Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-25, 00:17
  #1
Avstängd
Straybullets avatar
Sökte här på FB och upptäckte till min fasa att det faktiskt inte verkar finnas någon ordentlig tråd som avhandlar Pierce, hans ideologi, gärningar och person. Jag har sedan tidigare gått igenom hans eldiga och eminenta radiotal och hans skönlitterära verk (Hunter och Turner diaries) men det var först nyligen jag kom i kontakt med hans biografi (Fame of a dead man's deeds), en bok som jag för övrigt rekommenderar starkt.

William Luther Pierce är kanske den nationalist och människa överhuvudtaget som mest inspirerat och influerat mina tankar, åsikter och hur jag numer ser på saker och ting. " Någon mer klarsynt, rationell och plågsamt ärlig person har jag nog aldrig kommit i kontakt med i något sammanhang. ", med bland annat dessa ord sammanfattade Flashbackskribenten Varnagel William Pierce och jag är benägen att hålla med.

Pierce var verkligen ingen ängslig populist utan alltid ärlig och rättfram. Han förstod vad som var fel, vad som behövde göras för att rätta till dessa fel och var inte rädd för att högt och tydligt deklarera detta för alla som ville höra. Jag ser honom som ett geni, en ideolog och kanske framförallt som en de vita folkens profet.

Vad anser ni om Pierce och hans gärningar? Har ni själva inspirerats av William Pierce? Har ni något favorittal eller någon favorittext av Pierce? Vilka av hans ställningstaganden/idéer/projekt uppskattar ni mest/minst?


Syftet med den här tråden är helt enkelt att bli en allmän diskussionstråd om William Pierce, främst ur en nationalistisk synvinkel, men även meningsmotståndare är naturligtvis välkomna att delta i diskussionerna.

Fyra favoritklipp med honom:
The gift of life
Lemmings
History of everything
Why revolution is necessary
__________________
Senast redigerad av Straybullet 2011-10-25 kl. 00:34.
Citera
2011-10-25, 00:26
  #2
Medlem
Detta i särklass:

"What started WW2"

https://www.youtube.com/watch?v=XxkyqtQJtqQ
Citera
2011-10-25, 00:41
  #3
Avstängd
Straybullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najn
Detta i särklass:

"What started WW2"

https://www.youtube.com/watch?v=XxkyqtQJtqQ
Mycket bra klipp. Länge sedan jag lyssnade till just detta. Snygga videobilder tillagda också.
Man kan inte låta bli att dra paralleller med Libyen idag eller hur? Även Libyen försökte bryta sig fria från sionisternas grepp, starta en egen valuta, sluta låta sig exploateras och så vidare. Helt enkelt arbeta för sitt eget folks väl och ve istället för globalistmaffians diton.
Det är så oerhört sorgligt när man ser hur historien upprepas och att samma lögner används, nu som då. Det sorgligaste är förstås att majoriteten går på dessa lögner.

Det skulle verkligen behövas fler personer som Pierce. Fler med hans bildning och retoriska skicklighet. Fler personer som var beredda att lägga ner hela sina liv på att visa sanningen, stå emot lögnerna och kämpa för en framtid för de vita folken.
__________________
Senast redigerad av Straybullet 2011-10-25 kl. 01:01.
Citera
2011-10-25, 00:58
  #4
Medlem
William Pierce är alltid klar, tydlig och pedagogisk. Han har gjort många bra radioprogram som är både underhållande och lärorika. En av mina favoriter är det följande programmet, där Pierce berättar om Sions Vises protokoll:

Protocols of Zion Explained

http://www.youtube.com/watch?v=VwJeM2OBEb0

En annan favorit är detta inslag där Pierce går igenom den judiska agendan bakom massinvandringen på ett mycket pedagogiskt sätt:

The Jewish Stake in Third World Immigration

http://www.youtube.com/watch?v=nvP9OlSGB_M
Citera
2011-10-25, 01:04
  #5
Medlem
NS_14s avatar
Bra sammanfattning av en modern gigant.

William Pierce, precis som Hitler, hör ju till den exklusiva krets som ständigt är dagsaktuella, aldrig blir föråldrade och som ständigt kan citeras och reciteras utan att det blir felaktigt eller irrelevant. William Pierce må vara död men hans ord, verk, kommentarer och analyser är i allra högsta grad levande.

Who we are

Cosmotheism


Personligen vill jag även framhålla Why marriages fail då denna fråga, ofta får för lite utrymme.
Citera
2011-10-25, 01:19
  #6
Medlem
Stormtroopers avatar
Fantastiskt initiativ! Jag gick faktiskt tidigare idag och funderade på varför jag aldrig sett en tråd om Pierce här!
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vad anser ni om Pierce och hans gärningar? Har ni själva inspirerats av William Pierce? Har ni något favorittal eller någon favorittext av Pierce? Vilka av hans ställningstaganden/idéer/projekt uppskattar ni mest/minst?
Själv så räknar jag William Pierce som en av de tre största vita människorna i modern tid tillsammans med Adolf Hitler och Corneliu Codreanu.

Jag har lyssnat på alla hans radioprogram, läst Folknationalism och Turners dagböcker och just nu läser jag The Fame of a Dead Mans Deeds. Utan Pierce har jag svårt att se hur nationalismen av idag skulle se ut, och det är väl däri hans storhet ligger - han förvaltade ett idéarv, bidrog till dess utveckling och såg till att föra det vidare in i vår tid.

Två bra texter som inte redan nämnts är väl "Our cause" och "Why conservatives cant win", men alla som har tid bör lyssna på hans radiotal och läsa böckerna om honom (hans två egna skönlitterära böcker kan man dock klara sig utan). Han kanske överdriver och förenklar ibland (det erkänner han ju själv), men på det stora hela har han alltid rätt.
Citera
2011-10-25, 11:38
  #7
Medlem
Excultums avatar
William Pierce är vår tids Galileo helt klart. Världen börjar vakna nu över 10 år senare efter hans budskap. En man med mycket insikt. Då han tyvärr är död är det David Duke som måste föra vår talan, och han har en förmåga att förmedla sitt budskap på ett fredligt och tilltalande sätt.
Citera
2011-10-25, 12:03
  #8
Medlem
Excultums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Bra sammanfattning av en modern gigant.

William Pierce, precis som Hitler, hör ju till den exklusiva krets som ständigt är dagsaktuella, aldrig blir föråldrade och som ständigt kan citeras och reciteras utan att det blir felaktigt eller irrelevant. William Pierce må vara död men hans ord, verk, kommentarer och analyser är i allra högsta grad levande.

Who we are

Cosmotheism


Personligen vill jag även framhålla Why marriages fail då denna fråga, ofta får för lite utrymme.


Ja det är en bra analys, även om jag saknade fri abort-faktorn.
Citera
2011-10-25, 12:18
  #9
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excultum
William Pierce är vår tids Galileo helt klart. Världen börjar vakna nu över 10 år senare efter hans budskap. En man med mycket insikt. Då han tyvärr är död är det David Duke som måste föra vår talan, och han har en förmåga att förmedla sitt budskap på ett fredligt och tilltalande sätt.
Visst är du NU:are? Är det inte många ifrån det lägret som brukar säga att Pierce var för vulgär och antijudisk?
Citera
2011-10-25, 12:34
  #10
Medlem
Excultums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Visst är du NU:are? Är det inte många ifrån det lägret som brukar säga att Pierce var för vulgär och antijudisk?

Ingen aning. Jag bär på mina egna åsikter. Dock tror jag inte många motsätter sig William Pierce "privat" då NU bär på samma antisionistiska värdegrunder.
Citera
2011-10-25, 12:37
  #11
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excultum
Ingen aning. Jag bär på mina egna åsikter. Dock tror jag inte många motsätter sig William Pierce "privat" då NU bär på samma antisionistiska värdegrunder.
Ok, då hänger jag med.
Citera
2011-10-25, 14:37
  #12
Medlem
William Luther Pierce är utan tvekan en gigant, att om och om igen hämta inspiration ifrån, otvivelaktigen någon som alltid kan framhållas som ett exempel och som alltid kommer att ha en plats i hjältarnas sal.

Citat:
Ursprungligen postat av Excultum
Ingen aning. Jag bär på mina egna åsikter. Dock tror jag inte många motsätter sig William Pierce "privat" då NU bär på samma antisionistiska värdegrunder.
Dagens humor. Sveriges största kulturnationalistiska judevurmare #3, med "antisionistisk värdegrund".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback