Citat:
Ursprungligen postat av
Skoll
Ja, typ att få somalier att dansa kring midsommarstången. Det är ju faktiskt bättre än ingenting, midsommar firas ju fortfarande
Realistisk chans på bättre är bättre än väsentligen ingen chans på ännu bättre. Vi kommer inte ifrån den logiken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skoll
Så länge det finns svenskar så finns det hopp.
Med 25 år till i tangentens rikting kommer det hoppet att vara väldigt litet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skoll
Jovisst men om man har som ambition att rädda svenskarna så är det ju viktigt att ha en bra politik som kan åstadkomma detta, eller hur?
Ja, det skall bli intressant att se när SvP konkretiserar sin politik förbi slagordsnivån.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skoll
Förvisso. En av annan av de saker som jag tycker talar mot SD är att de inte är judemedvetna på något positivt sätt.
Är SvP judemedvetna? Var i SvP:s program etc kan jag läsa om SvP:s "judepolitik"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skoll
Nej men det är ett intressant sammanträffande att det enbart verkar drabba partiledningens fiender inom partiet och att partiledningen verkar tillåta det.
Hur vet du att partiledningen tillåter något?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skoll
Likväl så fanns Enrst Junger med på listan över olämpliga författare, sen om det ensamt var tillräckligt för att avsätta Ehn förändrar inte detta.
Faktum kvarstår. SD samarbetar inte med Expo och ingen har blivit utesluten för att ha läst Ernst Junger. Du överdrev så kraftigt att det inte blev sant. Det verkar för övrigt vara standard när det gäller SvP-folks uttalanden om SD.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skoll
Det gör vi nog också

Hur som helst så tycker jag att det är naivt att tro att man ska kunna åstadkomma något om man hela tiden viker sig som gräset. SD kryper ju närmare etablissemanget för varje dag som går. Nu senast så deltog de i Pride festivalen.
https://www.realisten.se/2013/06/11/sverigedemokrater-i-pridetaget/
Folks sexualitet är en minifråga jag nästan helt struntar i. Kan inte se att det spelar någon större roll för den "stora frågan".
Citat:
Ursprungligen postat av
Skoll
Finns det någon bortre gräns för hur mycket SD kommer att anpassa sig efter etablissemanget eller planerar man att fortsätta på det här sättet tills man är mer pk än miljöpartiet?
Så länge partiet driver åt rätt håll i invandringspolitiken räcker det för mig för att de skall vara bättre än resten även om det inte precis är att föredra den sortens anpassning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skoll
Man får givetvis lära sig att se på sin omvärld och försöka förutsäga vart utvecklingen kommer att ta oss. Jag tror att det finns goda förutsättningar för en ännu djupare ekonomisk kris i framtiden. Nationalismen ligger också rätt i tiden och har vunnit flera framgångar vilket man ser i bland annat Grekland, Ungern och Ukraina. Även i Sverige kan vi vinna, men det går inte om vi ger upp utan att ens ha försökt.
Folk har ju försökt. Problemet är att det ser ut som om det sista försöket som kunde ha lyckats misslyckades redan runt 1990. Kanske var valet 1991 sista chansen. Alla missnöjesröster som SD hade kunnat få (och bli uppmärksammat för) gick till pajaspartiet NyD som sedan körde i diket fullständigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skoll
För att återigen ta Hitler som exempel så klarade han det på ca 15 år om jag inte minns fel.
13 och ett halvt år eller så. Men i ytterst extrema omständigheter (förlorat världskrig, fredsvillkorsförnedring, dolkstötslegend, Lenin/Stalin-kommunisterna i grannskapet och världsomspännande depression) och det var så när att det inte hade gått vägen. Dessutom var nationalism i sig mycket starkare i folk på den tiden. Vad för extrema omständigheter som skulle kunna väcka svensson vet jag inte men det får vara något i hästväg för att matcha Weimarrepubliken.
Det mest sannolika om SD inte funkar är att saker och ting blir gradvis sämre och sämre och att SvP för en tynande tillvaro under ständigt hopp om att någon stor omständighet skall radikalisera situationen.