Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-09-22, 19:11
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hatar?
Ja gud vad farligt med hat, skall du komma med mer PKargument?

Hudfärgen spelar inge...eh den har ni redan kört med....eh..invandringen beri...nej...
Kan inte komma på något faktiskt!

Citat:
Det måste vara svårt att gå omkring och hata så många.
Japp, men det är nödvändigt.

Citat:
Hatar du alla "rasfrämligar"?
Ja, de som befinner sig i Sverige hatar jag.

Citat:
Varför?
För att deras närvaro leder till att svenskarna utplånas.

Citat:
Hundar och katter är bevisligen en annan art än människor. Men jag "hatar" inte hundar och katter för det.
Efterblivet och barnsligt argument, försöker du ens förstå frågan?

Citat:
Jag kan inte ens säga generellt att jag hatar somalier (men jag hatar dem i flock på svenska torg och klädda i stora tält).
Okej.

Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
Nationalism är kärlek, bry sig om andra,
Känner man kärlek till det svenska folket och bryr sig om det så vill man inte att det skadas och då känner man hat mot de som hotar att skada eller skadar folket.

Skulle en pedofil våldta och mörda ditt barn, skulle du inte känna hat då? Samma princip.

Citat:
Nationalism är att man inte ska hata andra nationer eller etniciteter.
Jo, nationalism skapades både i modern och stenåldersstamform som ett sätt att ena mänskliga etniska grupper under en gemensam identitet så att gruppen inte blir överkörd och krossad av andra grupper. Den byggdes inte på "Ååh, vilken häftig historia vi har" eller "Ååh vad vi är lika varandra" utan som ett redskap för att överleva, och det gäller även idag.

Citat:
Du min gode herre vill bara se massa döda niggers överallt.
Nej, däremot vill jag kasta ut dem från Sverige och andra vita platser så de inte kan kontaminera rasen med negroid genetik.

Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Hur skall ni någonsin kunna bli tagna på allvar om ni skriver sådant här trams?
Förstår vi inte judefrågan kommer ingenting ske, utan mångkulturen kommer fortsätta tills alla svenskar är bortblandade.

Judefrågan är inte allt, men däremot kärnan och navet.

Citat:
Judarna vill förinta det Svenska folket? Grow up.
Ja, det är därför vi har mångkultur. Mångkulturen beror inte på misslyckad politik (varför skulle vi medvetet föra en så misslyckad politik som leder till våran förintelse?) utan på judiskt hat mot oss.

Citat:
Atombomb?
Det var en analogi, judarna är färre än muslimerna, men det säger inte ett skit om hur farliga de är.

Citat:
Tror du att de ska bomba Sverige?
Helt klart möjligt om SvP fick makten och utvisade alla judar, så sinnessjuka är dem. Men det får vi ta, förhoppningsvis vaknar så många Europeiska länder upp samtidigt att judarna inte kan göra något utan att få en förintelse i arslet.

Citat:
Är du rädd för de 18000 skötsamma judar som finns i Sverige?
Ja, de och deras globala judestamfränder är orsaken till all otrygghet, rädsla och allt annat som karaktäriserar det mångkulturella samhället.

Citat:
Ett parti som hatar judar tillför inte något positivt till Sverige.
Menar du att man måste älska judar för att det skall gå bra för Sverige? Är judarna en sorts helig livskraft?

Citat:
Hur tror du omvärlden skulle reagera om Sverige styrdes av judehatare?
Förhoppningsvis sker detta i flera Europeiska länder samtidigt, Sverige är ju inte ensamt att drabbas av judisk mångkultur/kulturmarxisism. Och det sker uppvaknanden i hela Europa, ta Ungern eller Grekland som exempel.

Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Källa på att alla judar vill förinta det svenska folket?
Vart ser du "alla" i texten?
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-09-22 kl. 19:27.
Citera
2012-09-22, 19:15
Medlem
Cilangs avatar
Tycker SD är för snälla och SvP är för hårda. Skulle vilja ha ett parti däremellan. Men SD kommer få min röst, känns bättre att SD får alla rösterna än att vi ska dela upp rösterna på tre olika partier (SD, ND och SVP).
Citera
2012-09-22, 19:22
Medlem
Fula Gubbens avatar
Denna raskt växande tråd bekräftar vad jag sagt sista halvåret, SvP är på gång -- tajmingen tycks vara rätt, och sen finns det många fler halvnazzar i Sverige än vad de flesta tror.

Argumentet att SvP aldrig kan bli något riktigt parti är förvisso idiotiskt. Se på Grekland t ex. Eller SD:s förflutna som ett hånat källarparti. Därmed inte sagt att SvP med säkerhet kommer att komma någon vart. Men att kategoriskt förneka möjligheten är bara önsketänkande.

Men det är som vanligt på FB, folk skriver om hur de vill att det ska vara, inte hur det faktiskt är.

Repatrieringsmannen kommer!
Citera
2012-09-22, 19:23
Medlem
KanInteSovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Tycker SD är för snälla och SvP är för hårda. Skulle vilja ha ett parti däremellan.

Jag håller med dig, men jag kommer förmodligen rösta på SvP om ingenting förändras. Tror dom är dom ända som kommer få nåt att förändras. Sen kommer dom självklart bli motarbetade utav soc'ar och dylikt, så det blir nog en bra balans endå.
Citera
2012-09-22, 19:31
Medlem
Yodawgimbads avatar
Kommer rösta på SD & hoppas att någon förändring sker innan det är försent.
Citera
2012-09-22, 19:35
Medlem
Helt fel tankegång att rösta på SD för "de är större". Tror folk att ett parlamentariskt val är något slags stryktips där man satsar på den som har störst chans att vinna? Man ska rösta på det parti man sympatiserar med. Många hävdar att en röst på ett litet parti är en "bortkastad" röst men är det inte ännu mer bortkastat att rösta på ett parti man inte sympatiserar med anledning av dess storlek? Jag röstade SD sist , men har insett vilket korrupt sionistpåverkat parti det är. Jag är etnisk nationalist , varför ska jag då lägga min röst på ett parti som tycker att en negroid som dansar runt en midsommar-stång är svensk? Många röstar på SD i tron att de är riktiga nationalister. Jag har övertygat ett flertal individer i min bekantskapskrets att gå över till SvP genom att visa vad Sverigedemokraterna egentligen är.

Citat:
Ursprungligen postat av rotfrukt
Hur tror ni det hade sett ut om SVP haft 5,7 % av rösterna, hade de kunnat påverka politiken mycket tror ni? Hade partiet ens haft kvar samma åsikter som idag eller hade de fått anpassa sig till det politiska klimatet längs resan in till riksdagen?

Detta kan inte ske och det är det som är det fina med SvP Partiets stadgar är eviga och kan inte ändras i motsats mot SD som anpassat sig för att nå framgång. Visst de vinner många röster , men vad gör det om man lämnat grundtaken (etniskt rent Sverige)? Jag är inte medlem i SVP eller annan organisation men som nationalist och svensk uppmanar jag folk att rösta rätt nästa val , inte på sionisterna i SD. Vad tror ni skrämmer systemet mest, ett växande SvP på 2% SD på 10%?

SvP 2014!
Citera
2012-09-22, 19:40
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
De som röstar SVP kastar bort sina röster helt och hållet.

Tycker de är komiskt att ni är så jävla dumma att ni istället inte taktikröstar fram erat SD. men men, bör man kanske inte vara förvånad?

Nej, det gör man inte. Speciellt inte när SD blivit ett jävla daltarparti som inte längre är intresserade av att göra något åt invandringsproblemen i Sverige.

SvP har, än så länge, lite jävlaranamma, vilket är det enda som kommer bita. Inget daltande, ut med packet bara.

Visar det sig att SvP växer ordentligt efter valet 2014, så kommer fler få upp ögonen för partiet inför nästkommande val. Således är en röst på SvP INTE bortkastat.

Jag förväntar mig naturligtvis inte att SvP ska få en sjuhelvetes massa röster och klampa in i riksdagen med buller och brak 2014, (det är dock ett bra tag kvar till valet, mycket kan hända under tiden) men någonstans får man BÖRJA, tycker du inte det?
Citera
2012-09-22, 19:44
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggybare
Sverigedemokraterna blev efter valet 2010 vågmästare i Sveriges riksdag, vilket var det bästa resultat de kunde hoppats på. För låt oss vara ärliga - även om SD i valet 2014 får 10 % eller till och med 15 % av rösterna så kommer de inte få mer inflytande än vad de redan faktiskt har, i och med sin nuvarande roll som vågmästare mellan Alliansen och de rödgröna.

Och vad har de uträttat i riksdagen, hittills? Noll. Intet. Nada. Zilch. Istället för att visa sina pungkulor och köra hårt för att få igenom sin politik så har de istället valt att vara taktiska och ta ansvar istället för att röra om i grytan - vilket i praktiken har visat sig innebära att de har blivit Fredrik Reinfeldts undergivna små slynor, tandlösa knähundar utan dess like.

Precis, SD har i praktiken blivit ett passivt stödparti till Alliansen som vi ju alla vet genomdrivit den mest generösa migrationspolitik landet någonsin skådat. Nio av tio gånger röstar de med Alliansen så i det hänseendet är Alliansen beroende av SD.

Det här hade de kunnat utnyttja då det stod klart att Alliansen önskade göra upp med MP i migrationsfrågor. SD hade kunnat hota Alliansen med att om det här genomförs så upphör SD:s stöd till Alliansen i samtliga frågor resterande mandatperiod.

Oavsett utgång hade de då i alla fall försökt få inflytande i deras viktigaste fråga, men istället valde de att passivt beskåda eländet. SD har inte skött sitt förtroende de erhöll i valet kort och gott.

Hade de bedrivit utpressning mot Alliansen och de ändå genomfört uppgörelsen med MP hade ju det tänt en par ljus runt om i landet. Alliansen hade då tydligt klargjort att alla andra frågor kommer i andra hand till massinvandringen.

Troligtvis hade det resulterat i ökat stöd till SD samt att Alliansen blivit i stort sett handlingsförlamade resterande mandatperiod. SD har misslyckats fullständigt att ta till vara på sin vågmästarroll.
Senast redigerad av Thurizas-09 2012-09-22 kl. 19:52.
Citera
2012-09-22, 19:51
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Tycker SD är för snälla och SvP är för hårda. Skulle vilja ha ett parti däremellan. Men SD kommer få min röst, känns bättre att SD får alla rösterna än att vi ska dela upp rösterna på tre olika partier (SD, ND och SVP).

Nationaldemokraterna ligger däremellan. Seså, iväg med dig och läs vårat principprogram och annat smått och gott på hemsidan!
Citera
2012-09-22, 19:52
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitia-
Många röstar på SD i tron att de är riktiga nationalister.
Precis och egentligen är denna debatten lite tidigt ute, SD är fortförande nytt och fräscht och folk är suga på vad det har att erbjuda.

Men jag tror att år 2018 så kommer dels folk vara trötta på SD efter år av liberaliseringar, orättvisa uteslutningar och oinfriade löften om räddning och dels kommer SD ha gjort det som de faktiskt har gjort ett enormt bra arbete med redan idag, mjuka upp det svenska folkets sinnen i frågan och bereda en väg för radikalare nationalism. Och då kommer SvP kunna håva in horder av folk till valurnorna och till partiet, inte så de vinner valet men så de närmar sig riksdagen och får gott om platser i kommuner landet över!

De flesta svenskar som röstar på SD gör det säkert även för att de faktiskt tror på medias bild om SD som ett elakt nazistparti som vill kasta ut alla blattar. Jag tror fler faktiskt har blivit övertygande till att rösta SD av den orsaken än de som gått in på deras hemsida och läst!
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-09-22 kl. 19:58.
Citera
2012-09-22, 20:16
Medlem
Finansmans avatar
Har röstat på Moderaterna varje val men blir SD till 100% för min del nästa gång.

Gick till en av Moderaternas valstugor i Sthlm under förra valet och frågade dom rakt ut hur deras invandringspolitik såg ut och varför jag inte skulle rösta på SD och jag köpte det dom sa. Dom sa att Moderaterna inte heller ville ha den invandringspolitik vi hade i dagsläget men att dom som kom in nu skulle in i arbete direkt och på så sätt komma in i samhället/lära sig språket osv"gynna Sverige". Men nu tar dom in på tok för mycket och många sköter sig inte/får inget jobb och dom som får jobb ja dom jobben skulle alla arbetslösa ungdomar i Sverige behöva i dagsläget.

Har en annan sak som jag har funderat på, Vad är egentligen fördelen för oss att ta in "flyktingar" i Sverige? Jag menar om vi skickar pengar/militär och skapar "säkra områden" i dom krisdrabbade länderna tillsammans med FN så borde väl det uppskattas också?

Har en till funderare. Dom utlänningar vi kommer släppa in, (för vi kan inte stänga gränserna helt) vad för krav ska vi ha på dom? en viss ekonomi? från ett visst land? en viss ålder?

Jag tänker mig att om en skötsam Dansk vill flytta permanent till Sverige i ett litet hus i Skärgården så ska det väl inte vara problem?

Aja har fått skriva av mig lite, men det jag vill höra är, vad tycker du? (seriösa svar tack)
Citera
2012-09-22, 20:45
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Visar det sig att SvP växer ordentligt efter valet 2014, så kommer fler få upp ögonen för partiet inför nästkommande val. Således är en röst på SvP INTE bortkastat.

hahaha

"Oj, ett nazistparti jag knappt kände till växte med ett par promille, ve o fasa!"

Vem skulle bry sig? ingen. just pga att man vet att ett sådant inskränkt och rent ut sagt idiotiskt parti som SvP aldrig kan bli ett hot. de är helt enkelt för dumma och för extrema för de.

Du kommer alltså rösta på ett parti i hopp om att de får lite uppmärksamhet, istället för ett parti i riksdagen som faktiskt blir mer accepterat, och har chans att förändra? nice.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in