Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Eftersom jag inte delar samma politiska ideologi är jag lat och slö, tydligen. Det har ingenting med att vara påläst eller inte att göra. Jag vet mycket väl hur ni SvP'are tänker och värderar och har respekt för det, det jag irriterar mig på att att ni inte har samma respekt tillbaka.
Nej, så menar jag inte. Det finns väldigt pålästa sympatisörer till SD CrispyCreem och Servus är två sådana exempelvis. Många andra däremot ger tyvärr ett intryck av att de inte har särskilt stor koll och inte tagit del av den kunskapsbank som finns tillgänglig, knappt läser politiska böcker alls. Och det är djupt tråkigt naturligtvis. Jag vill att den Sverigevänliga rörelsen ska bli mer bildad och kunnig, inte mindre.
Jag inser förstås att alla inte har samma intresse av att läsa som jag har, men det kan ju ändå vara ett grundkrav att vara påläst i just det ämne man diskuterar.
Citat:
Dock är testosteronhalterna jämna mellan olika raser. Jag trodde också det var skillnad tills jag blev nedargumenterad för några veckor sedan. Finns flera studier som visar att testosteronhalterna är samma, du får gärna länka en studie som visar motsatsen om du har en.
Citat:
Blacks in the United States have the highest prostate cancer rate in the world and nearly twice that of whites in the United States. The 2:1 black-to-white ratio in prostate cancer rates is already apparent at age 45 years, the age at which the earliest prostate cancer cases occur. This finding suggests that the factor(s) responsible for the difference in rates occurs, or first occurs, early in life. Testosterone has been hypothesized to play a role in the etiology of prostate cancer, because testosterone and its metabolite, dihydrotestosterone, are the principal trophic hormones that regulate growth and function of epithelial prostate tissue. This report gives the results of assays of circulating steroid hormone levels in white and black college students in Los Angeles, CA. Mean testosterone levels in blacks were 19% higher than in whites, and free testosterone levels were 21% higher. Both these differences were statistically significant. Adjustment by analysis of covariance for time of sampling, age, weight, alcohol use, cigarette smoking, and use of prescription drugs somewhat reduced the differences. After these adjustments were made, blacks had a 15% higher testosterone level and a 13% higher free testosterone level. A 15% difference in circulating testosterone levels could readily explain a twofold difference in prostate cancer risk.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3455741
Du tror väl inte att jag påstår saker utan belägg? Hur skulle det se ut för min trovärdighet som dödsknarkarnazist?
Citat:
Du tycker jag är lat och slö för att jag inte ser texter som sanning, som du ser som sanning.
Nej, jag ser dig som lat och slö för att du inte orkar gå igenom den information som presenteras till dig på ett silverfat.
Citat:
Jag tror fortfarande inte du förstår att SD är ett parti som vill främja en svenska ekonomin och bibehålla traditioner. De har inte så mycket för etnicitet att göra. SD går bra på statistik för att uppnå sina mål.
Ja, jo jag vet. Det är just därför jag är så ivrig att påpeka att SD:s politik inte löser de problem vi står inför.
Citat:
Sverige har 0% flyktinginvandring och 0% arbetsinvandring ... eller ... Sverige har 0% flyktinginvandring och 1% arbetsinvandring. I vilket scenario tror du Sverige kommer få bättre ekonomi?
Om arbetskraftsinvandringen är vit så kan vi såklart gynnas av den både direkt och på sikt.
Citat:
Helt ärligt bryr jag mig faktiskt bara om vad som händer under min livstid, och kanske 100 år till för mina barn och barnbarn.
Nog för att det kommer ske rätt radikala förändringar inom 100 år, det kan jag lova dig. Men annars är det rätt tråkigt att du har ett så kort perspektiv på saker och ting. Känner du alls ingen lojalitet till ditt folk?
Citat:
Detta baserar du dock inte på någonting. Detta varken sant eller osant för det är en omöjlig fråga att svara på. Också är oändligt lite att ta i, eller hur?
Jag baserar det på empiri på icke-vitas arbetsförmåga och intelligens. Vit invandring är en annan sak.
Citat:
Det som kostar är flyktinginvandringen, och jag skulle inte har något emot att strypa den till 0% och be alla bidragstagare från Somalia och Syrien att åka hem igen.
Det som kostar är den icke-vita skräpinvandringen. Vit invandring av danskar, tyskar och holländare kostar ingenting alls. Den utgör heller inget hot, därför är den att föredra om ni nu tvunget ska ha någon invandring alls.
Citat:
1,5 miljoner icke-svenskar är i och för sig rätt mycket, och med tanke på att människor från främmande länder reproducerar sig snabbare än den traditionelle svensken är ju en faktum likaså. Dock med tanke på hur Finland behandlar sitt land så kommer nog våra gener vara säkra minst ett par hundra år till.
Finland är onekligen ett föredöme i mångt och mycket, men som ensamt land kommer de inte kunna stå emot hur länge som helst heller. Det behövs att flera länder hakar på och "reser sig". Lyckligtvis verkar det vara lite bättre krut i syd- och östeuropéerna, så vi får väl heja fram dem så länge.