Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-02-04, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag är så förbannat trött på att du/ni i SvP framställer SvP'are som smarta nationalister och SD'are som korkade nationalister. Kan ni inte bara acceptera all många inte bryr sig om etnicitet? Jag har hört många SD'are som visar sympati för er och att ni väger etnicitetfrågan tungt men VARFÖR kan ni inte se likadant tillbaka?

Därför att ras- och etnicitetsfrågan är helt avgörande. Det är i ett större och längre perspektiv den största och viktigaste frågan. SvP har rätt och SD har helt enkelt fel. Det finns alltså inget att kompromissa eller komma överens om i den frågan.

SD:s ideologi är de facto i grunden kulturmarxism och kommunism. Alla som inte erkänner den biologiska verkligheten har en ideologi som baseras på egalitära, universalistiska och internationalistiska dogmer som lanserades av judar och frimurare i samband med bl.a. den franska revolutionen.

Det finns när det gäller dessa frågor i grunden två positioner där den ena baseras på verkligheten som den faktiskt är och den andra är felaktig och irrationell. Alla som inte delar etniska nationalisters syn på verkligheten i dessa frågor ÄR i grunden kommunister och internationalister. Det finns sanningen och verkligheten, som främst företräds av diverse nationalistiska och politiskt inkorrekta strömningar, och så finns det den i grunden judiska lögnen om att människor av oklar anledning skulle vara undantagna från naturens lagar. Förutom judisk kulturmarxism och kommunism så finns det kristen och liberal ideologi som oftast är lika verklighets- och naturförnekande och stollig.
Senast redigerad av Varnagel 2013-02-04 kl. 13:14.
Citera
2013-02-04, 13:11
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
Det är inte bara borgarnas politik. Vänstern är skyldiga också. SD har "bytt" politik och inte bytt.
Du måste förstå att varför skulle Kent Ekeroth rösta NEJ om han fick frågan i fria händer om han ville avslå alla asylsökandes ansökningar?
Han skulle säkert avslå alla muslimska asyler, men då han själv är jude så tycker han säkert det är jättetrevligt att svenskarna som folk blandas ut. Allra mest så är han nog intresserad av en fin lön så har han råd med många israeliska fanor sen, eller varför inte metallrör så han kan försvara sig? Jag litar inte en sekund på honom och betvivlar starkt att hans primära intressen ligger hos Sverige eller svenskarna.
Citat:
Jag visste inte vad du menade med "Do tell" så jag skrev bara något som stämmer på riktigt exempelvis en bil har däck.
Jaha, men nu har du ju chansen. När, hur och vad har SvP ändrat i sin politik från det att partiet skapades?
Citat:
Exakt! Och vad tror dem kommer göra när de får fria händer och ingen kritik
Göra livet surt för muslimer, luta sig tillbaka med lönerna och fortsätta simma runt i mellanmjölken. Samtidigt lär de installera övervakningskameror över hela Sverige och ta bort all integritet och sen har vi polisstaten Sverige som får de gamla fascisterna i Italien att tappa hakan.
Citat:
Jag säger inte att SD är dödsnazistiska eller rasistiska. Varför skulle det vara rasism?
SvP kommer inte växa och etablera sig som ni tror. Visst, de kommer få väljare men de kommer fortfarande vara mindre än kommunisterna.
Verkar ju som att du vill få dem att framstå som det. Du säger ju själv att ni inte vill blanda och ha invandring från ice-vita folk, det är väl rasism om något?
Citat:
Jag uppmanar alla nationalister att försöka förstå på SD-tänket och läsa mellan raderna.
Om alla nationalister gav sin sista SD-röst på SD 2014 så kommer dem lättare avsluta detta med den förbannade invandringen för en gångs skull. Men om vi nationalister ska hela tiden vara splittrad som kommunisterna så tar det längre tid innan vi lyckas.
Många tänkte så 2010 och jag tror inte man gör misstaget igen nu när SD har bekänt färg.
Citat:
En fråga:
Om Björn Söder får fria händer i riksdagen. Vad tror du han röstar igenom då om han får samma fråga som Kent?
Ingen aning.
Citera
2013-02-04, 15:54
Medlem
Folketstempels avatar
Sekten SvP tillber en död pedofil som hade en sexsekt i någon öken i USA.

De kallar sig Gud för, -smaka på det här: Profeten Doktor William Luther Pierce.
Han framställs oftast på foton som är blurrade så att han ska se ut som en gudomlig profet.
http://www.kevinalfredstrom.com/art/d/3793-1/William-Pierce_-Cosmotheist-philosopher.jpg

Så om man är en hjärntvättad neonazist så röstar man på SvP, annars så finns andra alternativ.
Citera
2013-02-04, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Sekten SvP tillber en död pedofil som hade en sexsekt i någon öken i USA.

De kallar sig Gud för, -smaka på det här: Profeten Doktor William Luther Pierce.
Han framställs oftast på foton som är blurrade så att han ska se ut som en gudomlig profet.
http://www.kevinalfredstrom.com/art/d/3793-1/William-Pierce_-Cosmotheist-philosopher.jpg

Så om man är en hjärntvättad neonazist så röstar man på SvP, annars så finns andra alternativ.
Du råkar förstås inte ha några belägg för att William Pierce skulle vara pedofil? Jag noterar att såväl SPLC, ADL som Simon Wiesenthaal Center har missat den informationen, och det är ju lite konstigt kan man tycka.

Minns du vad vi pratade om innan? Träna upp din egen argumentation och kunskapsbas istället för att ljuga och fabulera, dels höjs nivån på debatten och dels slipper du framstå som någon utvecklingsstört mongo.

Och nej, SvP som parti "tillber" förstås inte någon, för mig personligen är dock Pierce en otroligt stor förebild och en av de mest klarsynta människor som någonsin har levat, har du kritik mot honom och hans teser så finns det förstås trådar för det med - inte minst den du länkade till i ditt inlägg.

Mvh

Passande nog avslutar vi med lite kloka ord av profeten.

Citat:
"It's about time for those of us still capable of thinking tribally to begin doing so. It's about time for those of us who understand what it means to be White, to be European, to be Aryan in a darkening world, and who understand what it used to mean -- those of us who treasure our heritage, who honor the sacrifices and achievements of our forefathers and appreciate the civilization they created for us -- those of us who feel a sense of responsibility to the future and are determined that our people shall inherit the future, not the mongrel offspring of the rappers and jivers we see on our television screens, but our people -- it's about time for us to begin thinking and planning and acting systematically in a manner aimed at our racial survival.

It's time to stop being spectators, to stop listening to the hypocritical cant of the liberals and the mindless ramblings of the conservatives. It's time to base everything -- everything -- on the proposition that we must survive, our people must survive. If a policy strengthens our people, if it increases the survivability of our people, it is a good policy. If it weakens us or puts us at a disadvantage in the struggle for survival, it is a bad policy. That's all that matters. That's all that we should consider. Racial survival, racial victory in the struggle for life and dominance, must be the goal of every plan, of every policy, of every thought and action. Tribal thinking.

We used to understand that, back before television. Everyone understood it who survived. The Jews still understand it. We'd better learn it again -- soon."
Senast redigerad av Straybullet 2013-02-04 kl. 16:37.
Citera
2013-02-04, 17:13
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Det ingår i sekttänkandet att man tror sig inneha en större sanning och att alla andra är obildade idioter.
Inget att hänga upp sig på, men försök inte föra en normal diskussion med dem, för det leder ingen vart då de är totalt hjärntvättade.
Lite som att bjuda in Jehovas Vittnen när de knackar på dörren med inställningen att tala den till rätta, helt meningslöst. Det är alltid alla andra som har fel enligt dem då de läst fel bok.

Du har rätt, helt rätt. Såg att de andra hade svarat på mitt inlägg men återigen försöker de vinkla en som att man har samma mål som SvP men inte förstår, och att om man inte håller med SvP så är man emot att svenskarna har ett eget land. Det är så beklämmande att vissa bara ser svart och vit.

Jag tänker inte ens bemöda mig att svara, förutom på detta citatet:

Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag förstår att du är trött, men tyvärr ligger det väldigt mycket i det.
Att du inte "bryr dig om etnicitet" handlar ju inte om att du genom kritisk tänkande och djupa analyser och genomgång av den litteratur som finns tillgänglig kommit fram till att etnicitet är oviktigt, det handlar ju om att du är för lat och slö för att överhuvudtaget gå igenom det material som finns tillgängligt, eller hur?

Återigen, du drar fram detta med IQ nivåer. Det är det ända du har att komma med. Jag tycker inte det är viktigt, ett samhälle kan dra stor nytta av ett gäng dumskallar också som går till jobbet varje dag. Dock kan du inte jämföra med dagens Somaliainvandring då SD försöker arbeta bort denna.

Som sagt, du lägger upp att IQ nivåerna är 100% skyldiga till integrationsproblemen och bara för att jag inte tror som du är jag lat och slö. Ignorant till tusen, det är vad du är människa. Du kan ta ditt kritiska tänkande och djupa analyser och vara lycklig i din lilla lägenhet, de kommer tyvärr aldrig tas på allvar, det vet både du och jag. Däremot kan du behöva en och annan ekonomilektion. Jag antar att du kommer kontra med att du vet allt om ekonomi och då borde du också veta att arbetsinvandring som är reglerad är oerhört positivt för den ekonomiska tillväxten.

Men som sagt, du bryr sig bara om etnicitet ... och jag FÖRSTÅR inte varför du inte kan acceptera att andra värderar ekonomin för riket högre än "den svenska rasen".

Om du även kan sannolikhetslära kan du nog lista ut att den svenska rasen kommer överleva i all framtid med Sverigedemokraternas invandringspolitik.
Citera
2013-02-04, 17:29
Medlem
Citat:
Återigen, du drar fram detta med IQ nivåer. Det är det ända du har att komma med. Jag tycker inte det är viktigt, ett samhälle kan dra stor nytta av ett gäng dumskallar också som går till jobbet varje dag. Dock kan du inte jämföra med dagens Somaliainvandring då SD försöker arbeta bort denna.

Ehh? Allt han skrev var att du är för lat och slö för att läsa på.

Citat:
Men som sagt, du bryr sig bara om etnicitet ... och jag FÖRSTÅR inte varför du inte kan acceptera att andra värderar ekonomin för riket högre än "den svenska rasen".

Om du även kan sannolikhetslära kan du nog lista ut att den svenska rasen kommer överleva i all framtid med Sverigedemokraternas invandringspolitik.
Härskartekniker är så lågt och genomskinligt. Anledningen till att nationalister värderar det biologiska så högt är av den enkla anledningen att när ett folk väl har blandats bort har det blandats bort. Särdragen är för evigt borta, är detta verkligen så otroligt svårt att förstå och ta till sig? Förstår du inte, ska jag upprepa det igen?

Det är säkert många nationalister som har ett och annat att säga till om när det handlar om ekonomifrågor, men ekonomin är inte hotad, den går alltid att förändra senare. Det är ingen ödesfråga. Antingen försöker du förlöjliga eller så har du missförstått rejält, det finns ingen specifik svensk ras.

Nej eftersom Sverigedemokraterna varken förespråkar stopp på invandringen eller vill skicka tillbaka invandrare så ser det inte så ljust ut för svenskarna som folkgrupp då invandrarna som redan befinner sig här har betydligt högre födelsetal än svenskornas.
Senast redigerad av Feru 2013-02-04 kl. 17:33.
Citera
2013-02-04, 17:40
Bannlyst
Citat:

IQ-nivåer är en del av det hela naturligtvis, precis som högre testosteronhalter, sämre kreativa förmågor och högre grad av aggressivitet också är sådant som skiljer oss åt. Jag har i ärlighetens namn svårt att förstå vad vi någonsin skulle tjäna på att göra vår befolkning mer primitiv, korkad och aggressiv men lyssnar förstås gärna.

Citat:
Som sagt, du lägger upp att IQ nivåerna är 100% skyldiga till integrationsproblemen och bara för att jag inte tror som du är jag lat och slö.
Lat och slö är du för att du inte har satt dig in i frågan eller gått igenom den litteratur som finns tillgänglig, eller har jag fel?
För övrigt har jag aldrig hävdat att Rasskillnader är det enda som gör invandrarna primitiva och dåligt lämpade att vara här, det är det inte. Det är dock den viktigaste faktorn och den faktor som inte går att förändra.

Citat:
Ignorant till tusen, det är vad du är människa.
Tvärtom är jag otroligt öppensinnad och villig att ta till ny information, annars hade jag förmodligen aldrig kunnat gå från Miljöpartist/Vänsterpartist-Sverigedemokrat-Svenskpartist.

Citat:
Däremot kan du behöva en och annan ekonomilektion. Jag antar att du kommer kontra med att du vet allt om ekonomi och då borde du också veta att arbetsinvandring som är reglerad är oerhört positivt för den ekonomiska tillväxten.
Ekonomi är inte ett ämne jag är expert på, helt riktigt även om jag har införskaffat mig lite studielitteratur i ämnet för fördjupning. Däremot vet jag förstås att den icke-vita invandringen innebär nettokostnader på många miljarder årligen. Temporär arbetskraft är även något SvP kan tänka sig, så jag förstår inte vad du bråkar om där riktigt.

Citat:
Därför att det är ett ytligt och primitivt synsätt som är direkt osmakligt. Ekonomin kan byggas upp och raseras igen tusen gånger och vara det den var. Går vårt folk däremot under så är vi borta för alltid. Det är väl tämligen logiskt?

Att ett svenskt Sverige dessutom skulle vara oändligt mycket rikare än dagens Sverige är förstås en bisats som bör nämnas.

Citat:
Tror du? Du glömmer att det redan finns 1,5 miljoner främlingar i Sverige, deras nativitet är dessutom högre än pursvenskarnas. Vilka uppgifter är det du går efter när du menar att svenskarna rent demografiskt är ohotade med SD:s politik? Länka gärna så vi får ta del av dem.
Citera
2013-02-04, 18:36
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Ehh? Allt han skrev var att du är för lat och slö för att läsa på.

Eftersom jag inte delar samma politiska ideologi är jag lat och slö, tydligen. Det har ingenting med att vara påläst eller inte att göra. Jag vet mycket väl hur ni SvP'are tänker och värderar och har respekt för det, det jag irriterar mig på att att ni inte har samma respekt tillbaka.

Citat:
Härskartekniker är så lågt och genomskinligt. Anledningen till att nationalister värderar det biologiska så högt är av den enkla anledningen att när ett folk väl har blandats bort har det blandats bort. Särdragen är för evigt borta, är detta verkligen så otroligt svårt att förstå och ta till sig? Förstår du inte, ska jag upprepa det igen?

Det är säkert många nationalister som har ett och annat att säga till om när det handlar om ekonomifrågor, men ekonomin är inte hotad, den går alltid att förändra senare. Det är ingen ödesfråga. Antingen försöker du förlöjliga eller så har du missförstått rejält, det finns ingen specifik svensk ras.

Nej eftersom Sverigedemokraterna varken förespråkar stopp på invandringen eller vill skicka tillbaka invandrare så ser det inte så ljust ut för svenskarna som folkgrupp då invandrarna som redan befinner sig här har betydligt högre födelsetal än svenskornas.

Du snackar om härskarteknier, jag förstår inte hur du kom in på det. sedan säger du att ekonomin inte är hotad, menar du det på allvar?

Tanken med sverigedemokraternas politik är ju att minska generositeten för invandrare, vilken mycket troligen kommer resultera i att de antingen lär sig svenska och skaffar ett jobb, eller söker sig till ett annat land.

Citat:
IQ-nivåer är en del av det hela naturligtvis, precis som högre testosteronhalter, sämre kreativa förmågor och högre grad av aggressivitet också är sådant som skiljer oss åt. Jag har i ärlighetens namn svårt att förstå vad vi någonsin skulle tjäna på att göra vår befolkning mer primitiv, korkad och aggressiv men lyssnar förstås gärna.

Dock är testosteronhalterna jämna mellan olika raser. Jag trodde också det var skillnad tills jag blev nedargumenterad för några veckor sedan. Finns flera studier som visar att testosteronhalterna är samma, du får gärna länka en studie som visar motsatsen om du har en.

Citat:
Lat och slö är du för att du inte har satt dig in i frågan eller gått igenom den litteratur som finns tillgänglig, eller har jag fel?
För övrigt har jag aldrig hävdat att Rasskillnader är det enda som gör invandrarna primitiva och dåligt lämpade att vara här, det är det inte. Det är dock den viktigaste faktorn och den faktor som inte går att förändra.

Du tycker jag är lat och slö för att jag inte ser texter som sanning, som du ser som sanning.

Citat:
Tvärtom är jag otroligt öppensinnad och villig att ta till ny information, annars hade jag förmodligen aldrig kunnat gå från Miljöpartist/Vänsterpartist-Sverigedemokrat-Svenskpartist.

Jag tror fortfarande inte du förstår att SD är ett parti som vill främja en svenska ekonomin och bibehålla traditioner. De har inte så mycket för etnicitet att göra. SD går bra på statistik för att uppnå sina mål.

Citat:
Ekonomi är inte ett ämne jag är expert på, helt riktigt även om jag har införskaffat mig lite studielitteratur i ämnet för fördjupning. Däremot vet jag förstås att den icke-vita invandringen innebär nettokostnader på många miljarder årligen. Temporär arbetskraft är även något SvP kan tänka sig, så jag förstår inte vad du bråkar om där riktigt.

Vi alla hör ofta Reinfeldt säga att invandringen är en stor nettovinst om alla kommer i jobb. Detta är såklart orimligt. Men om vi målar upp två scenarion;

Sverige har 0% flyktinginvandring och 0% arbetsinvandring ... eller ... Sverige har 0% flyktinginvandring och 1% arbetsinvandring. I vilket scenario tror du Sverige kommer få bättre ekonomi?

Citat:
Därför att det är ett ytligt och primitivt synsätt som är direkt osmakligt. Ekonomin kan byggas upp och raseras igen tusen gånger och vara det den var. Går vårt folk däremot under så är vi borta för alltid. Det är väl tämligen logiskt?

Helt ärligt bryr jag mig faktiskt bara om vad som händer under min livstid, och kanske 100 år till för mina barn och barnbarn.

Citat:
Att ett svenskt Sverige dessutom skulle vara oändligt mycket rikare än dagens Sverige är förstås en bisats som bör nämnas.

Detta baserar du dock inte på någonting. Detta varken sant eller osant för det är en omöjlig fråga att svara på. Också är oändligt lite att ta i, eller hur?

Det som kostar är flyktinginvandringen, och jag skulle inte har något emot att strypa den till 0% och be alla bidragstagare från Somalia och Syrien att åka hem igen.

Citat:
Tror du? Du glömmer att det redan finns 1,5 miljoner främlingar i Sverige, deras nativitet är dessutom högre än pursvenskarnas. Vilka uppgifter är det du går efter när du menar att svenskarna rent demografiskt är ohotade med SD:s politik? Länka gärna så vi får ta del av dem.

1,5 miljoner icke-svenskar är i och för sig rätt mycket, och med tanke på att människor från främmande länder reproducerar sig snabbare än den traditionelle svensken är ju en faktum likaså. Dock med tanke på hur Finland behandlar sitt land så kommer nog våra gener vara säkra minst ett par hundra år till.
Citera
2013-02-04, 18:58
Bannlyst
Citat:
Eftersom jag inte delar samma politiska ideologi är jag lat och slö, tydligen. Det har ingenting med att vara påläst eller inte att göra. Jag vet mycket väl hur ni SvP'are tänker och värderar och har respekt för det, det jag irriterar mig på att att ni inte har samma respekt tillbaka.
Nej, så menar jag inte. Det finns väldigt pålästa sympatisörer till SD CrispyCreem och Servus är två sådana exempelvis. Många andra däremot ger tyvärr ett intryck av att de inte har särskilt stor koll och inte tagit del av den kunskapsbank som finns tillgänglig, knappt läser politiska böcker alls. Och det är djupt tråkigt naturligtvis. Jag vill att den Sverigevänliga rörelsen ska bli mer bildad och kunnig, inte mindre.

Jag inser förstås att alla inte har samma intresse av att läsa som jag har, men det kan ju ändå vara ett grundkrav att vara påläst i just det ämne man diskuterar.

Citat:
Dock är testosteronhalterna jämna mellan olika raser. Jag trodde också det var skillnad tills jag blev nedargumenterad för några veckor sedan. Finns flera studier som visar att testosteronhalterna är samma, du får gärna länka en studie som visar motsatsen om du har en.

Citat:
Blacks in the United States have the highest prostate cancer rate in the world and nearly twice that of whites in the United States. The 2:1 black-to-white ratio in prostate cancer rates is already apparent at age 45 years, the age at which the earliest prostate cancer cases occur. This finding suggests that the factor(s) responsible for the difference in rates occurs, or first occurs, early in life. Testosterone has been hypothesized to play a role in the etiology of prostate cancer, because testosterone and its metabolite, dihydrotestosterone, are the principal trophic hormones that regulate growth and function of epithelial prostate tissue. This report gives the results of assays of circulating steroid hormone levels in white and black college students in Los Angeles, CA. Mean testosterone levels in blacks were 19% higher than in whites, and free testosterone levels were 21% higher. Both these differences were statistically significant. Adjustment by analysis of covariance for time of sampling, age, weight, alcohol use, cigarette smoking, and use of prescription drugs somewhat reduced the differences. After these adjustments were made, blacks had a 15% higher testosterone level and a 13% higher free testosterone level. A 15% difference in circulating testosterone levels could readily explain a twofold difference in prostate cancer risk.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3455741

Du tror väl inte att jag påstår saker utan belägg? Hur skulle det se ut för min trovärdighet som dödsknarkarnazist?

Citat:
Du tycker jag är lat och slö för att jag inte ser texter som sanning, som du ser som sanning.
Nej, jag ser dig som lat och slö för att du inte orkar gå igenom den information som presenteras till dig på ett silverfat.

Citat:
Jag tror fortfarande inte du förstår att SD är ett parti som vill främja en svenska ekonomin och bibehålla traditioner. De har inte så mycket för etnicitet att göra. SD går bra på statistik för att uppnå sina mål.
Ja, jo jag vet. Det är just därför jag är så ivrig att påpeka att SD:s politik inte löser de problem vi står inför.

Citat:
Sverige har 0% flyktinginvandring och 0% arbetsinvandring ... eller ... Sverige har 0% flyktinginvandring och 1% arbetsinvandring. I vilket scenario tror du Sverige kommer få bättre ekonomi?
Om arbetskraftsinvandringen är vit så kan vi såklart gynnas av den både direkt och på sikt.

Citat:
Helt ärligt bryr jag mig faktiskt bara om vad som händer under min livstid, och kanske 100 år till för mina barn och barnbarn.
Nog för att det kommer ske rätt radikala förändringar inom 100 år, det kan jag lova dig. Men annars är det rätt tråkigt att du har ett så kort perspektiv på saker och ting. Känner du alls ingen lojalitet till ditt folk?

Citat:
Detta baserar du dock inte på någonting. Detta varken sant eller osant för det är en omöjlig fråga att svara på. Också är oändligt lite att ta i, eller hur?
Jag baserar det på empiri på icke-vitas arbetsförmåga och intelligens. Vit invandring är en annan sak.

Citat:
Det som kostar är flyktinginvandringen, och jag skulle inte har något emot att strypa den till 0% och be alla bidragstagare från Somalia och Syrien att åka hem igen.
Det som kostar är den icke-vita skräpinvandringen. Vit invandring av danskar, tyskar och holländare kostar ingenting alls. Den utgör heller inget hot, därför är den att föredra om ni nu tvunget ska ha någon invandring alls.

Citat:
1,5 miljoner icke-svenskar är i och för sig rätt mycket, och med tanke på att människor från främmande länder reproducerar sig snabbare än den traditionelle svensken är ju en faktum likaså. Dock med tanke på hur Finland behandlar sitt land så kommer nog våra gener vara säkra minst ett par hundra år till.
Finland är onekligen ett föredöme i mångt och mycket, men som ensamt land kommer de inte kunna stå emot hur länge som helst heller. Det behövs att flera länder hakar på och "reser sig". Lyckligtvis verkar det vara lite bättre krut i syd- och östeuropéerna, så vi får väl heja fram dem så länge.
Citera
2013-02-04, 19:19
Medlem
Citat:
det jag irriterar mig på att att ni inte har samma respekt tillbaka.

Citat:
Du snackar om härskarteknier, jag förstår inte hur du kom in på det. sedan säger du att ekonomin inte är hotad, menar du det på allvar?
Jag kom in på härskartekniker då du själv gnäller om brist på respekt. En bra början är att du själv visar respekt, för att föregå med ett gott exempel. Jag brukar visa respekt mot mina motståndare, så länge de visar respekt mot mig.

Du menar för övrigt att det är svenskpartister som inte visar respekt mot Sverigedemokrater, jag tvivlar inte på att det har skett. Dock har jag sett betydligt fler respektlösa inlägg mot svenskpartister från Sverigedemokrater. Så att det skulle vara svenskpartister som är ovanligt respektlösa tror jag verkligen inte på.

Självklart är inte ekonomin hotad på lång sikt. Den kan falla sönder och samman och orsaka svåra ekonomiska och sociala problem på kort sikt, men ekonomin kan alltid ställas till rätta i framtiden. Svenska folket kan inte repareras när det väl är borta. Det är en stor skillnad.

Citat:
Även om skillnader har effekter, handlar det inte om det. Det handlar om att bevara det svenska folket och våra särdrag, förstår du inte det? Vi vill inte ha hit en miljon japaner heller, bara för att de är civiliserade och är intelligenta. Vi vill bevara det svenska vita folket.

Citat:

Men dåså, varför sade du inte det på en gång?
Då är det ju helt poänglöst att diskutera vidare med dig, då du bara bryr dig om dig själv och dina nästkommande (bokstavligen). Förhoppningsvis finns det andra svenskar som faktiskt bryr sig om sina barnbarnbarns framtid, sina barnbarnbarnbarns framtid, sina barnbarnbarnbarnbarns framtid osv osv.
Citera
2013-02-04, 19:51
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Då är det ju helt poänglöst att diskutera vidare med dig, då du bara bryr dig om dig själv och dina nästkommande (bokstavligen). Förhoppningsvis finns det andra svenskar som faktiskt bryr sig om sina barnbarnbarns framtid, sina barnbarnbarnbarns framtid, sina barnbarnbarnbarnbarns framtid osv osv.
Dessvärre kan jag meddela att det inte längre handlar om en eller två generationer framåt. Redan nu börjar det skita sig ordentligt för alla 90-talister och framåt.
Jag behöver väl inte poängtera vad det innebär för humankapitalet att skrota en hel generation svenskar?
Under nuvarande system är redan framtiden för dessa hopplös och tillämpar vi sverigedemokraternas politik når vi point of no return relativt snart eftersom de endast kokar sin groda lite långsammare.

Om vi inte tar nödvändiga beslut som verkställs inom maximalt tio år som utvisar de invällda massorna från Afrika och MÖ är framtiden helt och hållet körd och efterföljande generationer får bo på en soptipp a la Somalia.
Alltså inget efterföljansvärt scenario.
Citera
2013-02-04, 20:47
Medlem
Folketstempels avatar
Nu har SvP skrämt bort 80% av sin lilla väljarkår genom att gå ut med den värsta kommunistpolitiken sedan ryska revolutionen 1917.

http://www.svenskarnasparti.se/ekonomi/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in