2012-09-19, 11:03
  #1
Medlem
zajjahs avatar
Vart ute med cyklen precis och hitta mig en fet flugsvamp =D
Tänkte testa att berusa mig på den. Läst lite om den, effekter osv. Tänkte äta den rå. I faq jag läste går det bra.
Lite osäker på doseringen. Läste en tabell i gram. Men jag har ingen våg. Någon som vet hur många tuggor man ska ta istället ^^ annars får det bli att bygga en egen balansvåg med mynt motvikter.
Någon som gjort te på svampen?
Ska försöka skriva en tripprapport på det hela =)
Citera
2012-09-19, 11:04
  #2
Medlem
har hört att du ska lägga den i ugnen i 50 grader i sisådär ett tag innan du äter den, för att få bort det "farliga" giftet i den. men vet inte hur det är med detta
Citera
2012-09-19, 11:07
  #3
Medlem
miniCarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
har hört att du ska lägga den i ugnen i 50 grader i sisådär ett tag innan du äter den, för att få bort det "farliga" giftet i den. men vet inte hur det är med detta
Har hört något liknande. Så säkert något värt att kolla upp om man är TS
Citera
2012-09-19, 11:12
  #4
Medlem
Defunctuss avatar
Vi tog det for manga ar sedan med en polare som kakat det ganska ofta.

Vi torkade det pa svag varme i ugnen och sedan at/rokte vi den.

Gick ok valdigt "speedig" typ av tripp.

Lycka till!
Citera
2012-09-19, 11:20
  #5
Medlem
GrumpyOldMans avatar
TS, jag avråder verkligen från experiment med flugsvamp.Vit flugsvamp har ett gift som heter amanitin och det skadar lever, tarmar och njurarna. Just detta gift är dessutom värmetåligt så upphettning förstör inte giftet. Dessutom ger vit flugsvampsförgiftning symptom först när organskadan är ett faktum (4 -24 timmar). Man kan inte dialysera bort giftet (till viss del med kolfilterdialys, men skadan är permanent).

Ibotensyra, som finns i röd flugsvamp kan vara hallucinogent, men är framför allt nervskadande.

Så tänk efter före - vill du ha egen rullator, personlig assistent och vara kronisk dialyspatient och få färdtjänst -prova gärna. Personligen hade jag sökt trippar på annat håll. Tom crack verkar vara rena hälsokosten jämfört med svamptoxiner.
Citera
2012-09-19, 11:23
  #6
Medlem
zajjahs avatar
Rödflugsvamp blir det. Den vita håller jag mig borta från =) Den dödliga.
Hur som helst. Har letat runt lite och hittat att det röda på svampen är delen med mest aktivt ämne och minst skit. Så skalat hela svampen och ska nu göra mig en kopp te =)
Ska bara kolla upp hur pass giftig den är först. Vore ju drygt om man överdoserade och dog =/
Citera
2012-09-19, 11:28
  #7
Medlem
zajjahs avatar
Aja. Kollat lite nu. Det verkar ganska lugnt =) Time for some action!
Citera
2012-09-19, 11:31
  #8
Medlem
Defunctuss avatar
Glom inte att lamna en utforlig rapport.

Happy trippin!
Citera
2012-09-19, 11:42
  #9
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defunctus
Glom inte att lamna en utforlig rapport.

Happy trippin!
Kommer jag göra! =)
Citera
2012-09-19, 11:43
  #10
Medlem
zajjahs avatar
Riktigt jävla äkligt måste jag säg =/ rött te som smak ok =) med detta röda skal som påminner om slajmig hud =/
Citera
2012-09-19, 11:43
  #11
Medlem
Carl Serungs avatar
Räkna med att du kommer att sprutlackera dasset! Bunkra upp med dasspapper är mitt råd.
Citera
2012-09-19, 11:50
  #12
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miniCarl
Har hört något liknande. Så säkert något värt att kolla upp om man är TS
Hoppsan. Läste inte tillräkligt noga för att få med få bort giftighets biten Trodde ni bara snackade om att man kunde torka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in