Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-09-20, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Sen undrar jag vad i SDs politik som kommer göra Sverige svenskt igen? Man kommer ju varken skicka ut invandrare eller stoppa invandringen.

Lägg även till att SD har en väldigt hård assimilationspolitik, vilket går ut på att blanda svenskarna med invandrarna, resultatet blir storskalig rasblandning. Då är segregation mycket bättre.

Citat:
Känns väldigt konstigt att ett parti vars partiledare förnekar de etniska svenskarnas existens kommer göra Sverige svenskt igen..
Detta är något som hoppfulla Sverigedemokrater måste inse, Åkesson i egen hög person förnekar att det svenska folket existerar! Hur fan kan man rösta på en sådan person?
Citera
2013-09-22, 19:03
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Istället för att diskutera partiernas politiska ställning eller möjlighet till att få mandat kan man också se vilken relation de olika partierna har till pengar och folket.

Sd:
http://www.svt.se/nyheter/sverige/sd-s-ledning-i-lonetoppen

Citat:
Ersättningarna betalas nästan uteslutande med offentliga medel
[...]
Sverigedemokraterna ger Jimmie Åkesson en extra månadslön på nästan 38 000 kronor vilket ger en total årslön på cirka 1,1 miljoner kronor.
[...]
Sverigedemokraternas partisekreterare Björn Söder får nästan 350 000 kronor av sitt parti utöver riksdagslönen på 700 000 kronor.
[...]
Sverigedemokraternas ledning består förutom Jimmie Åkesson och Björn Söder även av riksdagsledamöterna Richard Jomshof och Mattias Karlsson. Även de två får ersättning från partiet utöver sina riksdagslöner. De får 140 000 kronor extra om året för att de sitter i det så kallade verkställande utskottet.
[...]
I Västra Sverige har Sverigedemokraternas gruppledare internt ifrågasatt ersättningarna, även i arvodesberedningen.

Han uteslöts i mars i år från partiet, enligt partiledningen på grund av ideologiskt avvikande åsikter. Enligt honom själv på grund av den kritik han framfört.
[...]
Men partiordföranden och partisekreteraren i Sverigdemokratenra försvarar sina ersättningar.

– Det handlar också om att vaccinera politiker mot korruption, säger Jimmie Åkesson.
Vem behöver vaccineras mot korruption när medicinen är korruption?

Skäms ni inte, ni som säger att Sd står upp för folket, när ni läser detta?

SvP:
Jämför då med hur SvP (som inte får ett öre från skattebetalarna) agerat gentemot de etniska svenskar som har det allra sämst:

http://www.svenskarnasparti.se/2012/12/14/svenskarnas-parti-sprider-julgladje-skanker-julklappar-till-hemlosa/

Citat:
Under fredagen så lämnade Svenskarnas partis kommunavdelning i Kalmar in 10 julklappar till stadsmissionen för vidare utdelning till hemlösa.
[...]
Att avstå från 150 kr för att skänka en annan människa julglädje var ett enkelt beslut. När jag fick höra om hur många andra som ville vara med och göra samma sak blev jag överväldigad. Jag är stolt över hur osjälviskt mina partikamrater agerar och hur godhjärtade mina vänner faktiskt är.

Ett parti är till för folket, medan ett annat parti anser att folket är till för dem. Vilket som är vilket kan ni ju själva bedöma.
Citera
2013-09-24, 08:58
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Nog för att det är mycket turkar och araber som bakar pizza men italienarna torde också kunna fylla denna roll, om inte så brukar jugoslaver vara duktiga pizzabagare. Frågan är varför du så gärna vill ha turk-pizza?

Sen undrar jag vad i SDs politik som kommer göra Sverige svenskt igen? Man kommer ju varken skicka ut invandrare eller stoppa invandringen. Inga större visioner finns heller för att ställa om landet då man bara är ett vanligt liberalsosse-parti med vissa konservativa inslag.

Känns väldigt konstigt att ett parti vars partiledare förnekar de etniska svenskarnas existens kommer göra Sverige svenskt igen..

(som jag har förstått det) så är det SD menar när de vill "assimilera" invandrarna så är det att "tvinga dem till att ta åt sig vår kultur och förhindra att vi svenskar "rättar oss" efter utlänningarna... Om så är fallet så kommer vi sluta bygga meningslösa moskéer och därmed förhindra att utlänningarna bedriver sin religion i Sverige ^^ Detta skulle i sin tur medföra att många skulle lämna Sverige (åtminstone tror jag det) och på så sätt skulle inte repartisering (stavning) vara ett måste. För övrigt så vill SD återkalla de medborgarskap som delats ut på fel grunder (ca 90%?) och därmed skicka hem många? Kriminella invandrare skall också repartiseras? Även om de säger att alla kan bli svenskar så tror jag innerst inne att de vill slänga ut de flesta ^^

Sen att SD bara vill minska invandringen med 90% är (i mina ögon) exakt samma sak som SvP, då båda vill stänga gränsen helt från MENA m.m men ha kvar "västlig" invandring.

Sammanfattning: SD och SvP vill till 99% samma sak (vad gäller invandring och repartisering) men SD har MYCKET större chans att uppnå detta inom rimlig framtid.

Som sagt så är jag inte extremt insatt i ämnet så rätta mig gärna om jag har fel. Då menar jag inte kommentarer som "ÖÖÖh du e ju helt dum i huvudet" för det skulle inte hjälpa någon ^^
Citera
2013-09-24, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
(som jag har förstått det) så är det SD menar när de vill "assimilera" invandrarna så är det att "tvinga dem till att ta åt sig vår kultur och förhindra att vi svenskar "rättar oss" efter utlänningarna... Om så är fallet så kommer vi sluta bygga meningslösa moskéer och därmed förhindra att utlänningarna bedriver sin religion i Sverige ^^

Det är här det skiljer sig mellan nationalister och konservativa. Det är knappast islam jag är rädd för, jag är rädd för att vi har så många främlingar i landet att urbefolkningen (svenskarna) kommer blandas ut och det fort, vi talar om att vi är minoritet om några decennier. Dels att invandringen fortsätter och dels invandrare skaffar fler barn än svenskar. Lägg där till lite rasblandning också som resultat av rasblandningspropaganda.

Men visst, om du inte har något emot att svenskarna försvinner, då kan du väl rösta på SD.

Citat:
Detta skulle i sin tur medföra att många skulle lämna Sverige (åtminstone tror jag det) och på så sätt skulle inte repartisering (stavning) vara ett måste.

Du tror helt enkelt fel, invandrarna kommer fortfarande ha det mycket bättre här än i sina hemländer, så de lär stanna kvar, iaf de flesta av dem. Inte bara det, om de får det sämre här lär det tvärtom bli värre för oss, då kriminaliteten lär öka rejält från samma människor som tidigare fick bidrag.

Citat:
För övrigt så vill SD återkalla de medborgarskap som delats ut på fel grunder (ca 90%?) och därmed skicka hem många? Kriminella invandrare skall också repartiseras? Även om de säger att alla kan bli svenskar så tror jag innerst inne att de vill slänga ut de flesta ^^

Fel, det rör sig verkligen inte om 90 % de kommer att dra tillbaka medborgarskapen för, SD är ALLDELES för veka för att göra något sådant. De blir även vekare för varje månad som går, så det ser verkligen inte ljust ut. Så länge araber och afrikaner står i kö, äter fläsk och firar midsommar, så är de helsvenskar enligt SD, vilket är helt sjukt.

Nej de vill inte slänga ut folk, är det därför de slänger ut alla som andas nationalism i partiet? De bokstavligen rensar bort sunda individer från partiet, och kvar har vi sionister, veklingar och andra ja-sägare.

Citat:
Sen att SD bara vill minska invandringen med 90% är (i mina ögon) exakt samma sak som SvP, då båda vill stänga gränsen helt från MENA m.m men ha kvar "västlig" invandring.

Fel, SD vill inte stänga invandringen från MENA. De har inget emot att det kommer kristna afrikaner exempelvis, eller andra människor från helt andra världsdelar så länge de inte är muslimer. Och med tanke på hur mycket SD har mjukat upp sig själva, så är det nog bara en tidsfråga innan SD sänker 90 % till 70 % eller något. Så länge man stödjer SD så tror de att det lönar sig att mjuka upp sig, och så kommer de fortsätta tills de är ett nytt KD rätt igenom.

Jag menar, SD förnekar för bövelen att det finns ett svenskt folk! Fattar du hur illa det har gått för partiet då?! Hur kan du tro för en sekund att SD är ett bra alternativ? De kanske är det minst dåliga just nu i riksdagen, men verkligen inte något bra heller. De kommer bli tredje störst med eller utan din röst, så tänk över ditt val noga.
Citera
2013-09-24, 13:18
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Det är här det skiljer sig mellan nationalister och konservativa. Det är knappast islam jag är rädd för, jag är rädd för att vi har så många främlingar i landet att urbefolkningen (svenskarna) kommer blandas ut och det fort, vi talar om att vi är minoritet om några decennier. Dels att invandringen fortsätter och dels invandrare skaffar fler barn än svenskar. Lägg där till lite rasblandning också som resultat av rasblandningspropaganda.

Men visst, om du inte har något emot att svenskarna försvinner, då kan du väl rösta på SD.

Jag har aldrig delat upp ett citat så ursäktar om det blev nåt fel :P

Jag vill så klart inte se den svenska rasen försvinna men jag tror inte heller att det kommer vara så stor risk att det kommer hända, trots födelsetalen, om SD får igenom sin politik att minska invandring och skicka ut kriminella samt de som kommit hit på felaktiga grunder. Sen OM det stämmer att de ska försöka hålla invandringen till västlig så kommer vi bara blir mer och mer vita och de "svarta/bruna" kommer snart bli utblandade ^^

Citat:
Du tror helt enkelt fel, invandrarna kommer fortfarande ha det mycket bättre här än i sina hemländer, så de lär stanna kvar, iaf de flesta av dem. Inte bara det, om de får det sämre här lär det tvärtom bli värre för oss, då kriminaliteten lär öka rejält från samma människor som tidigare fick bidrag.

De kanske kommer ha det bättre men de vill inte leva i ett land där de inte får rättigheter (de som får indraget medborgarskap) och de som drar sig till kriminalitet kommer ju bli utslängda så det vore väl inte dumt det heller? :P (jag vet att det inte är en bra lösning men summa summarum blir ju att de åker ut, precis som ni vill)

Citat:
Fel, det rör sig verkligen inte om 90 % de kommer att dra tillbaka medborgarskapen för, SD är ALLDELES för veka för att göra något sådant. De blir även vekare för varje månad som går, så det ser verkligen inte ljust ut. Så länge araber och afrikaner står i kö, äter fläsk och firar midsommar, så är de helsvenskar enligt SD, vilket är helt sjukt.

Det tror jag inte riktigt att de sagt men jag förstår vad SD menar med att invandrare måste anamma den svenska kulturen och om de inte klarar av det har de inte här att göra ^^ Jag har sett väldigt många välanpassade utlänningar både av 1:a 2:a och 3:e generationen och dem har jag inget emot att de är här ^^

Citat:
Nej de vill inte slänga ut folk, är det därför de slänger ut alla som andas nationalism i partiet? De bokstavligen rensar bort sunda individer från partiet, och kvar har vi sionister, veklingar och andra ja-sägare.

Jag (personligen) tror att det handlar mycket om image och att de som skrämmer bort mindre "extrema" svenskar måste ut för att man ska kunna få tillräckligt mycket väljarstöd för att få en vågmästarroll. NEJ det har de inte haft förut då de har varit för små och bara blivit överkörda!

Citat:
Fel, SD vill inte stänga invandringen från MENA. De har inget emot att det kommer kristna afrikaner exempelvis, eller andra människor från helt andra världsdelar så länge de inte är muslimer. Och med tanke på hur mycket SD har mjukat upp sig själva, så är det nog bara en tidsfråga innan SD sänker 90 % till 70 % eller något. Så länge man stödjer SD så tror de att det lönar sig att mjuka upp sig, och så kommer de fortsätta tills de är ett nytt KD rätt igenom.

Jag menar, SD förnekar för bövelen att det finns ett svenskt folk! Fattar du hur illa det har gått för partiet då?! Hur kan du tro för en sekund att SD är ett bra alternativ? De kanske är det minst dåliga just nu i riksdagen, men verkligen inte något bra heller. De kommer bli tredje störst med eller utan din röst, så tänk över ditt val noga.

Jag tror du är helt ute och cyklar om jag ska vara ärlig ^^ Jag tror som många andra att SD samlar röster för att kunna förändra ^^ tror alltså att de är taktiska ^^
Citera
2013-09-24, 13:58
Medlem
ninjutsus avatar
Det här med att luckra upp medborgarskap. Enligt SD så är man ju en fullgod svensk när man fått ett svenskt medborgarskap, vad är annars grejen med "öppen svenskhet"? Att luckra upp ett medborgarskap för att skicka ut folk vore som att skicka ut svenskar, eller är SD ett rasistparti nu helt plötsligt som gör skillnad på folk och folk?

Vore väldigt konstigt om SD ska bestämma vilka som är svenskar eller ej på helt godtyckliga grunder beroende på hur väl assimilerad man är. I praktiken skulle det bli att man skickar ut hela Rosengård och folk som bott här i flera generationer, och det kommer man knappast göra.

Nej, man är inte intresserad av att bedriva politik öht. Det enda man vill ha är pengar och få ingå i den varma gemenskapen av inbördes beundran tillsammans med sossar och moderater. Hela samhället är genomruttet på så många plan men SD tycker islam är en prioritetsfråga... Den största farhågan för en sverigedemokrat är inte att folket dör ut eller att svenska kvinnor blir våldtagna, det är att ens barn skulle bli serverade halalslakt i skolan..
Citera
2013-09-24, 15:20
Medlem
Citat:
Jag tror du är helt ute och cyklar om jag ska vara ärlig ^^ Jag tror som många andra att SD samlar röster för att kunna förändra ^^ tror alltså att de är taktiska ^^
För att kort summera det du skrivit, är att de skulle ha en "hemlig agenda". Bortsett från att de gång på gång på gång visat att de inte har någon hemlig agenda, så fungerar det inte att ha det så i praktiken. Ett parti som inte säger vad de vill är i praktiken ett värdelöst parti då ett parti måste kommunicera för att få igenom sin politik, så hur tänkte du att SD ska kunna göra något om de är "hemliga" och tysta hela tiden?

Sedan vore det omöjligt för SD i längden att hemlighålla en sådan sak. De är ständigt övervakade av massmedia som ständigt väntar på att SD ska göra bort sig. Sedan i slutändan måste ett parti ha folkets stöd för att kunna vara stabilt, så det finns ingen poäng med att ha en hemlig agenda, det är verkningslöst. Man kan bevisligen ha en dold agenda i de fall där man har hela etablissemanget på sin sida, men det har verkligen inte SD och därför kan inte SD vinna på det.

Sedan något du gärna får förklara, varför tar SD så stort avstånd till alla nationalistiska alternativ i Sverige och i Europa, samtidigt som de skakar hand med judiska ultranationalister i Israel? Säger inte det dig något av vilka människor det är som styr SD numera?

Vad gäller födelsetal och invandring, vad du glömmer att ha med i ekvationen är att vi kommer att ha betydligt många fler invandrare i framtiden än idag. Även om det ser illa ut idag kommer det bli mycket värre, och då räcker inte SDs politik alls. Sedan tar vi in somalier i jättestora massor som råkar även ha en av världens högsta födelsetal, kolla denna länk:

http://www.geoba.se/population.php?pc=world&type=10&year=2013&st=rank& asde=&page=1

Somalia ligger på denna lista på fjärde plats, och Sverige ligger på 175:e plats, och det är dessa människor vi tar in i stora massor. Glöm inte heller att vi ska ta in en massa syrier och eritreaner nu också.

Snöa heller inte in dig på demokratiska lösningar. Hellre ett starkt och stabilt alternativ än ett stort parti som inte har kraften att göra något av värde. Ingen vet hur framtiden ser ut och ingen vet vad som kommer hända, man måste vara öppna för alla alternativ hur man ska kunna lösa detta på. Därför måste man sluta se allting i procent och siffror. Det relevanta är att vi röstar på det alternativ vi faktiskt tror på.

Precis som ninjutsu skrev, SD förespråkar en "öppen svenskhet", det vill säga att alla som i praktiken befinner sig här kan räknas som svenskar. SD menar att så länge invandraren uppfattar sig själv som svensk så är han svensk. Vad detta i praktiken innebär är att det kommer bli väldigt svårt för SD att motivera varför vissa ska ut men inte andra, särskilt när det är så extremt många som befinner sig här. Detta i kombination med en vekhet jag inte finner ord för.

Det här handlar även om vår överlevnad som folk, jag själv och många andra nationalister har vänner som är icke-svenskar, men inte fan lägger vi oss ned och accepterar vår folks utdöende. I livet finns det väldigt svåra beslut man måste ta, och jag har tagit mitt. Svenskar och ett Sverige som var verklighet för bara några decennier sedan är det jag väljer. Antingen så kommer utlänningar att få det svårare i framtiden eller så kommer våra svenska barn att få det svårare i framtiden. Du förstår nog vilka jag vill hjälpa främst.
Citera
2013-09-24, 15:49
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Det här med att luckra upp medborgarskap. Enligt SD så är man ju en fullgod svensk när man fått ett svenskt medborgarskap, vad är annars grejen med "öppen svenskhet"? Att luckra upp ett medborgarskap för att skicka ut folk vore som att skicka ut svenskar, eller är SD ett rasistparti nu helt plötsligt som gör skillnad på folk och folk?

Vore väldigt konstigt om SD ska bestämma vilka som är svenskar eller ej på helt godtyckliga grunder beroende på hur väl assimilerad man är. I praktiken skulle det bli att man skickar ut hela Rosengård och folk som bott här i flera generationer, och det kommer man knappast göra.

Nej, man är inte intresserad av att bedriva politik öht. Det enda man vill ha är pengar och få ingå i den varma gemenskapen av inbördes beundran tillsammans med sossar och moderater. Hela samhället är genomruttet på så många plan men SD tycker islam är en prioritetsfråga... Den största farhågan för en sverigedemokrat är inte att folket dör ut eller att svenska kvinnor blir våldtagna, det är att ens barn skulle bli serverade halalslakt i skolan..

Det ändrar ju inte det faktum att SD vill återta medborgarskap som getts ut på felaktiga grunder? ^^ jag betvivlar att 2:a 3:e och 4:e generationens invandrare kommer bli av med sina medborgarskap men det återstår att se ^^ de som våldtar bör (och lär) klassas som kriminella och kommer därmed bli utvisade? ^^
Citera
2013-09-24, 15:56
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Det här handlar även om vår överlevnad som folk, jag själv och många andra nationalister har vänner som är icke-svenskar, men inte fan lägger vi oss ned och accepterar vår folks utdöende. I livet finns det väldigt svåra beslut man måste ta, och jag har tagit mitt. Svenskar och ett Sverige som var verklighet för bara några decennier sedan är det jag väljer. Antingen så kommer utlänningar att få det svårare i framtiden eller så kommer våra svenska barn att få det svårare i framtiden. Du förstår nog vilka jag vill hjälpa främst.

Orkar inte citera hela ditt inlägg så tar bara en bit men jag tänker besvara hela ^^

Jag tror inte att SD har nån "hemlig agenda" jag tror bara att du inte riktigt förstår hur det hela fungerar ^^ De säger att alla kan bli svenskar, vilket du anser vara fel, men de vet nog själva att alla inte kommer bli accepterade som svenskar och de ska som sagt återta felaktigt utgivna medborgarskap och vara mycket mer restriktiva till vilka som får ett medborgarskap... Det kommer knappast räcka att en somalie kommer in till dem och säger "Hej! Jag är svensk" så får de ett medborgarskap (typ så det funkar idag). jag tror helt ärligt på att SD kommer göra Sverige mycket "renare" och vi kommer inte att vara på gränsen till att bli "utrotade" ^^
Citera
2013-09-24, 15:58
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Det ändrar ju inte det faktum att SD vill återta medborgarskap som getts ut på felaktiga grunder? ^^ jag betvivlar att 2:a 3:e och 4:e generationens invandrare kommer bli av med sina medborgarskap men det återstår att se ^^ de som våldtar bör (och lär) klassas som kriminella och kommer därmed bli utvisade? ^^
Fast då gör man skillnad på folk och folk likt dödsnazister gör. En svenne som är kriminell hamnar i finkan, men en svensk invandrare som har uppgått i den öppna svenska gemenskapen blir utvisad om han är kriminell? Där faller ju hela konceptet med att alla kan bli svenskar då invandrarna aldrig kan få samma rättigheter som svenskarna. Låter det som SD? Nej.
Citera
2013-09-24, 17:23
Medlem
Citat:
Jag tror inte att SD har nån "hemlig agenda" jag tror bara att du inte riktigt förstår hur det hela fungerar ^^ De säger att alla kan bli svenskar, vilket du anser vara fel, men de vet nog själva att alla inte kommer bli accepterade som svenskar och de ska som sagt återta felaktigt utgivna medborgarskap och vara mycket mer restriktiva till vilka som får ett medborgarskap... Det kommer knappast räcka att en somalie kommer in till dem och säger "Hej! Jag är svensk" så får de ett medborgarskap (typ så det funkar idag). jag tror helt ärligt på att SD kommer göra Sverige mycket "renare" och vi kommer inte att vara på gränsen till att bli "utrotade" ^^
Jag förstår nog betydligt bättre än de flesta skulle jag tro. Problemet med dagens rotlösa Sverige är att folk verkar skita i nationalism och sin identitet som svenskar. Folk är helt enkelt fredsskadade och tar sitt land för givet, vilket är skadligt på sikt. Därför skiter folk i gemen i om de är svenskar eller inte, därför fungerar inte den där typen av argumentation. Så inte ens svenskarna själva verkar sträva efter denna kulturella svenskhet och detta leder till en rotlös integration mellan svenskar och invandrare.

Och som sagt, SD kommer inte dra tillbaka medborgarskap från invandrare som fått det i större skala. Om du inte tror mig så ring eller mejla SD själv och fråga. Och kom nu inte och säg att det är "image" eller "strategi", det var exakt så folk resonerade om Moderaterna förra valet, och sen vet vi hur det gick och väldigt många som röstade på dem ångrar sig bittert idag.

Du måste verkligen inse detta och sluta önskedrömma:

1. SD kommer inte helt stoppa invandringen från MENA.
2. SD kommer inte utvisa MENA-invandrare i större skala.
3. SD har ett hårt assimilationsprogram, som innebär i praktiken omfattande rasblandning.
4. SD pushar hårt på den "öppna svenskheten" som är kulturellt baserad.

Ta in detta och acceptera att SD inte kommer att kunna förhindra svenskarnas öde som minoritet i sitt eget land i framtiden.
Senast redigerad av Feru 2013-09-24 kl. 17:31.
Citera
2013-09-25, 19:51
Medlem
Mitt tidigare stöd för SD är nu borta, efter att Åkesson stämde in i PK-kören mot registreringen av asocial och kriminella grupper står det helt klart att Åkesson är den mest onödiga personen i Sverige. Nu ger jag upp SD, dom är/har blivit ett svensk version av republikanerna, usch och kräk. Nu blir det Svp som får mitt stöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in