bedömning och inte en bedömning som bygger på godtycklighet.

Jag tycker ju i och för sig att det är en ganska viktig fråga. Det finns många med blandade etniciteter och ska man gå till val på att kasta ut "rasbastarder" som du väljer att kalla det, så borde det nog vara ganska klart vilka detta innefattar.
Citera
2012-10-08, 21:08
Bannlyst
Citat:
Jag tycker ju i och för sig att det är en ganska viktig fråga. Det finns många med blandade etniciteter och ska man gå till val på att kasta ut "rasbastarder" som du väljer att kalla det, så borde det nog vara ganska klart vilka detta innefattar.
"Rasbastarder" eller "Rashybrider" är den biologiskt och genetiskt korrekta beskrivningen. Men visst kan man kalla dem för mångkulturella kärleksbarn om man känner för det.

Vidare ska vi gå till val på att göra Sverige svenskt igen, det står väl ganska uppenbart?

Och nej, det är en i sammanhanget ganska oviktig och liten fråga som inte kommer att bli aktuell att göra någonting åt förrän dess att vi fått mer inflytande och makt och således heller ingenting som vi bör rikta fokus mot i dagsläget.
Dessutom har jag ju redan gett dig exempel på vilka möjligheter på lösningar som finns. Vilket av dessa förslag föredrar du och varför?

Rent generellt så kan man säga att hela SvP:s politik handlar om vad som gynnar de etniska svenskarna som folk och kollektiv, både kortsiktigt men också på längre sikt ur ett gruppevolutionärt och biologiskt överlevnadsperspektiv. Allting som bedöms utgöra ett hot mot svenskarnas överlevnad, välbefinnande, självbestämmande, utveckling, trygghet eller liknande ställer vi därför oss av förklarliga skäl starkt skeptiska till.

Men för säkerhets skull så gör jag ett till förtydligande: Endast människor av det västerländska genetiska och kulturella arvet (alltså vita européer och ättlingar till sådana) ska kunna uppbära svenska medborgarskap. Partiets ståndpunkt i den här frågan är glasklar, men det innebär inte att vi i dagsläget har detaljlösningar för hur vi ska hantera diverse olika tveksamma fall. Typ adoptivbarn och "blandbarn", det är helt enkelt inte något vi ser någon anledning att lägga fokus och energi på i dagsläget.
Senast redigerad av Straybullet 2012-10-08 kl. 21:12.
Citera
2012-10-08, 21:12
Medlem
trailblasers avatar
Jobbigt om en med blandad etnicitet lägger sin röst på SVP för att sedan bli utslängd ur landet. Detta är extremt hypotetiskt med tanke på (enligt mig) att SVP aldrig kommer få någon makt, men ändå. Frågan är värd att ta upp, och SVP borde ha ett klart svar. Inte massa med alternativ.
Citera
2012-10-08, 21:16
Bannlyst
Citat:
Jobbigt om en med blandad etnicitet lägger sin röst på SVP för att sedan bli utslängd ur landet. Detta är extremt hypotetiskt med tanke på (enligt mig) att SVP aldrig kommer få någon makt, men ändå. Frågan är värd att ta upp, och SVP borde ha ett klart svar. Inte massa med alternativ.
Röstar man som en person av "blandad etnicitet" på SVP så inser man nog förhoppningsvis att SvP vill göra Sverige svenskt och vitt igen och att de själva aldrig kommer att bli betraktade som svenskar.
Vi är som sagt inte Sverigedemokraterna utan allt i partiet utgår från den biologiska och etniska aspekten.

Jag själv har övertygat en persisk bekant att rösta på partiet, trots att han är medveten om att han förmodligen inte kommer att vara välkommen i Sverige om SvP får makten. För tro det eller ej - det finns faktiskt människor som ser och utgår från större och viktigare värden än vad som kortsiktigt gynnar dem själva.

För övrigt kan jag ge dig ett etikettips: Det är oartigt att inte svara på mina frågor, när jag svarar på och bemöter alla dina.
Senast redigerad av Straybullet 2012-10-08 kl. 21:27.
Citera
2012-10-08, 21:34
Bannlyst
Citat:
Tvärtom. Att lägga en röst på SvP är att markera att man inte tolererar skadligt och svenskfientligt trams som "assimilation" "invandringsbromsar" och "öppen svenskhet" och en markering för att man vill ha ett vitt och svenskt Sverige som bebos och styrs av svenskar.

Det är ingen som tror att vi kommer komma in i riksdagen 2014, det är ingen som förväntar sig något sådant helt enkelt eftersom det inte kommer att hända. Men på sikt kan Svenskarnas Parti och den radikala nationalismen bli en maktfaktor och en folkrörelse i Sverige - och det är idag som vi bygger grunden.
Röstar du på SVP så är det samma sak som att rösta på Kalle Anka. Det är en röst som inte kommer synas överhuvudtaget och någon hjälp mot massinvandringen får vi inte. Och en bortkastad röst gynnar alltid multikulturpartiet moderaterna.

Sen att du tror att en röst på SVP markerar avstånd mot invandringen på den politiska arenan är ju rent löjeväckande. Det ser du ju redan vad som händer så fort riksdagspartiet SD öppnar käften, det tystas ner eller vänds emot dom. Och SVP är ett sånt marginellt parti att ingen ens bekymrar sig om att nämna det.

Så sluta släng bort viktiga röster! Rösta SD.
Citera
2012-10-08, 21:48
Bannlyst
Citat:
Röstar du på SVP så är det samma sak som att rösta på Kalle Anka.
Hur skiljer det sig från att rösta på något annat litet och/eller nystartat parti?
Med det resonemanget så ska man ju alltid rösta på de redan etablerade partierna - oavsett hur tokiga och sinnessjuka de är. Tankesättet är ju så icke-revolutionärt och barockt att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta.

Citat:
Det är en röst som inte kommer synas överhuvudtaget och någon hjälp mot massinvandringen får vi inte. Och en bortkastad röst gynnar alltid multikulturpartiet moderaterna.
Som jag skrev i mitt inlägg. Det är nu vi bygger grunden för framtidens svenska och vita Sverige. Det är nu vi bygger grunden till ett riktigt nationalistiskt parti och en nationalistisk folkrörelse. Och det är intressanta.
Huruvida sossarna eller Moderaterna får styra de nästkommande fyra åren är så ointressant att jag inte ens orkar tänka på det.

Citat:
Sen att du tror att en röst på SVP markerar avstånd mot invandringen på den politiska arenan är ju rent löjeväckande. Det ser du ju redan vad som händer så fort riksdagspartiet SD öppnar käften, det tystas ner eller vänds emot dom. Och SVP är ett sånt marginellt parti att ingen ens bekymrar sig om att nämna det.
Den stora skillnaden är att SvP är kompromisslösa och radikala nationalister som vill förändra samhället från grunden samtidigt som SD bara vill putsa lite på den sönderfallande fasaden och täta sprickorna som finns.

Ditt problem är också att du tänker för kortsiktigt, SvP är mycket riktigt ett marginaliserat parti, det tror jag alla kan vara överens om. Men det är ju också därför det är av yttersta vikt att vi bygger upp organisationen långsiktigt. Och det är också det vi försöker göra.

Det intressanta för mig och det enda som betyder någonting är att svenskarna finns kvar även i framtiden, har sitt eget land, självbestämmande och får leva och utvecklas i trygghet och harmoni utan konkurrens och risk för undanträngning av främmande etniska grupper.
Jag vill ha ett svenskt Sverige helt enkelt och oavsett hur jag vänder och vrider på det och hurmycket jag analyserar dessa frågor så kommer jag alltid fram till samma svar: För att uppnå detta så behövs ett radikalt nationalistiskt styre, det finns inga alternativ. Det finns ingen annan ideologi/världsåskådning som kan skapa den förändring som är nödvändig.

Som jag skrev tidigare så önskar jag verkligen att SD förespråkade de lösningar som är nödvändiga, och insåg den verkliga problematiken och vad som behöver göras. Jag önskar det så innerligt jättemycket, och jag röstade tom på dem 2010 i något slags fåfängt hopp om att de återigen skulle börja bedriva en sund nationalistisk politik. Men nu gör de ju inte det, istället har de anammat kulturmarxisternas världsbild. Det är tragiskt, men så är det.

Den dagen SD:s partiledare reser sig upp och högt deklarerar: Sverige åt svenskarna och svenskarna åt Sverige - de vita svenskarna. Då ska jag omvärdera min uppfattning av partiet, det lovar jag dig. Men tills dess så ser jag SD som ytterligare ännu ett menlöst kulturnationalistiskt populistparti som inte ens har viljan att ta tillbaka Sverige.
Senast redigerad av Straybullet 2012-10-08 kl. 21:51.
Citera
2012-10-08, 21:55
Bannlyst
Citat:
Hur skiljer det sig från att rösta på något annat litet och/eller nystartat parti?
Med det resonemanget så ska man ju alltid rösta på de redan etablerade partierna - oavsett hur tokiga och sinnessjuka de är. Tankesättet är ju så icke-revolutionärt och barockt att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta.

Som jag skrev i mitt inlägg. Det är nu vi bygger grunden för framtidens svenska och vita Sverige. Det är nu vi bygger grunden till ett riktigt nationalistiskt parti och en nationalistisk folkrörelse. Och det är intressanta.
Huruvida sossarna eller Moderaterna får styra de nästkommande fyra åren är så ointressant att jag inte ens orkar tänka på det.

Den stora skillnaden är att SvP är kompromisslösa och radikala nationalister som vill förändra samhället från grunden samtidigt som SD bara vill putsa lite på den sönderfallande fasaden och täta sprickorna som finns.

Ditt problem är också att du tänker för kortsiktigt, SvP är mycket riktigt ett marginaliserat parti, det tror jag alla kan vara överens om. Men det är ju också därför det är av yttersta vikt att vi bygger upp organisationen långsiktigt. Och det är också det vi försöker göra.

Det intressanta för mig och det enda som betyder någonting är att svenskarna finns kvar även i framtiden, har sitt eget land, självbestämmande och får leva och utvecklas i trygghet och harmoni utan konkurrens och risk för undanträngning av främmande etniska grupper.
Jag vill ha ett svenskt Sverige helt enkelt och oavsett hur jag vänder och vrider på det och hurmycket jag analyserar dessa frågor så kommer jag alltid fram till samma svar: För att uppnå detta så behövs ett radikalt nationalistiskt styre, det finns inga alternativ. Det finns ingen annan ideologi/världsåskådning som kan skapa den förändring som är nödvändig.

Som jag skrev tidigare så önskar jag verkligen att SD förespråkade de lösningar som är nödvändiga, och insåg den verkliga problematiken och vad som behöver göras. Jag önskar det så innerligt jättemycket, och jag röstade tom på dem 2010 i något slags fåfängt hopp om att de återigen skulle börja bedriva en sund nationalistisk politik. Men nu gör de ju inte det, istället har de anammat kulturmarxisternas världsbild. Det är tragiskt, men så är det.
Personligen så hoppas jag att inte en endaste person läser ditt trams här på FB, då det är ett hot mot det enda parti som har en chans att påverka massinvandringen.

Ni kan lägga grunden via kommun- och landstingsval och istället uppmana folk att rösta på SD i det kommande valen. Jag står fast i att en röst på SVP är en röst på Reinfeldt och hans massinvandring. Skulle SVP förbereda för nästkommande val så är det redan försent om Reinfeldt får ytterligare en period på sig att göra sina vänner till majoritet i det här landet, det kanske du förstår? SD kan bromsa utvecklingen och sen kan ni börja ta väljare.

Det enda sätt SVP ska kunna påverka är att ta till vapen, för på demokratiskt sätt så kommer de röster ni stjäl av SD skada er egen sak.

Förresten, är moderaterna ett kulturmarxistiskt parti? Det är ju ändå moderaterna som är världsmästare på multikultur och invandring. Se vad fienden kommer ifrån istället för att snöa in dig på höger- resp vänsterpolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in