Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-10-01, 15:04
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Ingen "behöver" använda sig av SD eller be om stöd då SD frivilligt stödjer alliansen istället för oppositionen i de allra flesta frågor. Man ger alltså bort sitt stöd utan att kräva något tillbaka, för det man får tillbaka är bara en påse skit och utfrysning.

Är man någorlunda strategisk så röstar man med oppositionen för att försöka sänka alliansen, då måste de tids nog sträcka ut handen till SD om de vill kunna agera regering och bedriva sin politik.

"Tungan på vågen"

Lätt att sitta här å "veta hur man ska göra" med facit i hand va? gissningsvis så trodde nog SD att de skulle få alliansens stöd i sina frågor eftersom de gett sitt stöd till alliansen. Men det är ju inte SD som har gjort fel utan det är egentligen alliansen som gått emot vad vi svenskar valt och valt att själva bestämma.

Jag är övertygad om att om SD får en vettig vågmästarroll så kommer saker och ting ändras ^^
Citera
2013-10-01, 15:06
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Finns bara ett Sverigevänligt alternativ att rösta på.

NEJ!! FEL!!!

DU anser att det bara finns ett Sverigevänligt parti att rösta på... Det DU anser är inte alltid rätt.
Citera
2013-10-01, 16:00
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Lätt att sitta här å "veta hur man ska göra" med facit i hand va? gissningsvis så trodde nog SD att de skulle få alliansens stöd i sina frågor eftersom de gett sitt stöd till alliansen. Men det är ju inte SD som har gjort fel utan det är egentligen alliansen som gått emot vad vi svenskar valt och valt att själva bestämma.

Jag är övertygad om att om SD får en vettig vågmästarroll så kommer saker och ting ändras ^^
Ja, för alliansen och alla andra i riksdagen har ju inte tydligt redogjort för att de aldrig kommer att samarbeta med SD? Du får det att låta som om SD är helt efterblivna, kanske ligger något i det.
Citera
2013-10-01, 16:01
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
NEJ!! FEL!!!

DU anser att det bara finns ett Sverigevänligt parti att rösta på... Det DU anser är inte alltid rätt.
Inte alltid nej, men i detta fallet.
Citera
2013-10-01, 16:37
Bannlyst
Citat:
NEJ!! FEL!!!

"Sverigevänlig" är väl rätt diffust. Hur vänlig är man mot Sverige och svenskarna om man anser att människor från jordens alla hörn kan bli lika svenska som de och dessutom tycker att det är smakfullt och i sin ordning att dessa tränger undan och på sikt förintar svenskarna?

"Sverigevänlig" är dock ett uttryck som jag ogillar väldigt starkt. Vad fan innebär det liksom? Att man vill att det ska gå bra för Sverige? Är det allt som krävs?
Citera
2013-10-01, 16:49
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
"Sverigevänlig" är dock ett uttryck som jag ogillar väldigt starkt. Vad fan innebär det liksom? Att man vill att det ska gå bra för Sverige? Är det allt som krävs?
Man kan väl säga "svenskvänlig" för att poängtera att det är svenskarna som folk och inte nationen Sverige som syftas, men då "nation" och folk/ras egentligen går hand i hand så blir det väl samma princip. Men visst, man kan ju misstas för en simpel patriot
Citera
2013-10-01, 17:10
Bannlyst
Citat:
Man kan väl säga "svenskvänlig" för att poängtera att det är svenskarna som folk och inte nationen Sverige som syftas, men då "nation" och folk/ras egentligen går hand i hand så blir det väl samma princip. Men visst, man kan ju misstas för en simpel patriot
Ja, jag förstår vad du menar tror jag. Svenskvänlig kanske dock är att föredra? Nåja, smaksak hur som helst.
Citera
2013-10-01, 20:41
Medlem
Citat:

Nämen trodde lilla naiva SD det? Då påstår du alltså att SD redan imorgon kommer sätta hårt mot hårt och utnyttja sina mandat, eftersom dom nu borde ha rätt så mycket facit i hand, oavsett vem det gynnar eller inte - sålänge de kan driva igenom iaf lite utav sin jävla skitpolitik folket som röstat dit dom har satt dom där för att faktiskt göra?

Det kommer inte hända ett jävla piss en bra tid framöver din lättlurade stockholmssyndormröstare. SionistDemokraterna är för upptagna att likt en mobbad småtjej bli accepterad utav det coola innegänget att dom är villiga att sälja ut i princip allt som gjorde att dom kom dit dom är idag.
Citera
2013-10-01, 20:53
Medlem
Citat:
Och det är därför, mina damer och herrar, som SvP har "lååångt över 5.7%" xD

Citat:
Då är min fråga hur vill SvP göra så det går mycket fortare? genom att klättra 1-2 promilleenheter per val? Jag personligen ser inte hur det skulle kunna gå fortare :/

Svår fråga. Egentligen tycker jag inte Sveriges räddning går igenom demokraturval, så att fråga mig hur SvP ska göra för att få 99% är fel. Men heder åt folket i SvP som faktiskt har tålamod att spela efter de politiska regler de själva vill bekämpa. Själv tog mitt tålamod slut för länge sen, egentligen har jag aldrig haft nått dock då jag anser att legitima val i den sits svenskarna har försatt sig själva i är ett döfött lopp. Etablissemanget brukar våld och hjärntvätt för att påtvinga oss det mångkulturella mångrasliga samhället, alltså måste vårat svar vara densamma.

Men ja, många vet ju inte ens om att SvP existerar. Och gör dom det har dom ju svalt efterkrigstidens beskrivning för vad raslig nationalism är för något fullt ut. Den enda roll SvP kan fylla iom att dom profilerat sig som ett demokratiskt parti är att stå på ölbackar och säga sanningen rakt ut. Den kanske inte är den snabbaste vägen men den vinner alltid i slutet. SD har tydligen inte fattat detta utan vill ta en genväg till makten genom att både flörta med så många väljare + med media och sjuklövern som möjligt. Dom tror dom kan åka snålskjuts upp till minst 51% i riksdagen nu när de är inne genom att stå med båda benen i båda lägren.
Citera
2013-10-02, 08:02
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Inte alltid nej, men i detta fallet.

Nej. Det är fortfarande vad du anser och jag tror att jag och 99.8 (?)% av Sveriges befolkning inte håller med dig ^^

Citat:
Ursprungligen postat av Krigsris
Svår fråga. Egentligen tycker jag inte Sveriges räddning går igenom demokraturval, så att fråga mig hur SvP ska göra för att få 99% är fel. Men heder åt folket i SvP som faktiskt har tålamod att spela efter de politiska regler de själva vill bekämpa. Själv tog mitt tålamod slut för länge sen, egentligen har jag aldrig haft nått dock då jag anser att legitima val i den sits svenskarna har försatt sig själva i är ett döfött lopp. Etablissemanget brukar våld och hjärntvätt för att påtvinga oss det mångkulturella mångrasliga samhället, alltså måste vårat svar vara densamma.

Men ja, många vet ju inte ens om att SvP existerar. Och gör dom det har dom ju svalt efterkrigstidens beskrivning för vad raslig nationalism är för något fullt ut. Den enda roll SvP kan fylla iom att dom profilerat sig som ett demokratiskt parti är att stå på ölbackar och säga sanningen rakt ut. Den kanske inte är den snabbaste vägen men den vinner alltid i slutet. SD har tydligen inte fattat detta utan vill ta en genväg till makten genom att både flörta med så många väljare + med media och sjuklövern som möjligt. Dom tror dom kan åka snålskjuts upp till minst 51% i riksdagen nu när de är inne genom att stå med båda benen i båda lägren.

Det jag egentligen menade var att oavsett hur vi gör så måste vi gå genom "papprena i den lilla urnan" för alla andra sätt håller sig utanför "systemet" och de sätten är att ta makten med våld och ni/vi är för små för att lyckas med det. Men SvP:are brukar vara duktiga på att drömma så kör på ^^ personligen tycker jag att man bör hålla sig relativt realistiska men det är ju bara en "förvirrad SD:ares" åsikt xD
Citera
2013-10-02, 10:54
Medlem
Folkess avatar
Jag får säga att för SD's skull är det utmärkt att SvP kommit fram i rampljuset. Det innebär att det finns en gräns för hur negativ inställning till invandringen en person kan tänkas ha innan personen söker sig till SvP istället för SD. Förhoppningsvis kan det då förhindra framtida incidenter där SD'are skrämmer iväg potentiella väljare genom att uttrycka rasism.

Rent socialt är det också ett bra för att knyta upp tabut att uttrycka sympatier för SD. För vore personen verkligen rasist skulle han röstat på SvP.

Det bästa är att SvP är så pass extrema att risken för överlappning bland medlemmar och sympatisörer inte är särskilt stor. Och nu pratar jag inte om hur folk tänker rösta, utan om vad personer har för grundläggande politisk åskådning. Samtidigt är SvP ett helt orealistiskt alternativ för att få verklig makt och ingen seriös utmanare att stjäla röster. Jag menar, hur många svenskar sympatiserar egentligen med åsikten att Henke Larsson, Martin Dahlin och Zlatan inte borde få vara svenska medborgare?

Hela den här konflikten är något som SD borde försöka dra uppmärksamhet till. De borde gå med i tåg mot rasism och göra uttalanden och tydliga markeringar mot SvP. I bästa fall kanske de till och med peka på SvP som ett skräckexempel för vad som riskerar att växa fram när ett land för en oansvarsfull och misslyckad invandringspolitik. Med förutsättning att de lyckas hantera SvP är det mer rimligt att taktikrösta på SvP om man är intresserad av en kraftigt minskad men inte inte helt eliminerad invandring.
Citera
2013-10-02, 11:22
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Judar är ett problem precis som negrer, araber och syrianer. I ett partiprogram vore det dock lite märkligt att peka ut just en av alla rasfrämmande grupper som ett problem, eftersom det inte är så det är. Ska man uttala sig ideologiskt får man vara generell och inte börja prata om detaljer.

Att judar äger bankerna är ett problem, men det hader varit ett problem om det hade varit syrianer eller kineser eller gröna marsmänniskor också.
Sd når fler eftersom de får massvis med gratis marknadsföring av massmedia. Hade SvP fått samma marknadsförig som Sd hade SvP gynnats. Folk längtar efter rasism, och massmedia lurar dem att Sd är rasister fast de egentligen är antirasistiska förrädare.

Så folk "längtar" efter rasister?? hur kommer det sig då att SD inte har högre %? Är du dum på riktigt eller vill du bara framstå som korkad?

(jag vet att SD inte är rasister men med tanke på ditt inlägg)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in