Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-02-04, 20:55
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Nu har SvP skrämt bort 80% av sin lilla väljarkår genom att gå ut med den värsta kommunistpolitiken sedan ryska revolutionen 1917.

http://www.svenskarnasparti.se/ekonomi/

Det är väl bara borgare som ser det som ett problem.
Citera
2013-02-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Dessvärre kan jag meddela att det inte längre handlar om en eller två generationer framåt. Redan nu börjar det skita sig ordentligt för alla 90-talister och framåt.
Självklart är vi duktigt ned i skiten redan nu, men svenskar lär finnas ett bra tag (om än i minoritet) för att sedan helt försvinna. Detta måste naturligtvis förhindras och tyvärr kan inte SD vara den slutgiltiga lösningen. Enda nyttan med SD är att de tar upp frågan, normaliserar invandringskritiken och skaffar sig en stor bas av potentiella nationalister som vill gå ännu längre. Men om SD ska lösa allt själva så kommer svenskarna som folkgrupp att blandas bort för alltid.
Citera
2013-02-04, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Nu har SvP skrämt bort 80% av sin lilla väljarkår genom att gå ut med den värsta kommunistpolitiken sedan ryska revolutionen 1917.

http://www.svenskarnasparti.se/ekonomi/
Tvärtom är nästan all respons som har kommit in positiv, även från utomstående. Denna kampanj lär förhoppningsvis attrahera många nya väljare, vilket såklart är kul.

Att nyliberaler och liknande blir skeptiska och ställer sig negativa får man förstås räkna med. Det är inga större problem. Nu vet jag att vi har åtminstone en väldigt trevlig nyliberal eller libertarian i partiet, och han får ursäkta. Men så är det.
Senast redigerad av Straybullet 2013-02-04 kl. 21:35.
Citera
2013-02-04, 22:21
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Självklart är vi duktigt ned i skiten redan nu, men svenskar lär finnas ett bra tag (om än i minoritet) för att sedan helt försvinna. Detta måste naturligtvis förhindras och tyvärr kan inte SD vara den slutgiltiga lösningen. Enda nyttan med SD är att de tar upp frågan, normaliserar invandringskritiken och skaffar sig en stor bas av potentiella nationalister som vill gå ännu längre. Men om SD ska lösa allt själva så kommer svenskarna som folkgrupp att blandas bort för alltid.

SD vill inte lösa någonting, de vill endast fånga upp rådande åsiktsströmmningar så de kan erhålla riksdagslöner. I praktiken stöder de Alliansen, den värsta regim landet beskådat gällande migrationen. SD har därutöver inte normaliserat någonting, ett parti som vill normalisera invandringskritik bör ju som första åtgärd försöka normalisera begreppet demografi som funktion av tid...

SD har ju som bekant agerat helt tvärtom då demografisituationen förnekas till förmån för det luddiga begreppet "öppen svenskhet". Så lyckas SD lära alla nyanlända äta sillmackor tror SD att allt är löst.

Jag är definitivt inte SvP:are, då bara namnet avskräcker en stor del potentiella väljare. Ett namnbyte vore på sin plats, varför inte återuppliva Nordiska rikspartiet? Svenskarnas Parti avger ett Kalle Anka klingande löjets skimmer...

Seden borde ju partiet koncentrera sig på att samla alla de som har insett vad demografi är under sina vingar istället för att gasta om kommunister, bögar och feminster till ingen nytta... Inom dessa grupperingar finns ju även individer som insett det demografiska problemet...

Bäst är ju således att samla alla under en minsta gemensam nämnare...
Senast redigerad av Thurizas-09 2013-02-04 kl. 22:54.
Citera
2013-02-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
SD vill inte lösa någonting, de vill endast fånga upp rådande åsiktsströmmningar så de kan erhålla riksdagslöner. I praktiken stöder de Alliansen, den värsta regim landet beskådat gällande migrationen. SD har därutöver inte normaliserat någonting, ett parti som vill normalisera invandringskritik bör ju som första åtgärd försöka normalisera begreppet demografi som funktion av tid...

SD har ju som bekant agerat helt tvärtom då demografisituationen förnekas till förmån för det luddiga begreppet "öppen svenskhet". Så lyckas SD lära alla nyanlända äta sillmackor tror SD att allt är löst
Nu tycker jag att vad SD vill och inte vill är rätt så irrelevant. Huvudsaken är att många svenskar blir medvetna om massinvandringen och att många kommer i kontakt med nationalismen, om så bara på ytan. När de väl snuddar vid nationalismen finns det stor potential till att de vill betydligt mer än vad SD vill. Jag är övertygad om att många svenskar tror att SD är mycket mer radikala än vad de egentligen är, mycket pga massmedias svartmålning av partiet sedan länge.

Vare sig SD vill det eller inte, så bidrar de till att många svenskar glider ännu mer åt nationalismen, det var det jag ville poängtera. Annars har du rätt i att SD som parti är helt värdelösa då de inte bryr sig om de etniska svenskarna utan som du säger talar om "öppen svenskhet" vilket är rent trams.
Citera
2013-02-04, 23:18
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Nu tycker jag att vad SD vill och inte vill är rätt så irrelevant. Huvudsaken är att många svenskar blir medvetna om massinvandringen och att många kommer i kontakt med nationalismen, om så bara på ytan. När de väl snuddar vid nationalismen finns det stor potential till att de vill betydligt mer än vad SD vill. Jag är övertygad om att många svenskar tror att SD är mycket mer radikala än vad de egentligen är, mycket pga massmedias svartmålning av partiet sedan länge.

Vare sig SD vill det eller inte, så bidrar de till att många svenskar glider ännu mer åt nationalismen, det var det jag ville poängtera
. Annars har du rätt i att SD som parti är helt värdelösa då de inte bryr sig om de etniska svenskarna utan som du säger talar om "öppen svenskhet" vilket är rent trams.

Häri ligger problemet med dylika partier, SD passivierar oroliga medborgare som går på medias beskrivning av partiet. Typ, öppna en påse chips nu när SD är i riksdagen.

Det bekymersamma är naturligtvis att SD utgör endast en golvmopp för de oroliga mdeborgare som av olika skäl är invandringskritiska, syftet är att neutralisera denna opinion. SD är ett verktyg för detta...
Citera
2013-02-04, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Rätt överdrivet scenario du kommer med. En motfråga kan då vara; påstår du att Sverige är svenskt om det är 100% pursvenskar plus en enda arab? Hur som helst, jag förstår din poäng.

Mitt svar till dig är räcker nog med att jag bryr mig inte om etniciteten. Så länge folk beter sig som folk med sunt förnuft så är det tillräckligt för mig.
Jag skulle påstå att Sverige var svenskt då, ja.

Man måste överdriva ibland för att få fram sin poäng.

Fast jag tror att du gör det egentligen, du vill bara inte erkänna det. Trivs du inte bättre i etnisk homogen miljö som består av vita nordeuropéer än i en miljö som består av en massa rasblandade, svarta, gula och bruna människor? Skulle inte du bry dig om ifall alla etniska svenskar dog ut och ersattes med icke-vita? Har inte vår etnicitet en koppling till vår historia och kultur? Är inte dagens svenskar fortsättningen på de svenskar som levde här innan? Anser inte du att det är viktigt att vi för vidare våra förfäders arv, både på ett genetiskt plan men även på ett kulturellt? Etniciteten har visst betydelse...

Det finns med största sannolikhet miljoner och åter miljoner icke-vita som beter sig som folk med sunt förnuft. Det finns miljoner icke-vita som är betydligt smartare än oss svenskar och bättre än oss på alla möjliga olika saker. Det har ingen betydelse för mig. Det handlar om att vi svenskar ska ha rätt att föra vidare vårt arv och utveckla vår kultur ifred och styra över vårt eget öde utan inblandning från andra folk. Svenskar har ett egenvärde enligt mig. Förhoppningsvis kommer du också komma fram till att svenskar har det.
Citera
2013-02-05, 00:29
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFS
Fast jag tror att du gör det egentligen, du vill bara inte erkänna det. Trivs du inte bättre i etnisk homogen miljö som består av vita nordeuropéer än i en miljö som består av en massa rasblandade, svarta, gula och bruna människor? Skulle inte du bry dig om ifall alla etniska svenskar dog ut och ersattes med icke-vita? Har inte vår etnicitet en koppling till vår historia och kultur? Är inte dagens svenskar fortsättningen på de svenskar som levde här innan? Anser inte du att det är viktigt att vi för vidare våra förfäders arv, både på ett genetiskt plan men även på ett kulturellt? Etniciteten har visst betydelse...

Det finns med största sannolikhet miljoner och åter miljoner icke-vita som beter sig som folk med sunt förnuft. Det finns miljoner icke-vita som är betydligt smartare än oss svenskar och bättre än oss på alla möjliga olika saker. Det har ingen betydelse för mig. Det handlar om att vi svenskar ska ha rätt att föra vidare vårt arv och utveckla vår kultur ifred och styra över vårt eget öde utan inblandning från andra folk. Svenskar har ett egenvärde enligt mig. Förhoppningsvis kommer du också komma fram till att svenskar har det.

Visst skulle det vara trevligt om man slapp alla somalier och araber vi har på gatorna nu, men en invandring som SD vill ha, dvs 10% skulle jag inte ha några som helst bekymmer med, på ett socialt sätt. Alltså arbetsinvandring.

Så länge de bidrar till samhället och inte är otrevliga är jag öppen för vem som helst. Så det där med att föra vidare det svenska arvet tilltalar mig inte särskilt mycket.
Citera
2013-02-05, 01:45
Bannlyst
Varför finns det ingen statistik på hur många SvP:are det är i Sverige och hur många % deras intressen är?

Citera
2013-02-05, 07:08
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Nu tycker jag att vad SD vill och inte vill är rätt så irrelevant. Huvudsaken är att många svenskar blir medvetna om massinvandringen och att många kommer i kontakt med nationalismen, om så bara på ytan
När jag framfört en sådan åsikt har jag blivit kallad kulturmarxistisk rasförädare, kommunistisk jude osv.
Så nu har du gjort bort dig inför partikamraterna.
Citera
2013-02-05, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Visst skulle det vara trevligt om man slapp alla somalier och araber vi har på gatorna nu, men en invandring som SD vill ha, dvs 10% skulle jag inte ha några som helst bekymmer med, på ett socialt sätt. Alltså arbetsinvandring.
Varför behöver vi någon invandring alls? Vad är det vi behöver hjälp med som vi inte klarar själva menar du?
Citera
2013-02-05, 10:02
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Varför behöver vi någon invandring alls? Vad är det vi behöver hjälp med som vi inte klarar själva menar du?

Förbättra ekonomisk tillväxt är målet. Fler som arbetar ger högre BNP-tillväxt, stabilare inflation och marknad. Ju fler som arbetar, ju bättre ekonomi blir det, förutsatt att lika stor kvot av befolkningen jobbar då så att säga i bägge scenarion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in