Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Ja vad ska man rösta?
Rösta taktiskt på SD eller rösta via hjärtat på SVP?
Hur tänker ni?
Jag anser att man skall rösta efter förnuft! Antingen slänga bort en röst på SVP, som inte kommer att räknas, eller rösta på SD som lär få mer än 4% av rösterna.
SD är bräckjärnet, som alla vi nationalister bör enas kring än så länge! Förhoppningsvis får SD minst 10% i valet 2014, vilket skulle skaka fundamenten hos de sju systrarna. Redan i dag är SD det fjärde största partiet enligt senaste opinionsmätningen.
Hel- och halvkommunisterna har i många år stridit sinsemellan och därför underminerat alla möjligheter för att få inflytande som en stark enad vänster. Tack och lov!
Jag förutsätter att vi är betydligt smartare än vänsterfolket och inte förstör våra möjligheter till inflytande genom revirstrider!
Varken SvP eller ND har ännu lyckats samla 4%. Jag anser därför att alla tvistefrågor mellan de olika nationalistiska partier bör läggas åt sidan. Vi bör i stället inrikta oss på att hjälpa SD till att minst bli det tredje största partiet 2014!
När SD i och med detta brutit ny mark och förhoppningsvis fått svenskarna att tänka realistiskt, kan SvP och/eller ND så småningom också få tillräckligt många röster för att komma in i riksdagen.
Tålamod är en dygd!
Rom byggdes inte på en dag!