2012-09-19, 15:51
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrumpyOldMan
TS, jag avråder verkligen från experiment med flugsvamp.Vit flugsvamp har ett gift som heter amanitin och det skadar lever, tarmar och njurarna. Just detta gift är dessutom värmetåligt så upphettning förstör inte giftet. Dessutom ger vit flugsvampsförgiftning symptom först när organskadan är ett faktum (4 -24 timmar). Man kan inte dialysera bort giftet (till viss del med kolfilterdialys, men skadan är permanent).

Ibotensyra, som finns i röd flugsvamp kan vara hallucinogent, men är framför allt nervskadande.

Så tänk efter före - vill du ha egen rullator, personlig assistent och vara kronisk dialyspatient och få färdtjänst -prova gärna. Personligen hade jag sökt trippar på annat håll. Tom crack verkar vara rena hälsokosten jämfört med svamptoxiner.
Men herregud,
Vit flugsvamp;
https://www.google.se/search?hl=sv&biw=1366&bih=667&site=imghp&tbm=isch& sa=1&q=vit+flugsvamp&oq=vit+flugsvamp&gs_l=img.3.. 0j0i24l5.8902.10721.0.11269.7.6.1.0.0.1.111.434.5j 1.6.0...0.0...1c.1.fNMhjTceULg
Lömsk flugsvamp:
https://www.google.se/search?hl=sv&biw=1366&bih=667&site=imghp&tbm=isch& sa=1&q=l%C3%B6msk+flugsvamp&oq=l%C3%B6msk+flugsvam p&gs_l=img.3..0j0i24.62887.64204.0.64300.6.6.0.0.0 .1.88.417.6.6.0...0.0...1c.1.1CRGws_n1b0
Röd flugsvamp(knark):
https://www.google.se/search?hl=sv&biw=1366&bih=667&site=imghp&tbm=isch& sa=1&q=r%C3%B6d+flugsvamp&oq=r%C3%B6d+flugsvamp&gs _l=img.3..0j0i24l9.25849.33273.0.33379.6.6.0.0.0.0 .100.411.5j1.6.0...0.0...1c.1.yzRohlt1Ing

De är knappast förväxlingsbara.
Citera
2012-09-19, 16:10
Medlem
Xcango013s avatar
HAHAHAHAHA, Minns när jag gick i förskolan jag o en drös med andra cp-ungar vi pratade om att käka flugsvamp, När vi väl hade ätit flugsvampen så skulle vi slåss i sandlådan med pinnar och diverse tillhyggen som finns i naturen!

Vi fick förövrigt idén när vi hört att vikingar käkade flugsvamp innan dom skulle ut o härja, (Tack du som skrev det med att vikingar käkar flugsvamp) Vet ju dock inte om hela historien om det stämmer med vikingarna
Citera
2012-09-19, 16:11
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Räkna med att du kommer att sprutlackera dasset! Bunkra upp med dasspapper är mitt råd.
Ja, och illamåendet är inte att leka med.. Aldrig mått så dåligt och spytt så mycket som när jag provade flugsvamps-té/soppa (Det var stora klumpar av kokad svamp i). Jag mår illa bara jag tänker på det! Jag tror att jag helt enkelt gjorde totalt fel med beredningen.. Jag fick väl i mig runt 2 stora hattar. Enda ruset som infann sig var extremt magont, illamående, feberkänsla och extrem sedering.
Citera
2012-09-19, 16:19
Bannlyst
TS hur gick det? Blir lite smått oroliga
Citera
2012-09-19, 16:21
Medlem
Xcango013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badbollen123
TS hur gick det? Blir lite smått oroliga

Ja för tusan! Hur går det TS?
Citera
2012-09-19, 16:32
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAG-E-POLIS
skulle aldrig få för mig att äta flugsvamp,
minns när jag som liten kollade på ett par flugsvampar i trädgården som det krylade 10 cm långa maskar i.
om du behöver få ett rus så billigt och enkelt som möjligt gå till närmaste mataffär och köp några muskotnötter eller gå ut och leta efter toppisar istället.
Maskarna torde väl ändå dö om man värmer dom i 50-60 gradigt vatten innan förtäring?
Citera
2012-09-19, 16:35
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAG-E-POLIS
skulle aldrig få för mig att äta flugsvamp,
minns när jag som liten kollade på ett par flugsvampar i trädgården som det krylade 10 cm långa maskar i.
om du behöver få ett rus så billigt och enkelt som möjligt gå till närmaste mataffär och köp några muskotnötter eller gå ut och leta efter toppisar istället.
Muskotnöt är ju helt muppigt. Jag och en polare knaprade i oss en jäkla massa sådana, det enda som hända var ett lite mystiskt ljud i öronen, kramp i magen, uttorkning samt att det kändes som att pissa rakblad dagen efter...
Citera
2012-09-19, 16:43
Bannlyst
Haha du kommer dö!
Citera
2012-09-19, 16:44
Medlem
VemAnnarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Muskotnöt är ju helt muppigt. Jag och en polare knaprade i oss en jäkla massa sådana, det enda som hända var ett lite mystiskt ljud i öronen, kramp i magen, uttorkning samt att det kändes som att pissa rakblad dagen efter...

Värt?
Citera
2012-09-19, 17:00
Medlem
zajjahs avatar
Tråkigt. Somnade bara efter en stund. Enda effekterna nu är lite lätta synrubbningar. Skönt känsla annars. Funderar på att äta upp det vita med. Ska bara kolla runt lite så att det är ok. Känner mig almänt låg =/
Citera
2012-09-19, 17:07
Medlem
FrankBooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Vart ute med cyklen precis och hitta mig en fet flugsvamp =D
Tänkte testa att berusa mig på den. Läst lite om den, effekter osv. Tänkte äta den rå. I faq jag läste går det bra.
Lite osäker på doseringen. Läste en tabell i gram. Men jag har ingen våg. Någon som vet hur många tuggor man ska ta istället ^^ annars får det bli att bygga en egen balansvåg med mynt motvikter.
Någon som gjort te på svampen?
Ska försöka skriva en tripprapport på det hela =)

Varför inte leta rätt på toppisar i stället?
Citera
2012-09-19, 17:17
Medlem
InneOchCyklars avatar
Börja lågt. Torka svampen först, inte i ugnen eller vad som helst. Har du inte tid att vänta så har du inte heller tid att trippa... Man bör alltid börja med en låg dos.

En kul grej med flugsvamp är att all ibotensyra (som dekarboxyleras till muscimol, som du sedan blir berusad av) inte hinner dekarboxyleras innan det åker till urinblåsan. Därför har det i områden där det varit vanligt att använda amanita muscaria (flugsvamp) varit vanligt förekommande att man har druckit urinen hos de som använt a. muscarian och därmed återanvänt den. Har för mig att det ska räcka till 3-4 "rotationer".

Som ovan psykonaut bör man ej ta högre doser. Flugsvampen är nämligen dissociativ och det medför att det blir svårt att skilja på verkligheten och overkligheten och tappar greppet om vad som är märkligt och vad som är normalt. Ungefär som när du drömmer.
Av förklarliga skäl så bör man ha en del erfarenhet innan man utsätter sig för sådant.

Shamaner sägs ha använt flugsvampar för att prata med andevärlden. Vanligen i kombinationer med psylocybinsvampar, spikklubba (datura) osv.

Edit:
Det är numera betraktat som en myt att vikingar använde flugsvamp för att gå bärsärkagång. Personligen tror jag att alkohol fungerar mycket bättre för det ändamålet. Allra bäst fungerar nog nyktra adreanlinrushar. Hur som helst är det ganska svårt att fråga vikingarna hur dom gjorde.
Senast redigerad av InneOchCyklar 2012-09-19 kl. 17:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in