Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-09-22, 07:06
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Blir som vanligt en röst på SD. En röst på Svp anser jag helt bortkastad. Även om jag önskar lite hårdare tag än SD, så skulle jag aldrig rösta på antisemiter. SD har i alla fall en teoretisk chans att ändra på något. De har redan skapat den debatt vi har idag. Mycket har förändrats i media tack vare SD. Därmed inte sagt att det är bra. Men för två år sedan var det knäpptyst i media om invandring.

Den som vågar tänka, inser att Sverige inte skall ha ett sionistiskt parti. Det är det som du ger ditt stöd till.
Citera
2012-09-22, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Du röstar jag varken på SD eller SvP men en smart lösning vore att alla som ville rösta på SvP faktiskt röstade på SD som redan är inne i Riksdagen. Men samtidigt så skickar man in någon form av inofficiell röst till SvP så man kan bevaka stödet. Sen när SvP blivit tillräckligt stora den vägen så berättar man det och då röstar alla på SvP i nästa val och de kommer in i Riksdagen på direkten.

Jag stödjer inte SD eller SvP så detta är bara en idé som jag tänkt på i andra sammahang. Tex Miljöpartiet och Gröna partiet, där det senare inte har en massa flum.

Precis! =D så tänker jag med
Citera
2012-09-22, 09:02
Medlem
ekeroth4presidents avatar
Har jag förstått saken rätt om jag säger att Svp är en odemokratisk organisation där medlemmarna själva inte får bestämma vem som styr utan alla skall böja sig för fuhrer Höglund?
Citera
2012-09-22, 09:27
Medlem
Själv röstade jag på Sverigedemokraterna i förra valet i brist på bättre alternativ. Att återupprepa det misstaget finns inte på världskartan. Nu när det finns ett parti i SvP som rakryggat och konsekvent står upp för riktig nationalism är valet självklart.

Jag har svårt för alla taktikröstare. Man ska rösta efter övertygelse och en röst på SvP skulle skicka en tydlig signal till SD. Sverigedemokraterna har sedan länge sålt sin själ och kan näppeligen kallas nationalistiskt.
Citera
2012-09-22, 09:28
Medlem
Sqrbankens avatar
SvP? Kom igen...

Åker till Italien och står givakt med fascister utanför Michele Bianchis grav/Mausoleum.
Citera
2012-09-22, 09:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det är bara att inse, SvP kommer aldrig att komma in i Sveriges riksdag. Det är försvinnande få som attraheras av ren och skär nazism i Sverige idag.

Partiet har ställt upp i val sedan 1995 under olika namn; och rösterna räknas väl i hundratal varje gång, inte ens tusental?
Citera
2012-09-22, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
SvP? Kom igen...

Åker till Italien och står givakt med fascister utanför Michele Bianchis grav/Mausoleum.
Det är klart bättre än alternativet. Sverigedemokraternas företrädare, som enligt många här är satta att rädda landet, är fullt upptagna med att häcka i Ledamotshuset och äta prinsessbakelse, kallprata med Fredrik Federley vid kaffeautomaten, propagera för homofili och kräla i stoftet för Silbersteins och Cohens. I bästa fall klagar de på att somliga svenska skolor slutat servera fläskkött eller att våra skolungdomar inte längre får sjunga Den blomstertid nu kommer i kyrkan. Där har du Sverigedemokraternas nationalism i ett nötskal. SD är i sanning ett patetiskt parti, en samling ryggradslösa populister och anpasslingar.
Senast redigerad av danebrogen 2012-09-22 kl. 09:47.
Citera
2012-09-22, 09:43
Medlem
Skogsbrandens avatar
Jag röstar most definitely på SvP. Varför? Jag vill inte att något jävla sionistparti som kallar sig för svenska "nationalister" fastän de verkar mer intresserade av Israel och antisemitism än Sverige och svenskarna.
Senast redigerad av Skogsbranden 2012-09-22 kl. 09:48.
Citera
2012-09-22, 10:40
Medlem
Hoylers avatar
Ni som röstar på SvP är tyvärr helt dumma i huvudet. ni kastar bort era röster åt helvete och hur många gånger ni än röstar på dem kommer de aldrig, aldrig, ALDRIG, komma in i riksdagen. tycker de är kul att när SD nu kommit väldigt långt, och blivit så stora, ja då ska folk börja rösta på ett annat bebisparti med typ 70 röstare, varav säkert 50% av röstarna heter Conny. Ni förstör ju för er själva genom att ge ett sådant parti stöd, samtidigt som ni uppfyller stereotypen av den dumma flashback-rasisten klockrent.

de är ju så komiskt att man gråter.
Senast redigerad av Hoyler 2012-09-22 kl. 10:42.
Citera
2012-09-22, 10:50
Medlem
teflonpannan69s avatar
Vad spelar det för roll egentligen? Ens röst gör ändå i praktiken ingen skillnad alls.

Som ''neutral'' (tänker varken rösta på SD eller SvP) så kan jag ju annars rekommendera er som velar, att rösta på SvP, då er röst gör mycket större skillnad i ett litet parti som knappt har tusen röster, än ett stort med hundratusentals röster.
Citera
2012-09-22, 11:26
Medlem
Arthass avatar
Valet 2010.

Svenskarnas parti 681 röster, 0,01% av rösterna.

Lycka till 2014 då! Det är ju ungefär lika bortkastat som att rösta på Sveriges Kommunistiska Parti (375 röster) istället för Vänsterpartiet om man nu är vänster.
Citera
2012-09-22, 11:32
Medlem
Wahnsinns avatar
ICA-Jerry hade på egen hand styrt Sverige bättre än pajaspartiet SvP.

Deras "repatriering" innebär alltså i praktiken att vi ska slänga ut läkare, professorer, forskare, ingenjörer, politiker, advokater, veterinärer, ekonomer, psykologer, lärare, jurister och IT-tekniker som har utländsk bakgrund, med motiveringen "ööh... sverige åt svenskarna föfan!"

Ännu pinsammare blir det av att de så kallade "nationella" ofta är arbetslösa, förtids-/sjukpensionärer eller knegare på något simpelt skitjobb, vilket passar ganska bra eftersom dessa grabbar sällan har några högskolepoäng att tala om. Och ja, naturligtvis kryllar det av invandrare som också utför ytterst enkla sysslor eller går på bidrag, men bland vart och ett av yrkena jag räknade upp ovan har jag sett MÅNGA invandrare. Det kommer ni också att göra om ni ger er ut i samhället och öppnar ögonen.
Senast redigerad av Wahnsinn 2012-09-22 kl. 11:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in