Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-06-06, 21:49
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Så enligt dig vore det helt okej med en 20 miljoner kineser eftersom de sköter sig?

Eller varför vill Du minska invandringen?

Låt mig göra det enkelt för dig och citera slutet på mitt förra inlägg. "Med det sagt så vill jag dock ha en markant minskning av invandringen". 20 miljoner kineser, hur skötsamma de än är, får rimligen inte plats i Sverige. Det finns heller inte tillräckligt med resurser för att lära dessa svenska.

Jag vill se en minskning av invandringen därför att vi omöjligen kan hantera den mängd vi tar emot idag. Inte nog med det så är en stor del av de invandrare vi tar emot kriminella och kulturellt missanpassade element. Alla invandrare är inte en tillgång, det är bara att inse det.
Citera
2013-06-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Olika manifestationer av det vi kan kalla mänsklig hänsynslöshet finns och har funnits i alla typer av samhällen. Hur hänsynslösheten gestaltar sig beror på samhällets moral och värderingar. Exempel kan vara att man i "frihetens" och "marknadsekonomins" namn tillåter nya unga generationer att fördärva sig av tobak medan kapitalister tillåts tjäna pengar på detta. Eller kanske USA som i "anti-terrorismens" namn terrorbombat hundratusentals civila till döds i sentida imperialistiska krig.

Att ett etniskt nationalistiskt samhälle gestaltar sin hänsynslöshet genom en beslutsamt genomförd etnisk rensning i stället för gynnande av tobaksindustri och imperialistiska terrorkrig blir så att säga bara att byta gungor mot karuseller.

I vår sinnessjuka samtid är tobaksindustri och imperialistiska terrorkrig helt i enlighet med gällande moral och värderingar. Men den dag Sverige, och resten av den vita världen, tagit sig till den punkt att de vita majoriteterna bekänner sig till den etniska nationalismen så kommer också moral och värderingar att ha förändrat sig i gynnsam riktning.
Mycket bra inlägg, skriver under på det.
Citera
2013-06-06, 21:55
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Låt mig göra det enkelt för dig och citera slutet på mitt förra inlägg. "Med det sagt så vill jag dock ha en markant minskning av invandringen". 20 miljoner kineser, hur skötsamma de än är, får rimligen inte plats i Sverige. Det finns heller inte tillräckligt med resurser för att lära dessa svenska.

Jag vill se en minskning av invandringen därför att vi omöjligen kan hantera den mängd vi tar emot idag. Inte nog med det så är en stor del av de invandrare vi tar emot kriminella och kulturellt missanpassade element. Alla invandrare är inte en tillgång, det är bara att inse det.
Sverige är ett stort land till ytan så det vore inga problem att hitta plats till dessa. Men om vi säger att dessa 20 miljoner kineser alla startar företag, sköter sig och bidrar till välfärden, tycker du då att det är okej?
Citera
2013-06-06, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Nja, om man betänker att Sverige är riktigt nationalistiskt, där nationalismen och etnopluralismen genomsyrar hela samhället och är norm, tror jag faktiskt inte det blir något problem alls. Kan verka stort problem nu när svenskor knappt föder några barn, samtidigt med massiv rasblandningspropaganda samtidigt som invandrarkvinnor skaffar betydligt fler barn. Men tänk dig en stat/samhälle som kraftigt uppmuntrar barnafödande på olika sätt, där svenskorna börjar föda betydligt fler barn, då kommer denna minoritet knappast att bli något problem för det svenska folket.

Sedan var knappast 98 % något som jag har huggit i sten, idag kan jag tycka att det är alldeles för mycket med 100 000 rasfrämlingar, då svenskar knappt kan bilda stabila och stora familjer. Men när det blivit norm att skaffa större stabila familjer, så finns det inget hot från denna minoritet, då svenskarna alltid kommer att vara i kraftig majoritet. Och dessa som rasblandar trots detta, är nästan bara positivt då tendenserna försvinner från folkgruppen att rasblanda. Hoppas du förstår hur jag menar.

Nej, du tänker inte helt rätt här tycker jag. Det är inte acceptabelt att ha 100.000 icke-vita i landet, punkt slut. Så är det. 0.01% kanske går an men 2% är alldelles för mycket. Rasblandning skall vara ett brott precis som prostitution är idag tex.
Citera
2013-06-06, 22:00
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Sverige är ett stort land till ytan så det vore inga problem att hitta plats till dessa. Men om vi säger att dessa 20 miljoner kineser alla startar företag, sköter sig och bidrar till välfärden, tycker du då att det är okej?
Intressant att han säger att resurserna inte räcker till för SFI....... fan flyttar man till ett nytt land så ligger väl skyldigheten på individen på att lära sig det nya språket?
Citera
2013-06-06, 22:04
Medlem
Nu får man ju försöka förstå vad jag menar också, istället för att direkt attackera. Låt säga att du går in på en Kina restaurang. Sen är det bara massa svenskar som jobbar där, känns det som du får mat som gjorts av någon som kan det? Självklart kan svenskar lära sig det också, men för vissa sitter just detta i blodet. Olika människor för med sig olika färdigheter. Allt är inte till ondo. Och jodå min man jobbar på restaurang, tills vi köper egen längre fram. Och då den går bra får man anställa fler folk. Inne i köket, extra personal som kan indisk mat. Ute i restaurangen, en servitris som MÅSTE tala svenska.
Citera
2013-06-06, 22:04
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lelle81
Bara som ett sista inlägg. Min man som för övrigt arbetar på fler-stjärnig och känd restaurang. Ni som är så emot alla invandrare, även fast de gör rätt för sig... Om ni skulle få er vilja igenom, då har vi bara svensk husmanskost på alla restauranger i Sverige. Ingen riktig pizzeria kvar, Indisk mat, Kina mat, Thai och annan mat. För om sanningen ska fram, svenskar kan inte riktigt laga mycket av denna maten. Bit inte den hand som föder dig!

Där kom den! Det klassiska och jättelöjliga argumentet om maten. Närmast kultförklarat.

Sanningen: Vi har jättemånga och bra kinesrestauranger, trots att vi har ganska få kinesiska invandrare till Sverige. Men när åt du på en afghansk eller somalisk restaurang senast? Trots att dessa är den största invandrargruppen.
Sushi är just nu mycket populärt och upplever en sorts "boom" i Sverige. Men har vi många japanska invandrare? Nej.
Citera
2013-06-06, 22:05
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HakuwnaMatata
Nu är det ju såhära att SVP kommer ju aldrig kunna vinna, men sd har en chans så varför ska ni slänga bort en röst?
För att med den retoriken så hade aldrig SD kommit in i riksdagen från första början Man måste börja någonstans och hade alla tänkt som du så hade ingenting blivit gjort.

Edit: När SvP börjar synas i undersökningar så kommer det troligen gå framåt med en rasande fart. Speciellt när folk som röstar på SD märker att SD bedrar väljarna och inte alls hade några lösningar.
Senast redigerad av stopbitching 2013-06-06 kl. 22:09.
Citera
2013-06-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laccus
Nej, du tänker inte helt rätt här tycker jag. Det är inte acceptabelt att ha 100.000 icke-vita i landet, punkt slut. Så är det. 0.01% kanske går an men 2% är alldelles för mycket. Rasblandning skall vara ett brott precis som prostitution är idag tex.
Som jag skrev dock, man ska inte ha inställningen att 100 000 ska stanna, för då lär det förmodligen bli betydligt fler i slutändan. Min poäng var bara att när det svenska folket kommit upp på fötter ordentligt (efter några generationer) så blir inte några minoriteter något hot alls. Men jag håller med dig att idag är 100 000 alldeles för mycket, och kanske för mycket även i ett nationalistiskt framtida Sverige, jag har liksom inte huggit något i sten.

Mitt huvudfokus är att få det svenska folket och Sverige upp på fötter igen. Dvs, en kraftig majoritetsbefolkning på minst 98 % som skaffar många svenska vita barn, så att det blir en kraftig uppåtgående spiral i jämförelse med dagens nedåtgående spiral + rasblandning. Jag drivs främst av den stora oron att det svenska folket kanske helt blandas ut i framtiden, men jag respekterar din åsikt i frågan.
Citera
2013-06-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HakuwnaMatata
Nu är det ju såhära att SVP kommer ju aldrig kunna vinna, men sd har en chans så varför ska ni slänga bort en röst?
Med detta resonemang, varför röstar du inte på sossarna för då? Mycket tyder ju på att det kommer att bli en sosseseger. Det är betydligt större sannolikhet att sossarna vinner än SD, kasta inte bort din röst på SD!
Citera
2013-06-06, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laccus

Skulle inte vilja påstå att 2% är för mycket. Det är precis tillräckligt men inte en % till.

Till och med jag ser det som omöjligt idag att få mängden icke-vita till 0.01%. Det skulle bli alldeles för problematiskt tyvärr.
Citera
2013-06-06, 22:16
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching

Hur ska dom lära sig svenska och etablera sig i samhället? Har vi lärare och lokaler så det räcker för 20 miljoner kineser? Bostäder för alla? Isåfall har jag antagligen missat något.

Så nej, det är inte okej. Det är ett recept för haveri, till ännu större grad än vad vi redan har idag alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in