Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-10-01, 10:41
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laccus
Vad menar du med det? Att vi SvP:are kör med raka rör och vägrar backa från att Sverige är svenskarnas land och att svenskarna existerar? Jag hoppas aldrig vi sjunker så lågt att vi pga "taktik" använder oss av sådan hädelse som SD. Det är fullkomligt oacceptabelt att uttala sig, och agera, på det viset som SD har gjort.

För övrigt tycker jag vi flera gånger i tråden har sagt "Ja, men rösta du på SD om du vill dansa runt granen med somalier" men det är ständigt SD:are som gallskriker att "SvP är nazistiska negermördare som aldrig kommer komma in i riksdagen, rösta inte på dem!"

Nja... Jag tycker det är mest SvP:are som säger "rösta SvP det ÄR ENDA sättet att rädda Sverige"... så kan inte riktigt hålla med om att ni säger att det är okej att rösta SD...
Citera
2013-10-01, 10:45
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Man kan väl se det som man vill, partiet är likväl det bästa som Sverige har idag.

Sluta dra slutsatser om att du vet hur det kommer se ut i framtiden... SvP ÄR INTE "det bästa partiet som Sverige har idag"... Det är det partiet som du TYCKER är bäst för Sverige.

Det finns en väldigt markant skillnad mellan vad som är och vad du tycker ^^
Citera
2013-10-01, 10:57
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Tumrugeln är att alla Germaner ska få betraktas som Svenskar. Enligt min mening, då vi är ytterst lika varandra på många sätt och vi delar samma blod.

I synnerhet Nordgermanerna.

Gäller detta finnarna också? trots att de ligger långt ifrån oss rent genetiskt...
Citera
2013-10-01, 11:20
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Inte? Var är Sovjetunionen, Tjeckoslovakien eller Jugoslavien idag? Även Sverige kommer att säcka ihop när demoraliseringen gått tillräckligt långt i folket och i förlängningen även statsapparaten. Kolla framåt i tiden och tänk dig hur det ser ut om 10 år, då dagens bostadsbubbla rasat ihop och många svennefamiljer är fast i permanent fattigdom och trångboddhet. Vårt politiska system är så inkompetent att det inte ens förmår hävda sitt eget egenintresse (politisk stabilitet) på lång sikt.

Jag är inte helt insatt i denna "bubbla" men jag antar att bankerna är det och med tanke på fasta räntor och liknande så ser det inte ut som att bankerna räknar med nån "bristande bubbla" de närmaste 10 åren ^^
Citera
2013-10-01, 11:22
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jag har redan gett initiala förslag, varken du, SD, vitruvianska eller någon annan SD-fåntratt har gjort det.

Hur ska assimileringsprocessen gå till. Beskriv initialt.
Nå?

Enkelt... Låt invandrarna vara, ge dem de jobb de förtjänar och låt tiden gå klart ^^
Citera
2013-10-01, 13:00
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Då SD inte hade tillräckligt med mandat för att kunna ändra något av blocken så kan ingen påstå att de hade en vågmästarställning men förhoppningsvis så får de det nästa val ^^ då kan vi hoppas på förändringar

Källa: status.st
Alliansen: 173 mandat
Rödgröna: 156 mandat
SD: 20 mandat

156 + 20 = 176

176 < 173 = SD vågmästare

Blir det en maktkamp i riksdagen blocken emellan om att få igenom ett förslag eller ödesfråga så blir det SD som styr riktningen.
Citera
2013-10-01, 13:05
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Som ett litet sidospår, vad tycker Du själv är så bra med SD politik? Samt borde de inte kunnat gjort mera sedan deras inträdde i riksdagen då de ändå är vågmästare?

Kan du visa källa på att de varit vågmästare?

jag kan visa källa på att de inte varit det men e väldigt nyfiken på vart du sett att de varit vågmästare ^^
Citera
2013-10-01, 13:12
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu

156 + 20 = 176

Blir det en maktkamp i riksdagen blocken emellan om att få igenom ett förslag eller ödesfråga så blir det SD som styr riktningen.

Ja men eftersom de inte kunde agera vågmästare i de viktigaste frågorna så kan jag inte direkt påstå att de har haft vågmästarrollen... om både alliansen och de rödgröna måste använda sig av SD för att nå över 50% så har de en vågmästarroll och kan därmed utnyttja den ^^
Citera
2013-10-01, 13:44
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Ja men eftersom de inte kunde agera vågmästare i de viktigaste frågorna så kan jag inte direkt påstå att de har haft vågmästarrollen... om både alliansen och de rödgröna måste använda sig av SD för att nå över 50% så har de en vågmästarroll och kan därmed utnyttja den ^^
Ingen "behöver" använda sig av SD eller be om stöd då SD frivilligt stödjer alliansen istället för oppositionen i de allra flesta frågor. Man ger alltså bort sitt stöd utan att kräva något tillbaka, för det man får tillbaka är bara en påse skit och utfrysning.

Är man någorlunda strategisk så röstar man med oppositionen för att försöka sänka alliansen, då måste de tids nog sträcka ut handen till SD om de vill kunna agera regering och bedriva sin politik.

"Tungan på vågen"
Citera
2013-10-01, 14:05
Medlem
Ludermassignegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu

156 + 20 = 176

SD är en dörrmatta och kommer aldrig inneha någon form av vågmästarroll. De blir konstant överkörda av de fjantigaste feministhensen du kan föreställa dig. Reinfeldt mobbar ut hela SD själv och de böjer sig och tar emot varje gång och försöker fjäska sig till lite gillande av Reinfeldt genom att rösta med honom.

SVP hade gett Reinfeldt en lavett, bett honom dra åt helvete och röstat ned alla hans svenskfientliga förslag.

Det råder inget som helst tvivel vilket parti som får min röst 2014.
Citera
2013-10-01, 14:30
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludermassigneger
SD är en dörrmatta och kommer aldrig inneha någon form av vågmästarroll. De blir konstant överkörda av de fjantigaste feministhensen du kan föreställa dig. Reinfeldt mobbar ut hela SD själv och de böjer sig och tar emot varje gång och försöker fjäska sig till lite gillande av Reinfeldt genom att rösta med honom.

SVP hade gett Reinfeldt en lavett, bett honom dra åt helvete och röstat ned alla hans svenskfientliga förslag.

Det råder inget som helst tvivel vilket parti som får min röst 2014.
Så är det. SD borde inse sin situation att de inte har någonting att hämta i riksdagen förutom partistöd samt sabotera för regeringen. Man borde använda sina resurser till att föra en utomparlamentarisk kamp, för intresset för partiet finns ju uppenbarligen vilket betyder att folket lyssnar om SD drar igång något. Att Åkesson står och ömkar sig i talarstolen kommer inte ge ett skit och är inte av intresse.

Vid det här laget är det uppenbart att SD enbart är intresserade av att gynna sig själva ekonomiskt samt statusen att tillhöra den politiska eliten. Man har sålt ut sig och blivit ett mobbat stödparti till alliansen.

Finns bara ett Sverigevänligt alternativ att rösta på.
Citera
2013-10-01, 14:53
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Och SD ses som rasister av vadå, 90% av svenska folket? Blir någonting sanning bara för att vi har ett svenskfientligt medieväsen i Sverige?

Varför lipar alltid SD när media är på dem och kallar dem för rasister, men när man kastar skit på SvP så intar man gärna samma roll som kulturmarxisterna? Det är väl inte så konstigt att folk kallar SD för 8-klövern egentligen.

Nja... folk och folk... SvP:are :P men jag förstår vad du menar så länge SD är närmare 7-klövern än vad SvP är så kan ni kalla dem för "en del av 8-klövern" men det gör inte att de blir sant :P

Personligen så anser jag inte att de är ens i närheten av 7-klövern men att de försökt skaffa sig en allierad i regeringen för att kunna lyfta sina frågor högre vilket iofs inte har funkat så bra :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in