Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-06-15, 00:33
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du lyckas rabbla mycket på en gång

SD är enligt dig: Folkförrädare, svenskförnekare, svenskfientliga, som "uppmuntrar folkmord och etnisk rensning i svenskarnas eget land."

Undrar om du tar priset som Flashbacks mest extrema användare just nu? Att ens rabbla sådana löjliga angrepp på SD, som "från andra sidan" alltid beskylls för att vara rasister, fascister och allt möjligt, är ju närmast sjukt.

SD är det enda parti som står på svenskarnas sida på allvar, lite quotes:
Sverigedemokraterna är ett Sverigevänligt parti som eftersträvar en hög grad av gemenskap och samhörighet i samhället.
Vi tror inte på idén om ett mångkulturellt samhälle eftersom det är en ideologi som leder till splittring, utanförskap och segregation.
Vi tror därför på assimilering samt ett stärkande av den svenska kulturen. Vi verkar för att återgå till en assimilationspolitik istället för dagens misslyckade integrationspolitik. Med assimilering menar vi att de invandrare som kommer till Sverige ska anpassa sig till Sverige och inte att Sverige ska anpassa sig till invandrarna.

På vilket sätt får du det till att SD skulle vara "ett svenskfientligt parti som uppmuntrar folkmord och etnisk rensning i svenskarnas eget land"?

Sverigedemokraterna styrs av den Zionistiska eliten.
Den Zionistiska eliten är Svenskfientlig och uppmuntrar till folkmord och etnisk rensning på Svenskarna, i deras eget land.

Citera
2013-06-15, 00:37
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Om man antar att deras punktprogram då skulle realiseras:

[2, Sverige skall styras av svenskarna: Icke-svenskar skall ej tillåtas ha maktpositioner inom det svenska samhället.

Denna har jag väldigt svårt för. Det innebär att vi väljer bort väldigt framgångsrika invandrade personer, dessa har ju då "maktpositioner inom det svenska samhället". Det finns väldigt många, cykelkungen Salvatore Grimaldi är en, Herbert Felix en annan. Bill Gates om han flyttar till Sverige, är han en "icke-Svensk"?

Överhuvudtaget; hur ska man hantera begreppet "svensk" eller "icke svensk" när det kommer till rent juridiska frågor som att de senare inte ska få ha maktpositioner.

Kan någon SvP'are besvara den frågan? Hur avgör man sådana frågor rättsäkert?

Tumrugeln är att alla Germaner ska få betraktas som Svenskar. Enligt min mening, då vi är ytterst lika varandra på många sätt och vi delar samma blod.

I synnerhet Nordgermanerna.
Citera
2013-06-15, 08:56
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Ja, typ att få somalier att dansa kring midsommarstången. Det är ju faktiskt bättre än ingenting, midsommar firas ju fortfarande
Realistisk chans på bättre är bättre än väsentligen ingen chans på ännu bättre. Vi kommer inte ifrån den logiken.
Citat:
Så länge det finns svenskar så finns det hopp.
Med 25 år till i tangentens rikting kommer det hoppet att vara väldigt litet.
Citat:
Jovisst men om man har som ambition att rädda svenskarna så är det ju viktigt att ha en bra politik som kan åstadkomma detta, eller hur?
Ja, det skall bli intressant att se när SvP konkretiserar sin politik förbi slagordsnivån.
Citat:
Förvisso. En av annan av de saker som jag tycker talar mot SD är att de inte är judemedvetna på något positivt sätt.
Är SvP judemedvetna? Var i SvP:s program etc kan jag läsa om SvP:s "judepolitik"?
Citat:
Nej men det är ett intressant sammanträffande att det enbart verkar drabba partiledningens fiender inom partiet och att partiledningen verkar tillåta det.
Hur vet du att partiledningen tillåter något?
Citat:
Likväl så fanns Enrst Junger med på listan över olämpliga författare, sen om det ensamt var tillräckligt för att avsätta Ehn förändrar inte detta.
Faktum kvarstår. SD samarbetar inte med Expo och ingen har blivit utesluten för att ha läst Ernst Junger. Du överdrev så kraftigt att det inte blev sant. Det verkar för övrigt vara standard när det gäller SvP-folks uttalanden om SD.
Citat:
Det gör vi nog också Hur som helst så tycker jag att det är naivt att tro att man ska kunna åstadkomma något om man hela tiden viker sig som gräset. SD kryper ju närmare etablissemanget för varje dag som går. Nu senast så deltog de i Pride festivalen.

https://www.realisten.se/2013/06/11/sverigedemokrater-i-pridetaget/
Folks sexualitet är en minifråga jag nästan helt struntar i. Kan inte se att det spelar någon större roll för den "stora frågan".
Citat:
Finns det någon bortre gräns för hur mycket SD kommer att anpassa sig efter etablissemanget eller planerar man att fortsätta på det här sättet tills man är mer pk än miljöpartiet?
Så länge partiet driver åt rätt håll i invandringspolitiken räcker det för mig för att de skall vara bättre än resten även om det inte precis är att föredra den sortens anpassning.
Citat:

Man får givetvis lära sig att se på sin omvärld och försöka förutsäga vart utvecklingen kommer att ta oss. Jag tror att det finns goda förutsättningar för en ännu djupare ekonomisk kris i framtiden. Nationalismen ligger också rätt i tiden och har vunnit flera framgångar vilket man ser i bland annat Grekland, Ungern och Ukraina. Även i Sverige kan vi vinna, men det går inte om vi ger upp utan att ens ha försökt.
Folk har ju försökt. Problemet är att det ser ut som om det sista försöket som kunde ha lyckats misslyckades redan runt 1990. Kanske var valet 1991 sista chansen. Alla missnöjesröster som SD hade kunnat få (och bli uppmärksammat för) gick till pajaspartiet NyD som sedan körde i diket fullständigt.
Citat:
För att återigen ta Hitler som exempel så klarade han det på ca 15 år om jag inte minns fel.
13 och ett halvt år eller så. Men i ytterst extrema omständigheter (förlorat världskrig, fredsvillkorsförnedring, dolkstötslegend, Lenin/Stalin-kommunisterna i grannskapet och världsomspännande depression) och det var så när att det inte hade gått vägen. Dessutom var nationalism i sig mycket starkare i folk på den tiden. Vad för extrema omständigheter som skulle kunna väcka svensson vet jag inte men det får vara något i hästväg för att matcha Weimarrepubliken.

Det mest sannolika om SD inte funkar är att saker och ting blir gradvis sämre och sämre och att SvP för en tynande tillvaro under ständigt hopp om att någon stor omständighet skall radikalisera situationen.
Citera
2013-06-15, 08:57
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Den nuvarande statsbildningen kommer med stor sannolikhet att ha rasat i bitar inom 25 år.
Det är inte särskilt vanligt att statsbildningar rasar i bitar a la Somalia.
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det är faktiskt cyniskt sett önskvärt att blatteinvasionen fortsätter i samma ökande takt eftersom det påskyndar radikaliseringsprocessen hos svensken.
Hur radikala har t ex vita amerikaner blivit av motsvarande process över de senaste 100 åren? Var har denna "chockmetod" faktiskt fungerat?
Citera
2013-06-15, 09:02
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Frågan kvarstår: Hur ska SD rent praktiskt gå till väga för att smälta ihop en miljon främlingar med svenska folket?
Hur skall SvP rent praktiskt genomföra sin etniska rensning när det sannolikt kommer att finnas mer än en miljon människor som saknar någon annan stat som skulle kännas vid/ta emot de som rensas?

Jag är inte intresserad av svepande generaliseringar eller prat om att "det får vi ta då" utan av hur det rent praktiskt skall gå till. Eftersom du efterlyser just det från SD får vi anta att du har torrt på fötterna själv. Nå?
Citera
2013-06-15, 10:26
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Hur skall SvP rent praktiskt genomföra sin etniska rensning när det sannolikt kommer att finnas mer än en miljon människor som saknar någon annan stat som skulle kännas vid/ta emot de som rensas?

Jag är inte intresserad av svepande generaliseringar eller prat om att "det får vi ta då" utan av hur det rent praktiskt skall gå till. Eftersom du efterlyser just det från SD får vi anta att du har torrt på fötterna själv. Nå?
Två barn sitter i sandlådan. Den ena säger till den andra: Jag visar min om du visar din.
Är det så? Nåväl, jag frågade först.

Jag ställde denna frågan till Vitruvianska med anledning av detta evinnerliga tjat om assimilering.
SD tjatade om detta åratal innan ens SvP existerade som parti. De har aldrig redovisat hur de praktiskt ska gå till väga utan har bedrägligt sugit åt sig äkta nationalistiska väljare.
De har tagit sig in i riksdagen. De har lagt första kortet och ska i första hand redovisa sina politiska lösningar på området.

Min poäng är att SD genom assimileringsidéerna faktiskt har kapitulerat. De kan inte längre stå upp för de etniska svenskarna och böjer sig för en medelväg som, om det genomförs, faktiskt blir dolkstöten för Sverige och svenskheten.
Man säger ju att om det omöjliga inte kan vara ett alternativ så återstår allt annat. Just detta handlar det om: Assimilering är en omöjlighet. Punkt.

En miljon är inte siffran på de som finns här och som inte går att bli av med. Många av dem är fortfarande utländska medborgare och många har dubbla medborgarskap. Vi börjar med dem. (Dessa går att avhysa men SD vill istället smälta in dem i den svenska folkstammen. Helt bisarrt)
I övrigt så är det möjligt för en politisk majoritet att ta vilka beslut man vill. Man kan t ex göra det extremt besvärligt för främlingarna att bo i landet genom att ta beslut på ekonomiska grunder.

Genom ovanstående kan man förmodligen rensa bort mellan 50-70% av främlingarna utan att ta till våld.
Och det är politiskt genomförbart.
Citera
2013-06-15, 10:53
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Två barn sitter i sandlådan. Den ena säger till den andra: Jag visar min om du visar din.
Betyder detta barnsliga svar att SvP, såvitt du vet, inte har någon praktisk lösning? Isåfall skulle ju SvP var lika meningslöst som SD, ur din synvinkel, och så illa kan det väl inte vara? Seså, sluta med barnsligheterna och berätta hur den etniska rensningen skall gå till, "rent praktiskt".

Nå?
Citat:
En miljon är inte siffran på de som finns här och som inte går att bli av med.
Antagligen är det ännu fler den dag SvP till äventyrs får en chans att genomföra sitt program. Mellan 50 000 och 100 000 per år i minst sisådär 20 år plus de som redan är i Sverige och kommer att föda fram en stor generation med främst endast svenska pass. Tillkommer så "blandbarn" och liknande som ju heller inte är tillåtna att stanna. En miljon är antaligen väldigt lågt räknat.

Vi kan dock, om det gör dig gladare, låtsas att SvP var i maktposition redan idag. Vad görs, rent praktiskt, med de 30%-50% av främligarna du själv uppskattar inte kunna skicka till hemländer?
Citera
2013-06-15, 11:16
Medlem
SD är judestyrt, därför vägrar jag att rösta på SD och väljer således SvP istället.
Citera
2013-06-15, 11:18
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Betyder detta barnsliga svar att SvP, såvitt du vet, inte har någon praktisk lösning? Isåfall skulle ju SvP var lika meningslöst som SD, ur din synvinkel, och så illa kan det väl inte vara? Seså, sluta med barnsligheterna och berätta hur den etniska rensningen skall gå till, "rent praktiskt".

Nå?
Jag presenterade precis lite förslag och idéer.
Din tur.

Nå?
Citera
2013-06-15, 11:24
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Jag presenterade precis lite förslag och idéer.
Nej, du presenterade inga som helst praktiska förslag. Så, för tredje gången, hur skall SvP rent praktiskt genomföra sin etniska rensning när det sannolikt kommer att finnas ett mycket stort antal människor som saknar någon annan stat som skulle kännas vid/ta emot de som rensas?

Om det är så att det inte finns några konkreta praktiska lösningar så kan du väl bara säga det istället för att slingra dig?
Citat:
Din tur.
Jag har inte påstått mig ha några praktiska lösningar.
Citera
2013-06-15, 11:31
Medlem
Dolgtrases avatar
Citat:

Jag ställde denna frågan till Vitruvianska med anledning av detta evinnerliga tjat om assimilering.
SD tjatade om detta åratal innan ens SvP existerade som parti. De har aldrig redovisat hur de praktiskt ska gå till väga utan har bedrägligt sugit åt sig äkta nationalistiska väljare.
De har tagit sig in i riksdagen. De har lagt första kortet och ska i första hand redovisa sina politiska lösningar på området.

Min poäng är att SD genom assimileringsidéerna faktiskt har kapitulerat. De kan inte längre stå upp för de etniska svenskarna och böjer sig för en medelväg som, om det genomförs, faktiskt blir dolkstöten för Sverige och svenskheten.
Man säger ju att om det omöjliga inte kan vara ett alternativ så återstår allt annat. Just detta handlar det om: Assimilering är en omöjlighet. Punkt.

En miljon är inte siffran på de som finns här och som inte går att bli av med. Många av dem är fortfarande utländska medborgare och många har dubbla medborgarskap. Vi börjar med dem. (Dessa går att avhysa men SD vill istället smälta in dem i den svenska folkstammen. Helt bisarrt)
I övrigt så är det möjligt för en politisk majoritet att ta vilka beslut man vill. Man kan t ex göra det extremt besvärligt för främlingarna att bo i landet genom att ta beslut på ekonomiska grunder.

Genom ovanstående kan man förmodligen rensa bort mellan 50-70% av främlingarna utan att ta till våld.
Och det är politiskt genomförbart.

Om SvP avser att likt exempelvis Nazityskland utöva ekonomiskt förtryck mot väl utvalda personer kanske det vore läge för partiet att presentera åtminstone ett utkast om detta i sitt partiprogram (när man väl blivit seriösa nog att ha ett riktigt partiprogram det vill säga). Hur ska väljarna annars kunna veta vad som gäller? Att anonyma sympatisörer på nätet häver ur sig diverse saker om allt från ekonomiskt förtryck till mord löser ju inte det faktum att partiet SvP saknar svar.
Citera
2013-06-15, 12:07
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Nej, du presenterade inga som helst praktiska förslag. Så, för tredje gången, hur skall SvP rent praktiskt genomföra sin etniska rensning när det sannolikt kommer att finnas ett mycket stort antal människor som saknar någon annan stat som skulle kännas vid/ta emot de som rensas?

Om det är så att det inte finns några konkreta praktiska lösningar så kan du väl bara säga det istället för att slingra dig?

Jag har inte påstått mig ha några praktiska lösningar.
Nej, det har du inte och det har inte SD eller Vitruvianska heller.

Poängen består: Om man binder upp sig vid en viss princip (assimilering), lockar till sig alla invandringskritiska röster och nationalister bara för att en dag inse att man har byggt upp hela sin politik på en omöjlighet så har man faktiskt gjort mer skada än nytta.
Och då kan man absolut inte göra något åt det, tåget har lämnat stationen och vi står kvar på perrongen.
SvPs politik ger oss åtminstone en bättre chans.

Personligen tror jag att det kommer att gå betydligt snabbare än tjugo år. Hela Europa kommer att braka ihop innan dess. Terroristcellen EU är spindeln i det nät som håller på att sänka nationalstaterna och deras handlingsutrymme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in