2012-09-19, 14:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordarosten
Egen erfarenhet?
Jajjemen! I vår tuffa ungdom fick vi för oss att spisa röd flugsvamp. Vi gjorde te och knaprade på hatten. Några timmar senare så fick jag fruktansvärda magkramper och sket brunt vatten så att det stänkte upp på ryggen och toalocket var helt prickigt.Tilläggas skall att jag fes nåt jävulskt vidrigt dagen efter...
Senast redigerad av Carl Serung 2012-09-19 kl. 14:51.
Citera
2012-09-19, 14:49
Medlem
Apfelstrudel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transversum
En arbetskamrat, som ansåg sig vara svampexpert, fick i en sådan i korgen
av misstag.
Hon var borta 2 veckor från jobbet och fick genomgå dialys vilket hon upplevde
som det mest smärtsamma hon någonsin råkat ut för. Och så gick hon ned ett
antal kg vilket hon såg som den enda fördelen.

Så jag skulle aldrig våga.

Din puckade arbetskamrat som var "svampexpert" förväxlade Champinjon med VIT Flugsvamp - väldig skillnad på vit & röd flygsvamp.
Citera
2012-09-19, 14:58
Medlem
BF3G-Rs avatar
Käkade inte vikingarna flugsvamp ibland innan battle?
Citera
2012-09-19, 15:07
Medlem
Zevuss avatar
Lek inte med svampar unge man det kan endast sluta dåligt..
Citera
2012-09-19, 15:08
Medlem
Zevuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF3G-R
Har också hört det. Diskuterades över matbordet här om veckan faktiskt. Vi kom fram till att vikingarna åt det för att sedan få ont i magen eller få några psykiska berusningar så att de löpte amok..
Citera
2012-09-19, 15:19
Medlem
cap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF3G-R

Det var bara berserkerna som käkade detta, alltså i princip självmordbombare i dagens samhälle, käkade en flugsvamp och in i strid och döda allt, VALHALLA!
Citera
2012-09-19, 15:25
Medlem
Zevuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cap0
Det var bara berserkerna som käkade detta, alltså i princip självmordbombare i dagens samhälle, käkade en flugsvamp och in i strid och döda allt, VALHALLA!
Det låter faktiskt troligt. De åt flugsvamp för att sedan springa in och döda så många som möjligt och för att slippa fångenskap och tortyr så dog de en säker död efter några timmar.
Citera
2012-09-19, 15:36
Medlem
Public Enemys avatar
Enligt min svampbok ger förgiftning av röd flugsvam först lite febersvettning, och därefter symptom som alkohol.
Citera
2012-09-19, 15:41
Medlem
Nuets avatar
Haha att äta flugsvamp rå, fyfan. Bäst är som sagt att lägga i ugnen o det där, då får man inte ens nära lika mycket sidoeffekter, och ingen mask heller.

Förresten lite OT: växer flugsvamp fortfarande just nu? (I Uppland området). Dom växer väl samma tid som toppisar?
Citera
2012-09-19, 15:42
Medlem
Widilinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jajjemen! I vår tuffa ungdom fick vi för oss att spisa röd flugsvamp. Vi gjorde te och knaprade på hatten. Några timmar senare så fick jag fruktansvärda magkramper och sket brunt vatten så att det stänkte upp på ryggen och toalocket var helt prickigt.Tilläggas skall att jag fes nåt jävulskt vidrigt dagen efter...

Haha detta var nog det roligaste (och äckligaste) jag läst idag!

Förväntar mig en rolig rusrapport på det här sen, prenumererat!
Citera
2012-09-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuet
Haha att äta flugsvamp rå, fyfan. Bäst är som sagt att lägga i ugnen o det där, då får man inte ens nära lika mycket sidoeffekter, och ingen mask heller.

Förresten lite OT: växer flugsvamp fortfarande just nu? (I Uppland området). Dom växer väl samma tid som toppisar?

Flygsvamp växer nu, toppisar också för den delen, åtminstone i den största delen av sverige även om sässongen inte peakat.
Citera
2012-09-19, 15:47
Medlem
razaones avatar
Är det röd flugsvamp man kan dra bort översta "skinnet" och lägga i vatten i badkaret och få en tillfällig förlamning ? Har för mig jag hört det.Kan möjligtvis ha drömt de =P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in